Interpolis komt paard keuren? Wat te verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Interpolis komt paard keuren? Wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:25

Ik werd net gebeld door een mevrouw van de Interpolis (waar ik mijn paard heb laten verzekeren). Ze belde om een afspraak te maken voor een keuring Verward (uiteraard op een dag/tijd wat mijn absoluut niet uitkomt Clown ). Ik heb wel gelezen op de site dat er iemand langs komt om je paard te 'keuren' maar wat moet ik hiervan verwachten? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik hoor ze graag Doei!

Anoniem

Re: Interpolis komt paard keuren? Wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:31

Bij die van mij is een inspecteur van Amev langsgeweest. Ik hoefde destijds weinig meer te doen dan een keertje op en neerdraven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:34

Bij mij is ook een inspecteur van de AMEV langs geweest, letterlijk LANGS, mijn paard stond in de wei, samen met 10 anderen en hij heeft vanuit de auto gecontateerd dat ie op 4 benen stond en kon lopen....... ik was er niet eens bij. Dat stelde dus geen bal voor!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:16

Als je een vent krijgt. Verwacht er dan niks van.
Ben daar zo boos over.
Hij komt mijn paard keuren. Hij kijkt ernaar van een afstandje. Ik moest hem longeren in stap draf en galop. En zijn conclusie was dat ie niet in de uitgebreidde kon. Knap he? Alleen naar een paard gekeken te hebben en iet eens aangeraakt te hebben.
Volgens hem was mijn paard verkouden, had hij een dik been en het was een luchtzuiger. Enige wat klopt is dat hij een luchtzuiger is maar dat had ik ook netjes op het papier gezet. Voor mij geen interpolis meer.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:36

Bij mij is ook zo'n mannetje geweest van de Amev. Ik moest met m'n paard heen en weer stappen en draven en dat was alles.

CtalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:42

Mjah wij hebben t dier gewoon laten keuren door een dierenarts. Die heeft t wel heel uitgebreid gedaan, dat was gelijk om te kiezen of we dr zouden kopen, volgens mij later niet eens in de verzekering gedaan.

Maar hij ging ook alle benen ( om de beurt Knipoog ) een minuut omhoog houden en dan moest ze gelijk wegdraven en ze mocht dan niets onregelmatig lopen. En draven op t harde en dan in 1x bot op de rem en dan weer weg. En weet ik het wat Knipoog
Maar ja hij was dus niet van de verzekering.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:44

Bij mij is er vorig jaar ook iemand van interpolis geweest. Eerst onderzochten ze haar een beetje lichamelijk,en toen moest ik haar zon 5 min longeren. Toen deden ze de buigproeven . En ze moest op een harde ondergrond op de volte lopen,het is dus echt net als een klinische keuring van de da. groetjes eline

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:54

Bij mij kwamen 2 mannen eerst hebben ze even naar Luna op stal gekeken, daarna moest ik er aan de hand mee stappen en in de bak los laten en hem laten draven en galopperen, steld dus niks voor!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:08

Bij mij kwam iemand van de Efo. Hoefde alleen maar heen en weer te draven. Hij keek verder naar het geheel, of mijn paardje er een beetje gezond uitzag enzo. Dat was het. En de papieren keek hij na.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:24

Same here. Ben verzekerd van van Bierum. De goede man kwam langs, en ik moest ook alleen maar even heen en weer lopen/draven. Mijn paardje verstapte zich nog even... niks aan de hand.
En de papieren kijkt ie.. chipnummer moeten ze kontroleren ofzo. Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:48

bij kwam ook iemand van Interpolis,

ik moest op de rechte lijn stappen en draven en hij heeft aan haar staart getrokken,opzij geduwd en rondjes op de volte,de stand van de benen bekeken en naar haar gebit.

dat was het,ze was goed genoeg om uitgebreid te verzekeren en voor ziektekosten!

ook bij mijn vorige paarden ging het zo,alleen wat laten lopen even aan de benen voelen en klaar.

ik vindt het heel erg weinig voorstellen,hij vertelde mij dat hij een paard niet voor jou komt keuren....maar voor de verzekering!

het is dus geen garantie dat als hij in de verzekering komt ook gelijk een goedgekeurd paard is!!!

dat denken veel mensen ,maar een klinische aankoop keuring door een dierenarts is heel anders.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:51

Ik heb mijn paard 4 jaar geleden bij Interpolis in de verzekering gedaan.

't Paard moest zijn gangen aan de longe laten zien en verder is er ook gekeken met een apparaat of het gechipt was.

