Wie weet een goede plek om probleempaard te laten trainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Wie weet een goede plek om probleempaard te laten trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:18

Het paard in kwestie kan nogal hoge bokken geven en daardoor wil de eigenaar er niet meer op en ik zie het zelf ook niet zitten. Probleem is alleen dat hij nogal sensibel is en zeker niet ergens terecht moet komen met een ruiter die hem wel even zal fixen want ik ben bang dat hij dan echt over de rooie zal gaan.

Heeft iemand tips? In de omgeving van Utrecht zou helemaal super zijn.

Amarie

Re: Wie weet een goede plek om probleempaard te laten traine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:45

het is ca. 40 kilometer van Utrecht vandaan, maar je zou het eens kunnen proberen bij Stal Van Driel in Heeswijk Dinther. Die doen eigenlijk niet anders, ze zijn rustig, je kunt erbij zijn als je dit zou willen en brengen hem eventueel ook uit op wedstrijden.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:20

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:21

Ik wil hem ook wel trainen,zit in Wekerom..kan erg goed omgaan met sensibele paarden..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:25

In de bit van deze maand staat er een heel stuk over. Ik weet zo niet over wie het gaat.....maar er is vast een medebokker die dat wel weet?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:31

www.dreamstables.nl Mijn paard is daar geweest voor trailerladen. Ze gaan daar echt super goed met paarden om, alles op een heel rustige manier en met vertrouwen enzo.
Ik heb daar ook een NH cursus gedaan. Als je meer wilt weten kan je me PB sturen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:34

Bedenk me opeens dat ik de Bit nog helemaal niet gelezen heb. (die moet tijdens de vakantie gekomen zijn) Bedankt voor de tip.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:34

tja utrecht...hmm. ik woon in gouda. heb meeeer dan genoeg ervaring hierin...maar ja utrecht kom ik niet naartoe..geen auto helaas

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:37

Anouar15 schreef:
www.dreamstables.nl Mijn paard is daar geweest voor trailerladen. Ze gaan daar echt super goed met paarden om, alles op een heel rustige manier en met vertrouwen enzo.
Ik heb daar ook een NH cursus gedaan. Als je meer wilt weten kan je me PB sturen.

ik durf niks te beweren, maar hoor hier hele rare dingen over. mensen die ik ken zijn hier ook geweest en willen hier nooooit meer naar toe. bovendien zijn zij niet de enigen...vooral gezeur met betalingen, niks meer van zich laten horen, geen nazorg die ze belooft hadden, en paard heeft er niks van geleerd en is nog erger getraumatiseerd dan eerst....die zijn nu in training met het paard bij emiel voest

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:40

dat stuk gaat over Gert van de Hof..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:41

Een sensibel paard dat hoogt bokt...waarom denk ik meteen aan een rugprobleem?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:46

Dreamstables spreekt mij niet zo aan. Gert van den Hof staat al op ons lijstje.

Wij denken zelf ook aan een rugprobleem Cassidy of anders aan een vorm van pijn daarom wordt het paard eerst helemaal nagekeken door Steffi van der Laarse. Hij is al uitgebreid onderzocht (inclusief foto's van de rug) bij een zeer goede kliniek en er hebben diverse fysio's naar gekeken maar die vinden geen probleem wat dit zou kunnen veroorzaken.

Daarom zoeken we ook beslist geen ruiter die het paard wel even een lesje zal leren maar iemand die het ziet zitten om hem weer aan het werk te zetten en te kijken of er een probleem naar voren komt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:49

klomp schreef:
ik durf niks te beweren, maar hoor hier hele rare dingen over. mensen die ik ken zijn hier ook geweest en willen hier nooooit meer naar toe. bovendien zijn zij niet de enigen...vooral gezeur met betalingen, niks meer van zich laten horen, geen nazorg die ze belooft hadden, en paard heeft er niks van geleerd en is nog erger getraumatiseerd dan eerst....die zijn nu in training met het paard bij emiel voest

Hier begrijp ik echt niks van. Mijn paard was als de dood voor trailers, durfde er niet eens bij in de buurt te komen. Hij is twee weken daar geweest en ik kon hem er zo in zetten. Kreeg een heel schema voor 3 weken mee naar huis om het te bevestigen. Dat ging ook super goed. Tot twee weken, toe ging hij er niet meer in. Wij bellen naar dreamstables (op een donderdag) en zondags kwam Conrad mij helpen bij mij op stal. Hij kwam helemaal uit Hilvarenbeen naar Hilversum om mij even te helpen (zeker anderhalf uur rijden) Ik moest laten zien hoe ik het deed en hij zach meteen wat ik fout deed. Toen ik dat dus wist ging het weer super. Ik ga nu bijna elke week weg met de trailer en Anouar loopt er zo in, hij staat er super relaxt in en is absoluut niet meer bang, terwijl hij heel wat nare ervaring heeft meegemaakt.
Dus ik zou niet weten waar je het over hebt met getraumatiseerde paarden en geen nazorg enzo...

wolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:57

van Driel in heeswijk dinter is erg goed.....zij doen bijna niets anders dan africhten en corrigeren....ik heb er positive ervaringen mee!!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:17

Als je aan rug problemen dennkt, kun je dan niet beter eerst naar de DA gaan? (ik weet niet meer hoe zo iemand heet maar met die gekke stokjes en zo) die kan je vast ook helpen. een fysyothetapeut doe vaak ook al wonderen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:31

Katja schreef:
Hij is al uitgebreid onderzocht (inclusief foto's van de rug) bij een zeer goede kliniek en er hebben diverse fysio's naar gekeken maar die vinden geen probleem wat dit zou kunnen veroorzaken.

Even goed lezen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:32

In oosterhesselen zit er ook 1.
Jan Oldejans heet hij een hij rijdt heel goed en ook lastige paarden.
Maar ik denk dat het wel ver is vanuit Utrecht want het is tussen Hoogeveen en Emmen.

Turaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:19

beppies schreef:
het is ca. 40 kilometer van Utrecht vandaan, maar je zou het eens kunnen proberen bij Stal Van Driel in Heeswijk Dinther. Die doen eigenlijk niet anders, ze zijn rustig, je kunt erbij zijn als je dit zou willen en brengen hem eventueel ook uit op wedstrijden.

Hoi stal van driel zou ik jullie ook aanraden.. marcel en hein kunnen goed met paarden omgaan. en ze kunnen ook de paarden op wedstrijd uit brengen. maar zoals beppies al zei, ze zijn rustig.. Er staan daar 10talle paarden die hun africhten. En ze komen bijn allemaal goed op niveau.
zelf kom ik daar vaak, en ik vind persoonlijk dat ze daar goed bezig zijn.
je kunt 't proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:48

gert van de hof zou ik kiezen..mijn paard is net opgehaalt door iemand om te berijden...mocht het daar niet lukken dan zou ik hem (mits ik genoeg geld heb) ook daar heen brengen...ik heb hun serie "zadelmakmaken" in de strengen gelezen en die sprak me echt aan!!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:28

Hi,

Kijk eens op www.stalrhijnauwen.nl of rhijnauwen hier te bokt! Wellicht dat zij je advies kunt geven..!

Succes namens Wilma83

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 06:36

Probleempaarden = Gert van den Hof Haha!. Als het hem niet lukt, vergeet het dan maar ....

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 08:04

Wilma1983 schreef:
Kijk eens op www.stalrhijnauwen.nl of rhijnauwen hier te bokt! Wellicht dat zij je advies kunt geven..!

Bunnik is in de buurt van Utrecht en wij hebben al ruim 25 jaar ervaring met zadelmak maken, training, etc. mocht je interesse hebben hoor ik het wel! (ps. de maand juni is al vol!)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:25

Is er een website van Gert van den Hof?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:42

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:41

Anouar15 schreef:
klomp schreef:

Hier begrijp ik echt niks van. Mijn paard was als de dood voor trailers, durfde er niet eens bij in de buurt te komen. Hij is twee weken daar geweest en ik kon hem er zo in zetten. Kreeg een heel schema voor 3 weken mee naar huis om het te bevestigen. Dat ging ook super goed. Tot twee weken, toe ging hij er niet meer in. Wij bellen naar dreamstables (op een donderdag) en zondags kwam Conrad mij helpen bij mij op stal. Hij kwam helemaal uit Hilvarenbeen naar Hilversum om mij even te helpen (zeker anderhalf uur rijden) Ik moest laten zien hoe ik het deed en hij zach meteen wat ik fout deed. Toen ik dat dus wist ging het weer super. Ik ga nu bijna elke week weg met de trailer en Anouar loopt er zo in, hij staat er super relaxt in en is absoluut niet meer bang, terwijl hij heel wat nare ervaring heeft meegemaakt.
Dus ik zou niet weten waar je het over hebt met getraumatiseerde paarden en geen nazorg enzo...

tja ieders ervaring is anders...bovendien heb jij dan gewoon mazzel, want ik spreek niet van 1 of 2 ervaringen, maar zeker 14 mensen die ik erover heb gehoord dat het niet zo super was daar wat betreft nazorg e.d. fijn dat het jouw paard wel heeft geholpen