Dek op/af ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Livado

Dek op/af ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:37

Het mooie weer komt er weer aan en vroeg me af wat jullie
met de dekens doen ?
Op laten ? Af doen ?

Ik heb 'm afgelaten.
Mijn paardje staat binnen. Had al een tijd de tussendeken opliggen en vandaag heb ik 'm afgelaten omdat het binnen warm genoeg is 's nachts ( de 2 grote deuren gaan 's avonds dicht ,luiken blijevn open voor frisse lucht )

Apple

Re: Dek op/af ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:40

Mijn paard staat nu sinds een week of 3 gewoon helemaal zonder deken. Het is warm genoeg en in zijn stal blijft het ook behoorlijk warm.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:09

Mijn paard staat sinds deze week zonder deken...

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:55

die van mij staat ook al een week of 3 zonder deken, daarvoor ong. 2 weken alleen een zomerdeken...

Nu staat hij gewoon zonder deken dag en nacht op het land.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:48

Nou ik heb besloten hem af te laten.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:15

mijne staat al een maand zonder. als ik m eenmaal af heb dan doe ik m niet meer op. hij gaat ook over 3 weken naar het land en dan moet ie het ook zelf regelen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:04

Ik heb mijn zomerdeken ook gisterenavond eraf gehaald

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:17

Die van mij staat al een tijdje zonder, met deze temperaturen is het onzin (IMO) om een gezond paard met een dek op te zetten.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:04

m'n paard staat vandaag overdag zonder deken op de wei.
afgelopen week stond hij snachts met winterdeken en overdag met zomerdeken (o grams waterdicht) op de wei.
vanavond doe ik hem ook weer z'n winterdeken (waterdicht) op.
maar het was nu zo warm buiten (26 graden in de schaduw volgens onze termometer), dat ik er alles maar afgehaald heb.

m'n pony staat ook zonder, maar die staat altijd zonder.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:10

je laat je paard nu toch niet meer met deken op staan? zeker met winterdeken niet, veelste warm. ook 's nachts is het echt wel warm genoeg
mijn paard staat ook al ongeveer een maand zonder deken, en daarvoor 2 weken met ongevoerde regendeken. hij staat nu ongeveer een week in het land dag en nacht en ik wilde hem zowieso zonder deken het land in hebben.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:13

die van mij staat onder een zomderdeken/cooler in de wei. En als het weer wat afkoeld, kijk ik of ze er tegen kan anders komt er een andere deken op. die van mij is een echte koudkleum en als ik er niet goed op let ik ze zo ziek, ook al is ze verder gezond

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:16

Hmm, ik zat ook wat te twijfelen over dekens, ik laat hem nu rustig wennen, hij staat overdag zonder deken buiten, en 's nachts krijgt ie zijn überdunne zomerdekentje op Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:16

marlo schreef:
je laat je paard nu toch niet meer met deken op staan? zeker met winterdeken niet, veelste warm. ook 's nachts is het echt wel warm genoeg

als ik 's ochtents aan kom, is mijn paard echt niet warm onder zijn winterdeken hoor!
tis snachts nog onder de 10 graden. als het snachts rond de 15 graden wordt dan mag hij snachts z'n zomerdeken op.

en ja, zonder deken zal hij heus niet ziek worden, dat weet ik. Maar hij zit super kort in z'n vacht en dat wil ik zo houden. swinters als het overdag 10 graden is staan ze toch ook met deken op? waarom dan in de lente snachts ook niet als het 10 graden is?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:18

die van mij staat sinds woensdag zonder, veelste warm voor een deken, gaan ze alleen maar van zweten... trouwens als je nu nog een deken op hebt kun je hem net zo goed heel de zomder ophouden...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:22

mijn pony staat sinds +/- half maart zonder deken.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:29

Mijne is geschoren en staat sinds deze week overdag ook zonder deken.
Snachts heeft ze nog een zomerdekentje op

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:31

SharirBobby schreef:
m'n paard staat vandaag overdag zonder deken op de wei.
afgelopen week stond hij snachts met winterdeken en overdag met zomerdeken (o grams waterdicht) op de wei.
vanavond doe ik hem ook weer z'n winterdeken (waterdicht) op.
maar het was nu zo warm buiten (26 graden in de schaduw volgens onze termometer), dat ik er alles maar afgehaald heb.

m'n pony staat ook zonder, maar die staat altijd zonder.

als die nu nog met winterdeken op staat, wat heeft hij dan op in de winter? 5 dekens? of meer?

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:38

LauEef schreef:
als die nu nog met winterdeken op staat, wat heeft hij dan op in de winter? 5 dekens? of meer?

hij staat nu zonder! tis 25 graden buiten!
snachts heeft hij een winterdeken op.
tenminste, een gevoerde deken, laat ik het zo zeggen. zo'n deken waar je swinters je paard ook onder zet als het 10 graden is.
ik noem het winterdeken, misschien verkeerde naam? laat ik het een gevoerde lente-nacht deken noemen. misschien dat er dan minder mensen moeite mee hebben?
het is echt geen deken voor -10 hoor die hij op heeft!
ik noem alle gevoerde dekens winterdekens, misschien een fout van mij. (?)

staan jullie paarden swinters met 10 graden ook zonder deken dan?

kan best hoor, staat mijn pony ook, maar bij hem maakt het me niet uit als hij een wat dikkere vacht krijgt.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:24

Die van mij staat met een heel dun zomerdekentje.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:22

Die van mijn staat vanaf maart al zonder winterdeken. Als hij er eenmaal af is, krijgt hij hem ook niet meer op. overdag is het rond de 10 graden en hoger en 's nachts krijgt hij het ook niet koud. ze zorgen er hiervoor dat de luiken allemaal dicht zijn en met 10 paarden op stal, is het echt niet bepaald koud.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:33

's nachts hebben ze hier nog wel een dekentje op, als het 5 graden is ongerveer. Maar vanacht hebben ze geen deken gehad...

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:52

we hebben sinds vannacht de dekens afgelaten!!

Haha! eerst hadden ze dt er nog op het is een kwestie van kijken naar het weerbericht. Je kan nu nog niet bepalen of de dekens wel of niet op moeten.. ligt echt aan het weer!!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:53

Mijn paarden staan nu in hun blootje in de wei.
Ik zag net op het weerbericht dat het vannacht de temp ook 10+ wordt dus dan doe ik ook geen dek meer op.
Ik heb ze de afgelopen nachten al geen deken meer op gehad (alleen 1 pony, maar die heeft wat problemen met de nieren..)

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:23

Mijn paardje staat vanaf deze week zonder deken. Hij is deze winter geschoren, dus daarom hebben wij vrij lang de deken erop gehouden. Over 2 weken gaan ze weer hele dagen de wei in, en dan willen we ook de deken eraf, dus deze warme dagen kwamen precies op tijd!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:37

Mijn paard staat sinds donderdagavond helemaal zonder deken. Hij had alleen een ongevoerde regendeken dag en nacht op en daarvoor ging die overdag soms af als de zon veel scheen/het warm was. Het mooie weer is nu weer over en het gaat komende dagen weer regenen maar de deken laat ik nu maar echt af. Nu krijg ik voortaan dus een nog erger moddermonster dan dat ik met deken al had Haha!