dilemma: luxe stal, of gezellige???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

dilemma: luxe stal, of gezellige???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:00

Ik heb eerst een paar jaar met 3 paarden in pension gestaan, eerst op een manege waar het supergezellig was, maar de verzorging niet echt denderend was voor zoveel geld. Toen ben ik naar een luxe pensionstal gegaan voor een paar maanden en daarna ben ik verhuisd naar een woonboerderij, met de paarden aan huis. Heb 3 jaar lang paarden getraind en les gegeven en ben nu terug in mijn oude woonplaats. Ik wil 1 paard hier in pension zetten, maar ben het plichtmatige een beetje zat, wil even lekker in de rondte pennyen en mijn paard (een jaar niet gereden) weer op de rit krijgen.

Nou zijn de prijzen voor pension hier natuurlijk niet niks, dus ik ben eens op zoek gegaan.

Nu heb ik een stalletje gevonden waar maar 3 mensen staan, maar het is het tegenovergestelde van luxe. Nou maakt dat op zich niet uit, maar het kost wel 200 euro pm en dan moet ik zelf nog krachtvoer kopen.
Voor 70 euro meer sta ik all in in mijn oude stal, met Agterberg binnenbak, eb/vloed buitenbak, solarium, stapmolen en de hele mikmak. Maar de sfeer was destijds alles behalve leuk...

En nu....nu weet ik even niet meer wat ik zal doen?!?!!?!?!

Wat zouden jullie kiezen, ook gelet op de prijs/kwaliteits verhouding: sfeer of luxe?!?!

Zilly

Re: dilemma: luxe stal, of gezellige???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:13

Ik zou zeker weten voor de leuke gaan. Jij wilt lekker recreatief bezig zijn met je paard, en hem weer op de rit krijgen. Nou dan zou ik naar de rustige en gezellige stal gaan. Als je het toch al niet leuk vond op de luxe stal, waarom zou je jezelf kwellen om daar weer te gaan staan

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:13

Zelf vind ik de sfeer belangrijker dan luxe.

Ik heb liever dat er een goede sfeer hangt, dan ga ik ook veel liever naar mijn paard toe en ben ik zelf ook relaxter.

Wel vind ik die 200 euro nogal veel. Ik weet niet wat bij jullie daar de prijzen zijn.

Veel succes met je beslissing!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:16

ik heb je ge-pb-t! Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:25

Ik weet niet wat voor faciliteiten je op die 1e stal hebt. Maar als die voldoende zijn voor wat jij wilt met je paard, zou ik daarheen gaan. Met minder mensen op een stal, is er minder ruzie en loop je minder snel iemand in de weg. Lekker rustig en weinig mensen die beter voor jouw paard denken te zorgen dan dat jij zelf doet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:26

Een gezellige stal is leuk, maar als je totaal niet uit de voeten kunt door een gebrek aan faciliteiten... Is er wel een fatsoenlijke bak bij die ook met regen nog bruikbaar is?

Er zijn toch ook nog wel meer stallen in de regio? Ik sta zelf op een stal die én gezellig én luxe is, maar nog wel een stukkie duurder.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:54

Ja, maar Margreet, ik ben nu niet in de positie om nog duurder te gaan. Vroeger had ik 3 paarden in pension staan voor 330 euro per paard per maand, maar die tijden zijn wel voorbij.
Toen reed ik ook nog fanatiek wedstrijden en werkte niet..
Nu werk ik 30 uur over 4 dagen, heb een tweeling van 8 jaar, zometeen 1 paard in pension in mijn woonplaats en niet te vergeten......nog 4 andere paarden bij mijn ex aan huis, die kosten ook nog geld! Ik heb twee paarden te koop staan, puur uit tijdgebrek.
De ander is nu 21, dus die kan lekker het land op, en nog een 3 jarige hengst die nog beleerd en gekeurd moet worden!
Ik ben god op mijn blote knieen dankbaar dat ik er tenminste eentje hier kan stallen, maar dan heb ik nog een bijrijder nodig ook. De andere optie is verkopen wegens tijdgebrek: ik moet er niet aan denken.

