Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moonie schreef:ik vraag dit niet voor mijn eigen ik ben benieuwd naar jullie meningen
wat jou je doe als je GRATIS een BLIND veulen kan krijgen
LecyTinker schreef:een blind paard kan een geweldig leven hebben. Maar ik zou hem zeker een goede vriend geven en er nog een paar keer over denken, aangezien je tegenover een paard met zo iets een veel grotere verantwoordelijkheid hebt.
Hij zou bijvoorbeeld een leuk leven hebben als hij een vriendje had die hem op sleeptouw zou nemen en daar 24 op 24 bij zou kunnen staan. Dan word dat vriendje zijn ogen. En als je zo een paard aanschaft dan kan je hem niet zomaar weer verkopen als je daar zin in hebt. Begin er alleen aan als je zeker weet dat je het gaat uitzitten, anders zou ik het aan iemand anders over laten. Ga het niet doen omdat je het paard goedkoop kan krijgen. Dat is een waardeloze reden. Doe het omdat je denkt dat je een positief verschil kan maken in dat paard zijn leven en omdat je denkt dat je het aankunt...
) werd haar zusje haar ogen. Ze volgde altijd haar zusje. Op de bank sprong ze alleen niet op de leuning en met haar zusje wel. In de kooi lagen ze ook altijd samen. Denk wel dat je het veulen idd een goed vriendje moet geven waar hij goed mee kan opschieten anders mist hij een hele hoop denk ik omdat zijn beperkingen dan kleiner worden
Ik vind het werkelijk stuitend om meteen te zeggen dat zo'n paard het leven niet waard is omdat er betere (ziende) paarden te vinden zijn. Mijn paard is ook al als veulen tot de slacht veroordeeld. Gelukkig is dat niet doorgegaan, want het is het beste paard dat ik me ooit had kunnen wensen en het leven MEER dan waard! Toydoll schreef:Ik vindt het ook wel bruut dat sommige mensen zeggen dat zown veulen geslacht zou moeten worden.. Sjjeees, dat beestje kan met een goede baas nog een paardwaarsig bestaan hebben, we maken toch ook geen mensen af als ze doof of blind zijn.
annegti schreef:moonie schreef:ik vraag dit niet voor mijn eigen ik ben benieuwd naar jullie meningen
wat jou je doe als je GRATIS een BLIND veulen kan krijgen
Niet aan beginnen en het dier laten slachten. Er zijn genoeg gezonde paarden om je energie in te steken.
zo subtiel

).