Leren Laarzen: Welk merk en waarom?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Leren Laarzen: Welk merk en waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:11

Hallo allemaal,

Ik ben nu vrijwel uitgegroeid en ben aan het sparen voor leren rijlaarzen (paps&mams sponsoren ook wel een deel Knipoog). Ik ben op zoek naar een gedegen kwaliteit. Ik spaar liever nog wat langer door voor een betere kwaliteit, dan sneller de laarzen maar van mindere kwaliteit.

Nou vroeg ik mij af, welke laarzen dragen jullie en waarom? Wat zijn je ervaringen, je voors en tegens enz... En wat voor merken heb je allemaal? Van waar tot waar lopen de prijzen?

Alvast bedankt,
Ilsemarie

Als 't fout staat merk ik het vanzelf wel...

felicity

Re: Leren Laarzen: Welk merk en waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:20

Ik heb Petrie perfect. Ik heb die gekocht voor wedstrijden. Vond ik sjieker staan. Ik vond ze zo fijn rijden (veel steviger had het idee dat ik netter zat) dat ik ze nu dagelijks draag. Ik heb ze nu 2 jaar en zien er niog netjes uit. Voor mijn rubbere of chaps meer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:21

Ik heb Petrie Elite. Die zijn iets duurder, maar niet heel duur. Ze zijn iets netter afgewerkt dan de perfect, maar wel van rundleder. Rundleder is steviger als kalfsleder.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:26

Mij laarzen komen van Van Huet Sport in Houten, ik heb ze nu een maandje en vindt rijden met chaps niet echt fijn meer sinds in leren laarzen heb.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:31

ik heb er van soubirac met rits en veters en vind ze maar niets...ik draag ze echt alleen op wedstrijd...ze zakken in bij de enkel=pijn! en ik raak er niet mee op mijn paard...vraag me dikwijls af hoe al die ruiters en amazones op hun paard raken met die lederen laarzen...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:32

Ik heb Petrie Elite's. Denk dat ik ze nu al zo'n 4-5 jaar heb. En ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niks aan onderhoudt doe Bloos , maar ze zien er eigenlijk nog prima uit. Ik draag ze iedere dag, zelfs als ik zomaar een hobbelbuitenritje ga maken doe ik mijn leren laarzen aan. Als je eenmaal gewend bent, dan is er niks beters dan leren laarzen.

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:34

Ik heb de Petrie Elite en de Petrie Anky, en ben over beide heel tevreden,voor mij geen ander merk meer...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:43

@lucky: De petrie Anky en Petrie Dressage lijken mij ook wel wat. Hoe duur waren jou Petrie Anky als ik mag vragen?! Je mag 't ook wel per pb sturen.

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:01

Ik heb lipica laarzen, een sportief model met loopschoen, rubberen zool, ik rij geen wedstijden en ik wilde iets anders dan rubberen rijlaarzen of chaps die tijd heb ik gehad als zeg ik het zelf.
Ik ben eerst gaan kijken naar een laars van mountain horse sportive rider, maar de kuitmaten waren te klein voor mij en toen ik ging kijken naar deze laarzen kwam ik goedkopen uit en ze zijn op maat gemaakt!
Ik vind het super heerlijke laarzen als ik een keer rij zonder laarzen dan mis ik ze echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:14

Ik heb ook op maat gemaakte, van kalfsleer en voor m'n eigen gemak heb ik ze met een coating genomen. Volgens mij ook van Lipica. Liggen al 4 jaar ongebruikt op zolder.... Haha! maar ze reden erg lekker hoor toen ik nog dressuur reed.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:15

cavallo omdat die de enige waren die in de buurt kwamen die mij pasten... lange dunne benen... die petries moesten helemaal op maat en dat kostte wel iets meer dan bedoeld

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:22

Ik heb Cavallo's op maat laten maken. Ik vond dit de mooiste laars die ze hadden. Ze zitten fijn en zijn nog steeds erg netjes, heb ze nu 4 jaar.

Om elke dag te rijden heb ik Mountain Horse Sportive Riders. Die zitten ooki erg lekker, daar loop en rijd je meteen op weg, zonder inlooppijn. Daar rijd ik nu dus meestal mee. Van deze laarzen vind ik het niet zo erg als ze heel vies worden. (bij mijn Cavallo's vind ik dat zonde)

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:27

petri perfect
omdat ik geen wedstrijden rij , maar wel leren laarzen wilde en het een beetje een dure grap vond om andere te nemen.
ze zijn van goede kwaliteit al zeg ik het zelf
heb ze overigens ook van mijn vriendje gekregen dus dan ga ik niet de duurtste uitkiezen Tong uitsteken
ook rij ik ongeveer een uur per dag en dat moeten deze laarzen makkelijk aan kunnen .
wil je 4 uur per dag rijden 7 dagen in de week dan kan je beter voor een duurder model gaan!

