ben benieuwd waarom jullie bandages gebruiken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annet1990

ben benieuwd waarom jullie bandages gebruiken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:59

hee bokkers waarom gebruiken jullie bandages, ben gewoon benieuwd Haha! : voor stevigheid, mooiheid Bloos , bescherming Hamer of anders Cool en welke kleur Party!! hebben jullie!??

XXX-mii Doei, doei

KozieZ

Re: ben benieuwd waarom jullie bandages gebruiken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:26

Ik ben om de simpele rede met bandages gaan rijden, dat ze goedkoper zijn dan peesbeschermers. Ik reed toen een 3-jarige in en die tikte nogal aan, uit onhandigheid. (ze was al ruim 1,74m) Het was niet mijn paard en toen heb ik in eerste instantie bandages gekocht, omdat die véél goedkoper waren dan peesbeschermers en strijklappen. Toen ik haar eenmaal een tijd reed heb ik toch peesbeschermers en strijklappen gekocht. Ik had toen inmiddels al zwarte en donker blauwe bandages.

Toen ik Prisca kocht reed ik meestal gewoon met Peesbeschermes en af en toe met bandages in een les of als mijn ouders foto's kwamen maken.

Na een half jaar of zo kreeg Prisca mok en kon ik niet met peesbeschermers en strijklappen rijden, want dat deed haar pijn. Toen ben ik weer met bandages gaan rijden. Die zijn tenslotte toch een stuk zachter.

Nu rijd ik met dat waar ik zin in heb. Wil ik snel rijden of ga ik buiten en is het nat dan peesbeschermers en strijklappen. Heb ik meer tijd en zin dan rijd ik met bandages.

Ik heb: zwarte, donker blauwe, baby blauwe, turkooise, witte en grijze bandages.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:28

ik vind t mooi bij mn setjes Schijnheilig
En het dient als bescherming Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:58

stevigheid,en het past mooi bij je dekje!

kleuren: limegroen,donkerblauw,lila,beige,bordeaux rood.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:05

Gebruik vaak bandages ten eerst omdat ze een tijd met peesbeschermers als nog zich kapot sloeg,het zat net heel vaag maar goed heb toen bandages gebruikt.En voor stevigheid en staat ook mooi natuurlijk Knipoog.

Heb de kleuren:Offwhite,Turqoise,Zand,Ocean,wit,zwart,rouge,lichtroze,kreeft,knaloranje,bamboo,Lila,donkerblauw,lichtblauw,ijsblauw,geel,en nog wel meer maarweet niet alles zo uit mn hoofd.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:07

Bandages geven meer druk, maar ik rijd er niet altijd mee, en ik vind het leuk stann maar doe ze meestal alleen om de achterbenen en voor gewoon peesbeschrermers.

Ik heb ze in het bordeau, donkerblauw, rood en zachtgeel.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:08

Ik vraag me ook af waarom men met bandages rijd. Behalve dat het mooi staat is het algemeen bekend dat ze maar minimiem steun geven. Peesbeschermers geven nou ook niet gek veel steun (wat niet erg is, je paard moet toch op eigen benen lopen) maar ze beschermen je paard tenminste wel voor klappen van buiten af.
Ik heb het eens aan de DA gevraagd en die vertelde dat bandages zelfs schade toe kunnen brengen aan je paard zijn benen doordat sommige mensen ze te strak doen. Er is dan geen goede doorbloeding meer. Dit kan natuurlijk ook met peesbeschermers dus daar moet je ook opletten maar p-beschermers hebben in mijn ogen tenminste nog een functie. Hij vertelde ook dat bandages zijn getest op steun en dat het amper scheelt. Hij raadde het gebruik dus ook gewoon af. En hij gaf nog een tip: bind zelf eens een bandages om je been net als bij een paard en ga er mee lopen. Voel zelf of het scheelt Lachen

Wat mij betreft: bandages zijn voor de sier.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:12

Choices schreef:
Ik vraag me ook af waarom men met bandages rijd. Behalve dat het mooi staat is het algemeen bekend dat ze maar minimiem steun geven. Peesbeschermers geven nou ook niet gek veel steun (wat niet erg is, je paard moet toch op eigen benen lopen) maar ze beschermen je paard tenminste wel voor klappen van buiten af.
Ik heb het eens aan de DA gevraagd en die vertelde dat bandages zelfs schade toe kunnen brengen aan je paard zijn benen doordat sommige mensen ze te strak doen. Er is dan geen goede doorbloeding meer. Dit kan natuurlijk ook met peesbeschermers dus daar moet je ook opletten maar p-beschermers hebben in mijn ogen tenminste nog een functie. Hij vertelde ook dat bandages zijn getest op steun en dat het amper scheelt. Hij raadde het gebruik dus ook gewoon af. En hij gaf nog een tip: bind zelf eens een bandages om je been net als bij een paard en ga er mee lopen. Voel zelf of het scheelt Lachen

Wat mij betreft: bandages zijn voor de sier.