Bovendien, ik kan op een manege gaan staan voor 330 euro, maar dan heb ik bij lange na niet de luxe van die pensionstal van 270 euro.
En voor 200 euro minder heb ik een echt primitieve stal. Dus prijs/kwaliteit gezien in deze stad, is die luxe stal het voordeligst denk ik.
Maar inderdaad: al die bemoeials!!!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:56

Sorry...ik bedoel natuurlijk voor 200 euro..dus 70 euro minder

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:58

Ik zou de gezellige stal kiezen Ja
Als er tenminste wel een béétje rijbare bak is en je paard er gewoon goed staat (lekker in het stro, naar buiten, enz.)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:03

Ik ga met de meeste mee, ik zou ook voor de gezelligheid kiezen, indien de paarden wel een normale stal hebben en er een normale rijdbare bak aanwezig is. Gezelligheid vind ik belangrijker dan luxe.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:04

Ik enk dsat je moet doen wat je denkt dat het beste voor je paard en jou is!!
Ik ben zelf recreatief ruiter en meer als de buitenbak gebruiken (bij slecht weer de binnenbak) en buitenritten maken doe ik niet..
Niemand anders kan dit voor je beslissen en misschien is de sfeer op je oude stalw eol veranderd, ga eens langs..
succes!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:17

Ik zou eerder voor de sfeer gaan..

maar je moet doen wat jou hartje je ingeeft

Veel succes ermee

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:42

Wat is voor jou primitief?

Voor de een is dat al wanneer er geen binnebak met solarium aanwezig is.

Verder zou ik gewoon naar die gezellige stal gaan.
Ik heb ook op stallen gestaan waar ik het niet naar me zin had daar wordt je alleen maar weer sjaggie van.
Dat werkt weer in op je paard en ook op je kinderen want mamma moet weer naar het paard.

Verder ben je net gescheiden dus ook stress
paard rijden is hobby die je tot rust moet brengen en niet nog meer stress bezorgen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:04

Ik sta ook in 't Gooi op een gezellige stal, waar iedereen wel gewoon zijn ding kan doen (westrijdrijden, maar ook pennyen Knipoog ), tamelijk luxe (geen binnenbak, maar wel agterberg buitenbak, warm water op spuitplaats etc), weidegang en ik betaal ong. 200 euro.
Dus in mijn ogen is het wel mogelijk om alles te hebben, je moet alleen even om je heen kijken.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:05

Ik heb je een PB gestuurd Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:07

Ik moet je zeggen dat ik 200 euro ook best veel vind als je je krachtvoer nog moet kopen! Soms moet je eerst even doorrekenen om te zien of bijv die luxe stal wel echt zoveel duurder is. Ik heb twee paarden op twee verschillende stallen staan, de ene kost 215 per maand en daar heb ik meer faciliteiten dan op de andere, waar we 260 kwijt zijn. Alleen op de laatste stal wordt ook uitgemest en er zit weidegang bij.

Ik snap de moeilijkheid wel, zie het nu zelf ook. Iedereen zegt tegen me, zet ze bij elkaar, maar ik zou niet kunnen kiezen. De stal met mindere faciliteiten is wel gezellig en vooral ook rustig, kan vaak heerlijk alleen rijden. Maar die andere stal kom ik al jaren, vriendenclubje opgebouwd en meer mogelijkheden. Ik zou niet kunnen kiezen.

Misschien toch nog even verder kijken of er meer mogelijkheden zijn zodat je een bewuste keuze kunt maken. Soms hoeft het niet eens te betekenen dat meer faciliteiten zoveel duurder is. Succes en sterkte in ieder geval!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:09

Sfeer is heel belangrijk, maar wat als je dadelijk meer wil dan recreatief? En voor 70 euro meer sta je wel heel erg goed zo te horen. En wie zegt dat de sfeer daar niet leuk is? Haha!

