Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tallie schreef:Hoi,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een hoefsmid die aan huis komt in de buurt van ede/lunteren.
Ik heb nu wel een goede, maar daar moet ik altijd een stukje zelf voor rijden omdat hij zelf uit hierden komt.
Hij komt dan op de stal waar ik train.
Nu vroeg ik me af of iemand een goede hoefsmid in deze omgeving weet...

het is tobias van de heuvel
Hij komt uit Rhenen 

vind ik overigens een vereiste voor een hoefsmid 

) 

Alacairion schreef:Ik heb Erik roor, is een goede smid.
Hij bekapt en beslaat goed en is goed met paarden.... Zelfs met mega irritante shetlandersHij komt uit Rhenen
marina schreef:Ik had jou berichtje niet gezien, ik dacht dat het over tobias ging
Hij laat haar veel te stijl staan in ieder geval (naar mijn mening dan)

ikke schreef:marina schreef:Ik had jou berichtje niet gezien, ik dacht dat het over tobias ging
Hij laat haar veel te stijl staan in ieder geval (naar mijn mening dan)
Ooit van bokhoef gehoort? Het komt niet zo vaak voor, maar als je die paarden "natuurlijk" gaat kappen, dan ga je dus giga op je platte bek en kun je in het slechtste geval je paard naar de slager brengen.
Paardje van mijn vriendin wordt door Joke gedaan, natural balance smid. Op zich doet ze haar werk netjes, maar ik heb haar nooit bij echte probleemhoeven gezien, dus geen idee hoe goed ze daarmee weg kan.
we zullen het zien. Ze staat nu zo stijl dat ze zelfs al met kromme knieen gaat staan, dat lijkt me niet al te best
) maar ze had er alle gedult voor en bleef net zolang met hem bezig tot alles netjes gebeurt was! Sommige hoefsmeden bekappen er zo 1 al niet. Mijn appie loopt wat scheef en en de ijzers slijten dus op 1 bepaald eplek wat harder dan op de andere maar zelfs daar had ze een oplossing voor. Ook als je dat wilt ontwormt ze de paarden gelijk voor je! Wil je meer info? pm maar even dan! marina schreef:Het is in overleg met steffi van der laarse. Ik neem aan dat zij wl weet wat het beste is voor het paard.. Volgens steffi was joke ook goed met zulke hoevenwe zullen het zien. Ze staat nu zo stijl dat ze zelfs al met kromme knieen gaat staan, dat lijkt me niet al te best