Maar iedereen denkt er weer anders over en een andere DA vind ze misschien wel weer helemaal geweldig.

Ik haal ze alleen na het rijden er wel gelijk af (voordat ik ga uitstappen) maar dat doe ik ook met mijn peesbeschrermers omdat de pezen dan gelijk weer af kunnen koelen want die worden toch altijd warm erin.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:22

Nooit geen bandages.
Ik vind het zowiezo ondingen om aan te doen, je paard heeft er totaal geen voordeel aan. Het enige effect is beenproblemen op lange termijn.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:24

Ik ben het met Choices en Sjonniej eens.. het zijn ondingen. Ze staan alleen maar leuk maar er zit een risico aan.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:47

Sjonniej schreef:
Nooit geen bandages.
Ik vind het zowiezo ondingen om aan te doen, je paard heeft er totaal geen voordeel aan. Het enige effect is beenproblemen op lange termijn.

Ligt aan jezelf als jij ze goed omdoet is er helemaal geen kans op beenproblemen...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:59

Mijn peesbeschermers hoeven geen steun te geven, maar ze moeten haar benen beschermen tegen het tegen elkaar aan schuren.

Maargoed, het ging over bandages.
Heeel simpel, voor de sier bij een sjabrak Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:03

Ik gebruik ze alleen omdat wij in de rijlessen minimaal 2 benen moeten bandageren (nee niet diagonaal Knipoog ).
Verder gebruik ik ze nooit maar gewoon peesbeschermers en strijklappen

ik heb:
Elastisch: wit en zwart en paars (die paarse hadden we nog van heel vroeger Bloos )
Fleece (ondingen!): zwart
Gewoon: zwart, donkerblauw, normaal blauw.

Gewone bandages gebruik ik voor stalbandages (die ik eigenlijk nooit aanleg) en transportbandages (maar heb nu transportbeschermers dus dat hoeft niet meer)
Elastische bandages gebruik ik met rijden.
Fleece bandages gebruik ik nooit...

Ik gebruik altijd onderlappen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:17

Het is goedkoper dan de peesbeschermers, het staat netjes, en het dient ter bescherming!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:31

ik heb ze voor de lol.
gewoon omdat ik het mooi vind staan.
Mijn tinker heeft sokken, dus peesbeschermers passen toch niet. en af en toe op de les of als ik in een meisjes mood ben, zijn bijpassende bandages bij mijn dekjes altijd dikke pret Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:33

Volgens mij de meesten om het setje af te maken.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:34

Mijn paard heeft een draadwond (is wel geheeld, was toen ze veulen was)op haar achterbeen. Ik ben hier heel erg voorzichtig mee en daarom gebruik ik bandage's. Ik ben bang dat ze er ooit nog een keer last van zou krijgen,dus beter voorkomen als genezen. Ik zou het ook makkelijker vinden om met peesbeschermers te rijden (dat heeft ze aan haar voorbenen wel vaker) Maar ik vind geen fatsoenlijke die hoog genoeg zijn, alleen maar van die kleine strijklappen en daar heb ik niets aan.
O ja, en het staat mooier bij mijn setjes Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:43

PartTwo schreef:
Ligt aan jezelf als jij ze goed omdoet is er helemaal geen kans op beenproblemen...

Op lange termijn verzwakken de pezen van je paard door die bandages. Helaas staat het er niet bij, op de verpakking en weten veel mensen dit niet.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:53

Ben ik het niet mee eens....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:01

Bandages geven toch voor geen ene meter steun?
Hoe kunnen ze dan verzwakken?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:26

Bandages geven wel steun,en vooral tegendruk.
en wat geven peeskappen dat meer dan volgens jou???

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:34

@ part two: sjonniej zegt toch niet dat ze/hij wel peesbeschermers gebruikt? Dat zei ik. En er staat ook bij waarom.

en als je ze wel wil gebruiken dan gebruik je ze toch lekker wel Clown De topic starter wilde alleen weten waarom men bandages gebruikt dus iedereen zet hier zijn waarom neer.. of zijn waarom niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:04

Bandages zijn slecht voor het been, ze verzwakken de pees waardoor de pees de klap minder goed kan opvangen zonder bandages.

Doordat de pezen minder goed leren om voor 'zichzelf te zorgen' is de klap groter zonder bandages. Je 'verslapt' de pezen dus.

Is gewoon een feit Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:05

Ik gebruik geen bandages Clown

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:22

ruitje schreef:
Bandages zijn slecht voor het been, ze verzwakken de pees waardoor de pees de klap minder goed kan opvangen zonder bandages.

Doordat de pezen minder goed leren om voor 'zichzelf te zorgen' is de klap groter zonder bandages. Je 'verslapt' de pezen dus.

Is gewoon een feit Lachen

Maar ik ben het niet eens met je feit Clown Neehoor geintje, dat zal alleen wel het commentaar zijn straks Knipoog Ik vind het goed uitgelegd en je hebt idd gelijk!