That's all.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:14

Bij mij kwam toen iemand langs van Interpolis...

Paard stond in de wei, ik moest met hem stappen en laten draven en dat was het Clown
Goed gekeurd en verzekerd, dat ging makkelijk Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:18

Bij mij is er nooit iemand geweest... en toch is hij voor het uitgebreidste verzekerd Haha!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:13

ze kijken even of de chip klopt een keertje op en neer draven en tis goed

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:20

Ik heb er nooit inspecteurs bij gehad. Als ze klinisch en rontgenologisch bij een erkende DA gekeurd worden, worden ze volgens mij automatisch in de verzekering opgenomen.
Tenminste, zo ging dat bij mij. (Dit is wel AMEV/HIPPO)

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:21

Bij mij is afgelopen jaar een mannetje van interpolis geweest. Ik mocht hem even longeren allebei de kanten op, toen constateerde die meneer dat mijn paard nog geen conditie had, goh.. hij checkte even of er een chip in zat en zei dat ie een beetje een dikke buik had en nodig een wormkuur moest hebben.. toen heeft hij hem buiten op een harde ondergrond nog even kort gelongeerd en heb ik er buiten even mee rechtuit gedraafd en dat was het.. geen buigproeven iig.

Het verschilt echt per persoon, niet eens zo zeer per verzekering, volgens mij...

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 07:15

Ik was de afspraak vergeten met Interpolis Haha! Bloos Maar gelukkig was er wel iemand op stal, en hij keek alleen even hoe hij op stal stond (niet eens lichamelijke controle) en of de stal er netjes uitzag, ik hoefde hem niet eens voor te stappn ofzo...als hij een dik been had dan was hij ook verzekerd Tong uitsteken

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 07:43

Ja, ik heb een jaarling, enne die kan net pas braaf meelopen aan het halster, als ik dan moet draven ofzo, dan gaat het denk ik mis Haha! Ach enne longeren daar doen we nog niet aan Knipoog
Ik zie wel wat er gebeurt, eerst maar eens de afspraak verzetten

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 07:54

Er is iemand van Interpolis op stal geweest. Ik moest Oberon even in de buitenbak laten draven en alles was ok.
Het is inderdaad zo dat als je paard gekeurd is door een erkende da, het paard automatisch de verzekering ingaat.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:20

mirgino schreef:
het is dus geen garantie dat als hij in de verzekering komt ook gelijk een goedgekeurd paard is!!!

dat denken veel mensen ,maar een klinische aankoop keuring door een dierenarts is heel anders.

Het is idd echt heel anders, bij mij was de EFO langsgekomen. Ik haalde hem uit stal (met de deken nog op) moest ff 3 meter heen en 3 meter teruglopen en het was goed Verward kan hij toch net zo goed niet langskomen? denk ik dan. Maarja er zal wel een goede reden voor zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:22

Zilly schreef:
Ja, ik heb een jaarling, enne die kan net pas braaf meelopen aan het halster, als ik dan moet draven ofzo, dan gaat het denk ik mis Haha! Ach enne longeren daar doen we nog niet aan Knipoog
Ik zie wel wat er gebeurt, eerst maar eens de afspraak verzetten

Ik verwacht dan ff aan laten draven in de bak, wei ook wel goed zal zijn.
Juist met een veulen is nog vaak geen hoop mis, dus denk ik erg makkelijk te verzekeren.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 09:54

Nou ik hoop het, ik heb haar bij aankoop ook niet gekeurd, want tsja zoals je al zegt, bij zulke jonge beestjes is niet vaak iets mis. Ik heb haar wel volledig geinspecteerd en had ik ook maar iets opgemerkt dan had ik haar wel laten keuren, en ik had mijn tante bij me, en die zit al jaren in de paarden en die fokt ook paarden, dus we hebben haar zelf een beetje gekeurd Knipoog
Nu hoop ik alleen niet dat Interpolis hier lastig over gaat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:55

Bij mij is er nooit iemand langsgeweest en hij is standaard verzekerd Ja

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:56

Er is destijds ook een inspecteur van de Interpolis langs geweest om mijn paard te ''keuren''. De keuring stelde niet al te veel voor. Hij bekeek mijn paard eerst gewoon zo (algemene gezonde indruk) en vergeleek haar aftekenen met haar papier. Daarna moest ze een volte op het zachte en op het harde draven. Toen dat allemaal goed was werd ze toegelaten tot de uitgebreide verzekering + ziektekosten.