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:13

ik zou toch naar de luxe stal gaan. Sorry hoor maar je komt toch voor je paard en niet voor de gezelligheid daar. Sorry maar dat is mijn mening

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:15

Tsja lastig. Ik denk dat je zelf moet kijken wat voor jou belangrijk is.

Om met tegenzin naar je paard te gaan terwijl je van al die faciliteiten toch geen gebruik maakt is een beetje onzin. Dan maar lekker wat rondpenny-en in een wat primitievere stal.

Bij ons op stal is recent trouwens ook een dressuuramazone terug gekomen. Was een tiental jaar geleden vertrokken naar een dressuurstal met binnenbakken en uitstekende bodems zodat ze goed aan de slag kon. Nu is haar paard met pensioen en wil ze gewoon fijn een uurtje per dag over het strand hobbelen. Ze is dus weer terug gekomen bij ons op stal.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:18

Gelukkig heb ik geen haast. Mijn paard staat prima bij mijn ex, hij kan lekker de hele dag buiten en heeft een supergrote box. Ik zie hem bijna elke dag.
Waaah, nu ga ik weer twijfelen of ikhem niet gewoon moet laten staan?!?! Maar ja, dan kom ik dus niet aan rijden toe.

Ik kijk wel verder, maar de keuze is beperkt,omdat ik echt niet langer dan 10 min wil reizen, anders brei ik het nog niet rond qua tijd... Ach gut
Tijd en geld...wat een issues weer...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:21

ik zou zelf dus weer erg chagrijnig worden van dingen als geen binnenbak en geen fatsoenlijke mogelijkheden om te rijden. Ik zocht persoonlijk nog een andere optie, dit is beide niets.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:25

Kies wat het beste en meest luxe is voor je paard!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:42

luxe is niet belangrijk
wat maakt het uit dat je een stapmolen of solarium wel of niet hebt? zolang je paard elke dag buiten komt, eten krijgt en een schone stal heeft en goed wordt behandeld, is het toch goed?

als ruiter zijnde zou ik al tevreden zijn met een buitenbak en misschien een veilige route om te kunnen buitenrijden. en natuurlijk de sfeer.

mensen kunnen wel zeggen dat je daar puur komt om te rijden en voor je paard, maar je komt die andere mensen toch tegen. en als je er met tegenzin heen moet.. nee dat is ook niets.
ikzelf ben van mening dat al dat luxe pure onzin is. een binnenbak?
OK, alleen als de buitenbak echt niet te rijden is/als je fanatiek concoursen rijdt.
al die extra dingen als solarium en stapmolens vind ik puur gemakszucht.

ik zou dus gaan voor de kleine stal.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:50

Ik heb dus op de stal waar ik nu (weer) sta al 7 jaar gereden, dus ik ken hier alles, vaak wel gezellig, alles is aanwezig en zo, 't is hier alleen niet zo denderend, alles is oud you know. Gedeelte van de stallen zijn 30 jaar oud etc. Maar toen ik Okkie ging rijden, ging ik naar een andere stal, daar was het wel lux, maar dr hing zo'n k*tsfeer. Alles was netjes en mooi, maar de sfeer verpestte alles. Gelukkig mocht Okkie mee naar m'n oude stal (5 km verder maar), en 't gaat nu gewoon super, lekker sfeertje, gewoon weer zin om te gaan rijden en naar stal te gaan en zo. Dus ik zou zeker voor sfeer gaan!

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:53

Ik sta op een manege waar het erg gezellig is en dat vind ik toch erg belangrijk ik heb een leuke buurvrouw mijn paard staat er al heel erg lang en ze heeft het lekker naar haar zin!

Ik zou inderdaad ook gaan voor de gezelligheid!