nog een tip vergelijk de prijzen van 1 en het zelfde model
dit scheelde mij 40 euro op precies het zelfde paar laarzen
hyporama - sta-rho

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:48

Ik heb mountain horse rijlaarzen. Dit zijn laarsen die van onder meer op een soort schoen lijken, met rits achter. Zitten erg lekker! je kunt er zo de hele dag op lopen en ze sluiten perfect aan doordat er achter een stukje met elastiek in zit. Ik heb ze nu bijna twee jaar en ben er nog erg tevreden mee Lachen Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:16

Ik heb Huet laarzen, heb ze ooit gekregen van iemand die bij hem werkte/vriend was en heb er toen even mee gereden. Helaas waren mijn kuiten te breed geworden, maar toen ik daar terug kwam werd er gelijk voor gezorgt dat ze weer goed naar me kuiten stonden. We konden binnen een kwartiertje klaar zijn, maar zaten er uit eindelijk 2 kwartier, omdat me vader weer ff naar de zaak moest kijken *Hij had de electriciteit gedaan toen hij daar net vestigde* sinds ik met me leren laarzen rij kan ik niet meer met schoenen rijden, alleen op de pony van een vriendin, maar niet meer bij ons op stal..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:02

*schop*

Nog meer mensen?!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:06

Ik heb ook de iets duurdere versie van Petrie (die zijn van harder leer). Ik heb ze nu euhmz..... bijna 2 jaar. Er zit nog geen beschadiging aan.
Cavello vind ik wel duurder kwa prijs/kwaliteitsverhouding. Voor mijn idee, weet natuurlijk niet of dat ook klopt.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:10

Ik heb die Petries van 229 euro, denk dat dat de perfect is?
Ze hebben iig een coating.
Ik heb deze laarzen gekocht omdat ik toen ik ze ruim 2 jaar geleden ging kopen weinig verstand van had.
Nog net binnen de garantietijd van mijn laarzen (1 jaar), heb ik ze teruggebracht naar de winkel omdat de coating los liet. De winkel heeft ze opgestuurd naar de fabriek. De fabriek stuurde (binnen 2 weken) splinternieuwe laarzen terug, van het nieuwe model Haha!. Deze heb ik dus nu ruim een jaar en ze zijn nog goed! Ik laat wel regelmatig er een nieuwe hak op zetten omdat die bij mij nogal snel slijt Bloos

Als ik nieuwe nodig heb ga ik van voor de Petrie Anky, scheelt niet veel in prijs met de Petrie Perfect, maar je hebt dan wel leren laarzen zonder coating, en dat schijnt toch beter te zijn hoor ik van iedereen.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:19

Ik heb nu de Petrie Perfect en ze bevallen me wel. Zitten al wel wat krasjes op, maar ik heb ze dan ook altijd aan. Aan het einde van de zomer wil ik wel de Petrie Anky, want ik vind ze gewoon wat netter.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:25

heb nu de cavallo talent, heel fijn leer en vind ze erg mooi. Had hiervoor de petrie perfect, iets stugger leer, wel heel erg mooi.
Beide kwaliteits laarzen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:08

even een vreaagje hoeveel zijn die petri anky dan ?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:11

Ik heb de Petri Perfect's. Kosten bij Divoza 199.95 euro geloof ik. Ik heb ze puur gekocht voor de wedstrijden, maar nu passen ze ze me niet meer, omdat m'n kuit gegroeid is. Clown
Ik moet nu dus weer nieuwe laarzen, en ga zeker de Perfect's niet kopen. Ik wil nu met rits, veter(omdat dat fijn loopt, geeft fijn mee en ook ideaal voor het springen) en een smalle enkel. Deze zijn maar 90 euro duurder en ik vind ze stukken beter.
Het is maar net wat je ook mooi vind. Vind je de gewone standaard laarzen het mooist(zoals de Petri Perfect) of wil je wat chiquer en meer comfortabel.. dan zou ik voor een andere laars kiezen.
Succes met je keuze!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:11

felicity schreef:
Ik heb Petrie perfect. Ik heb die gekocht voor wedstrijden. Vond ik sjieker staan. Ik vond ze zo fijn rijden (veel steviger had het idee dat ik netter zat) dat ik ze nu dagelijks draag. Ik heb ze nu 2 jaar en zien er niog netjes uit. Voor mijn rubbere of chaps meer.

zelfde ik rij er niet elke dag mee maar vooral op concour, ik vind ze gewoon fijner zitten (na het inlopen) en rubberen passen meestal net niet helemaal goed omdat die er niet in zoveel maten zijn. ik kon kiezen tussen die en de standard (verschil van 100 € terwijl ze hetzelfde model zijn alleen ander leer. ben alleen benieuwd hoe ze zijn met springen.

petri anky kosten hier bij de ruitersportwinkel 275,-
perfect was 180,-

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:14

o dat ik zeker niet heel erg veel verschil , hooow weer iets om voor te sparen

wat was de site van petrie eigenlijk?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:10