: voor stevigheid, mooiheid
, bescherming
of anders
en welke kleur
hebben jullie!??XXX-mii
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
: voor stevigheid, mooiheid
, bescherming
of anders
en welke kleur
hebben jullie!??

.
Choices schreef:Ik vraag me ook af waarom men met bandages rijd. Behalve dat het mooi staat is het algemeen bekend dat ze maar minimiem steun geven. Peesbeschermers geven nou ook niet gek veel steun (wat niet erg is, je paard moet toch op eigen benen lopen) maar ze beschermen je paard tenminste wel voor klappen van buiten af.
Ik heb het eens aan de DA gevraagd en die vertelde dat bandages zelfs schade toe kunnen brengen aan je paard zijn benen doordat sommige mensen ze te strak doen. Er is dan geen goede doorbloeding meer. Dit kan natuurlijk ook met peesbeschermers dus daar moet je ook opletten maar p-beschermers hebben in mijn ogen tenminste nog een functie. Hij vertelde ook dat bandages zijn getest op steun en dat het amper scheelt. Hij raadde het gebruik dus ook gewoon af. En hij gaf nog een tip: bind zelf eens een bandages om je been net als bij een paard en ga er mee lopen. Voel zelf of het scheelt
Wat mij betreft: bandages zijn voor de sier.
Sjonniej schreef:Nooit geen bandages.
Ik vind het zowiezo ondingen om aan te doen, je paard heeft er totaal geen voordeel aan. Het enige effect is beenproblemen op lange termijn.
).
)

PartTwo schreef:Ligt aan jezelf als jij ze goed omdoet is er helemaal geen kans op beenproblemen...
De topic starter wilde alleen weten waarom men bandages gebruikt dus iedereen zet hier zijn waarom neer.. of zijn waarom niet.
ruitje schreef:Bandages zijn slecht voor het been, ze verzwakken de pees waardoor de pees de klap minder goed kan opvangen zonder bandages.
Doordat de pezen minder goed leren om voor 'zichzelf te zorgen' is de klap groter zonder bandages. Je 'verslapt' de pezen dus.
Is gewoon een feit
Neehoor geintje, dat zal alleen wel het commentaar zijn straks
Ik vind het goed uitgelegd en je hebt idd gelijk!