vraag over bitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

vraag over bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 23:00

ik heb een paard die gereden is op een bustrens enkelgebroken.maar vind haar wat zwaar op de hand,is een dubbelgebroken bit dan wat.wat is het vriendelijkste bit eingelijk??gr

Emaartje

Re: vraag over bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:27

niemand die me kan helpen!!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:29

Volgens mij is er bij de sticky van [RT]rijtechnisch wel wat te vinden over de verschillende bitten en inwerkingen Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:30

Miss_Petit schreef:
Volgens mij is er bij de sticky van [RT]rijtechnisch wel wat te vinden over de verschillende bitten en inwerkingen Lachen

Precies.
Dit is al zo vaak gevraagd.
Maar degene die je het beste kan helpen (als het goed is) is toch je instructeur.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:03

een dubbelgebroken is lichter dan enkel gebroken. maar ik denk niet dat het verstandig is om meteen naar eenander bit te grijpen, probeer het met je rijden op te lossen. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:12

gabyfedde schreef:
Miss_Petit schreef:
Volgens mij is er bij de sticky van [RT]
rijtechnisch wel wat te vinden over de verschillende bitten en inwerkingen Lachen

Precies.
Dit heb jij al zo vaak gevraagd

Maar degene die je het beste kan helpen (als het goed is) is toch je instructeur.

correctie Haha!

Ook hier het zelfde verhaal als bij je andere paard.
Zwaar, trekkerig, stug of wat ook ligt allemaal aan het rijden van de ruiter.
Je paard eerst goed leren luisteren naar het been, en zelf voor loslaten als hij sterk word,
Een paard kan alleen hangen, als er wat te hangen valt.
Je kunt namelijk niet touwtrekken zonder tegenstander Lachen

Zoek aub een goede instructeur, zodat deze vragen in de toekomst overbodig zijn.
Want zoals je al gemerkt hebt door de tijd heen, heb je zelf rijtechnisch niks opgetoken met je passoa en rolletjes bitten...

verder kun je gerust een dubbelgebroken bit proberen, maar verwacht geen wonderen Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 17:13

Precies.
Dit heb
jij
al zo vaak gevraagd

[/quote]
correctie Haha! ow gaan we weer... Vork bedankt runningkawa Vork

Ook hier het zelfde verhaal als bij je andere paard.
Zwaar, trekkerig, stug of wat ook ligt allemaal aan het rijden van de ruiter.
Je paard eerst goed leren luisteren naar het been, en zelf voor loslaten als hij sterk word,
Een paard kan alleen hangen, als er wat te hangen valt.
Je kunt namelijk niet touwtrekken zonder tegenstander Lachen

Zoek aub een goede instructeur, zodat deze vragen in de toekomst overbodig zijn.
Want zoals je al gemerkt hebt door de tijd heen, heb je zelf rijtechnisch niks opgetoken met je passoa en rolletjes bitten...

verder kun je gerust een dubbelgebroken bit proberen, maar verwacht geen wonderen Lachen
[/quote][/quote]

ow daar gaan we weer Ach gut bedankt runningkawa Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:14

Alstublieft Haha!

Een echt eerlijke tip hoor Ja
wat jij ermee doet en gedaan hebt, dat is aan jou..

veel succes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:24

Ben het helemaal met RK eens _/-o_ kan er nix aan toevoegen!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:10

Mij vertellen ze altijd: kwestie van uitproberen. Verschillende bitten proberen en dan is er vast wel een waar hij beter op loopt. Maarja weet niet of die mogelijkheid er is?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:32

kijk een dubbelgebroken trens kan geen kwaad om te proberen.
Waarschijnlijk is het idd rijtechnisch,
Maar dat wil niet zeggen dat je paard niet makkelijker word van een dubbel gebroken bitje!

En het is vaak wel zo dat een paard toch wat meer knabbelt op een dubbelgebroken bitje!

Zolang het bij een dubbelgebroken bitje blijft is et geen ramp, ga in in ieder geval niet naar de zware middelen trekken!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:37

waarom direct grijpen naar een ander bit. Ik sluit me aan bij hierboven zoek een goede instructeur want dan heb je al dat gedoe niet nodig!!!!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:59

Curly85 schreef:
waarom direct grijpen naar een ander bit. Ik sluit me aan bij hierboven zoek een goede instructeur want dan heb je al dat gedoe niet nodig!!!!

Al dat gedoe? Je kan ook overdrijven hoor, ze grijpt niet gelijk naar een pelham, maar wil een dubbelgebroken bitje proberen. Niks mis mee toch? Ik ben ook overgestapt van een enkelgebroken bustrens, naar een dubbelgebroken watertrens en ik heb het idee dat mijn paard nu veel sneller lekker op het bit gaat knabbelen. Natuurlijk los je hiermee rijtechnische problemen niet op, maar er zijn heus paarden die veel beter op een dubbelgebroken bit reageren. Dus ik zou het gewoon proberen!

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:51

het vriendelijkste bit is GEEN bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:55

Dat hoeft ook niet waar te zijn Lachen
Een hackamore is ook niet zacht te noemen
En van die harde touwen (ben nooit zo goed in die namen) ook niet Lachen

En idd een dubbelgebroken kan ze best eens proberen
Maar geen rolltejes bitten en pessoa's e.d. varianten
En verwacht geen wonderen van het veranderen van gewone bitten.
Een beetje verschil kan het geven.
Maar als je een echte hangerd hebt, ligt dat nooit alleen aan het bit Lachen

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:46

Mexx schreef:
Curly85 schreef:

Al dat gedoe? Je kan ook overdrijven hoor, ze grijpt niet gelijk naar een pelham, maar wil een dubbelgebroken bitje proberen. Niks mis mee toch? Ik ben ook overgestapt van een enkelgebroken bustrens, naar een dubbelgebroken watertrens en ik heb het idee dat mijn paard nu veel sneller lekker op het bit gaat knabbelen. Natuurlijk los je hiermee rijtechnische problemen niet op, maar er zijn heus paarden die veel beter op een dubbelgebroken bit reageren. Dus ik zou het gewoon proberen!

met het gedoe bedoelde ik meer het omschakelen van bit 1 naar bit 2 en wie weet verder nog. Ik ben namelijk na 1 jaar ook overgestapt op een dubbelgebroken bit. Na aanraden van mijn instructeur.
Zij heeft het paard nog vrij kort (1 week? 2 weken?) nu al rommelen met andere bitjes tja het kan maar als dat niet helpt stap je steeds verder.
Het gaat hier ook om een rijtechnisch probleem, waarom die niet in eerste instantie rijtechtnisch op proberen te lossen en daarna verder kijken. Wat RK bedoeld en wat ik me kan herrineren is dat dit soort problemen bij haar al eerder zijn voorgekomen. Ligt het dan altijd aan het paard? Ik denk dat een goede instructeur meer betekend dan wisselen van bit. Nu is het een milde wisseling maar wie zegt dat het zo blijft als steeds een bitwisseling als oplossing wordt gebruikt. Ik denk dat het zwaar op de hand zijn niet op te lossen is met een milde overstap als deze. Daarvoor komt veel meer kijken. Je kunt het wel als extra verfijning gebruiken maar zoals al werd gezegd zijn het geen wonderen die dan gebeuren.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 15:52

dit is geen rijtechnisch probleem! Tong uitsteken !!het probleem heb ik al gevonden het is al opgelost Haha! bedankt iedereen in iedergeval...gr emaartje Cool

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:55

op de hand hangen is wel een rijtechnisch probleem maar in ieder geval super dat het is opgelost.
Ben nu wel heel benieuwd wat het probleem nu was Bloos

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 15:57

nou het hoofdstel was ietsje te klein....,vandaar zo hangen en vervelend,nou niet meer Haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:03

Emaartje schreef:
nou het hoofdstel was ietsje te klein....,vandaar zo hangen en vervelend,nou niet meer Haha!

Vaag Clown

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:06

Citaat:
Zij heeft het paard nog vrij kort (1 week? 2 weken?) nu al rommelen met andere bitjes tja het kan maar als dat niet helpt stap je steeds verder.

Oh, dat wist ik niet, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar zo te horen is het probleem al opgelost (ik zou willen dat mijn rijproblemen zich zo snel oplosten Knipoog )

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:43

lijkt me eigelijk ook wel heel lekker ja Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:57

maar toch..

Vinden jullie het nou zo erg om van een enkel gebroken bitje over te stappen na een dubbel gebroken bitje??

Je pakt geen harder middel, je gaat alleen kijken waar je paard het beste op knabbeld!!

Ik heb dat ook gedaan ik had mijn beestje ook 2 weken en had een enkel gebroken bitje en ben omdat ze niet knabbelde en schuimde overgestapt naar dubbel gebroken.

Ook al heb je een rij technisch probleem, dan mag je toch wel kijken of je paard op een ander bitje fijner loopt??

Zolang je niet naar pessoa's rollerbitjes enz... gaat grijpen!
Maar gewoon zoekt wat het BESTE bij je PAARD past!
Zie ik er geen kwaad in en stimuleer ik dat!

Als ik in de gaten krijg dat mijn paard op een bit niet fijn loopt kan ik altijd kijken of een ander bitje mischien fijner voor HAAR is.
Ik bedoel dus gewoon de overgang van dubbel naar enkel of enkel naar dubbel!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:15

RK: bo-sal... goed onthouden nu he? Clown

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:48

het gaat sinds vanavond echt goed met rijden Pling ,nu het hoofdstel goed past, Cool en ik heb gewoon een bustrens in waarmee die altijd gereden is Knipoog ,gaat super, ze kauwt zo erg op het bit Vingers aflikken ,soms te dat ze er gewoon te druk mee is Haha! gr emaartje