[POLL] Wat vind je een redelijke prijs voor deze stalling???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie voor deze stalling betalen (lees verhaal)

< 40
11 (18%)
> 40
45 (75%)
anders (schrijf je eigen idee erbij)
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 60

lisaschokker

[POLL] Wat vind je een redelijke prijs voor deze stalling???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 16:32

Hey,

De naam zegt het al. Over een tijdje ga ik een eigen fjord kopen (ja alles kan qua tijd, geld enz.). Mijn oom en tante hebben een boerderij. Zij heeft een shetlander en een fjord.

Ze hebben (uiteraard) veel land, maar GEEN buitenbak of iets anders. Hun 3 buren hebben dat wel (daar rijdt zij ook, daar zou ik ev. ook gaan rijden). Wat zouden jullie hier per maand qua stalgeld betalen? Ze krijgen verder geen muesli of iets anders, volgens mij alleen hooi, biks en wortels. Zelf dacht ik aan ongeveer 40 euro per maand?

Als jij zelf ook op zo'n soort boerderij staat/of zou staan, wat betaal jij dan? Alvast bedankt. Zo niet, waar had je zelf aan gedacht?

xxx Lisa

__Marloes__

Re: [POLL] Wat vind je een redelijke prijs voor deze stallin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:35

Als het inclusief hooi, biks en wortels is, is 40 euro wel erg weinig. Maar het hangt ook wel af van waar je woont. En natuurlijk zijn het je oom en tante, die matsen je vast wel.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 16:36

Loesje: ik woon ongeveer 5 min van ze vandaan.

xxx

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:39

Tja, ik heb daar zo mijn eigen idee over.
Bij mijn oom of tante zou ik geen stalgeld hoeven/willen betalen.
Ik zou uiteraard wel zelf voor mijn hooi/kuil, stro, voer en lekkers zorgen.
Mocht mijn nicht, tante, vriendin of iemand anders waar ik van hou ooit bij mij zijn/haar paard willen stallen zou ik ook geen geld willen hebben. Ze zouden dan alleen voor hun eigen "goederen" moeten zorgen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:00

Ik betaal iets meer dan kostprijs voor mijn paard. Dit is dus een stal incl voer en bodembedekking. Nu eet mijn paard wel iets meer dan een fjord, maar 40 euro is toch echt wel heel erg weinig! Reken is uit wat je aan voer kwijt bent in de maand, en hooi. Loop op hoor!
Ik betaal overigens 85 euro pm Lachen

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 17:08

Hey,

Waar denken jullie dan aan?(prijs)

xxx

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:11

Het ligt eraan of jou oom alleen de kosten eruit wil halen, ofdat hij er ook nog iets op wil verdienen Lachen En hoeveel jij mee wil helpen met het onderhoud van de wei ed. Denk dat je heel blij mag zijn met het bedrag wat ik nu betaal Lachen

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:38

ik dacht met alle onkosten mee gerekend dat je oom en tante zonder dat ze er iets aan hoeven te verdienen aan jou paard per maand € 80,- kwijt zijn

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:49

piggeljay schreef:
ik dacht met alle onkosten mee gerekend dat je oom en tante zonder dat ze er iets aan hoeven te verdienen aan jou paard per maand € 80,- kwijt zijn

inderdaad, mijn vriendin stalt haar paard bij mij en betaalt ook zoiets, dus 40 euro is supergoedkoop! denk niet alleen aan eten, maar ook aan de watervoorziening, omheining, mestverwerking ed., het is heel redelijk dat jij hier aan meebetaalt!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:18

lisaschokker schreef:
Loesje: ik woon ongeveer 5 min van ze vandaan.

xxx

Ik bedoelde eigenlijk in welk deel van Nederland. Knipoog

Ik denk dat je inderdaad meer richting 80-100 euro moet denken.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:00

100 euro vind ik wel erg veel hoor. Voor alleen stal en (goedkoop) voer. Dan ga ik er wel vanuit dat ze niet aan je hoeven te verdienen. Ik zou rond de 50/ 60 euro redelijk vinden. Maar dan ligt het er ook aan waar je woont. Woon je in Friesland dan is het waarschijnlijk goedkoper dan in het Gooi.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:19

ik zou ook denken aan 50-60 euro..
mijn paard kost alleen bix en hoefijzers, aangezien wij zelf de mest wegbrengen, hooi ruilen voor oud brood en het oude brood gratis krijgen...
dus wat ik betaal kan je moeilik vergelijken, maar als je alle kosten voor je oom en tante bij elkaar op zou tellen: voer, bodembedekking, mestafvoer, weideonderhoud en tijd zou ik 50-60 een redelijke prijs vinden!!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:22

Ik zal zo rond de 60-70 gaan zitten.
Voer, weide, etcetera.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:26

Hey Loesjuh,

Bloos hoepsie Bloos Ik woon in Noord-Holland (zij dus ook) wat heeft dat dan met de kosten te maken?

En mestafvoer hoef je denk niet mee te tellen; dat gaat gelijk met alle koeienstront weg, dus dat zal wel meevallen dan.... denk ik? Ik denk na jullie advies nu dat 60(-70?) euro wel redelijk is? Verward

xxx

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:32

Vind 40 euro niet veel, maar ja als ze het daarvoor willen doen, is het mooi. Het 2e voorbeeld richtring de 60/70 euro klinkt naar mijn idee redelijker.

Mijn paardjes (kwpn, haflinger en shetlander) staan bij mn ouders daar betaal ik ook gewoon stalling voor, niet veel, omdat ik daar alles zelf doe en het bv; voer en stalbodem zelf betaal.
Maar bv; water en licht en de huur van de stal en wei betaal ik wel.
Ik werk 40 uur in de week, het kost mijn ouders ook geld om die paarden thuis te hebben dus stalgeld betalen aan ze vind ik heel normaal.

Veel succes met je toekomstige fjord!!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:52

lisaschokker schreef:
Hey Loesjuh,

Bloos hoepsie Bloos Ik woon in Noord-Holland (zij dus ook) wat heeft dat dan met de kosten te maken?

En mestafvoer hoef je denk niet mee te tellen; dat gaat gelijk met alle koeienstront weg, dus dat zal wel meevallen dan.... denk ik? Ik denk na jullie advies nu dat 60(-70?) euro wel redelijk is? Verward

xxx

Om een voorbeeld te noemen: in de Randstad is het over het algemeen duurder dan in Friesland ofzo.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:04

Beetje afhankelijk van wat je zelf gaat doen natuurlijk ook, denk dat 50 euro wel een reele prijs is.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 06:15

ik woon in zuid-holland en daar vroeg een vrouwtje in een boerderij E175,-- per maand, zonder bak, alleen een grote uitloopstal en een slechte, niet zo grote wei !
toen heb ik ook eerlijk gezegd dat ik dat wel duur vond !

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:05

jacky2 schreef:
ik woon in zuid-holland en daar vroeg een vrouwtje in een boerderij E175,-- per maand, zonder bak, alleen een grote uitloopstal en een slechte, niet zo grote wei !
toen heb ik ook eerlijk gezegd dat ik dat wel duur vond !

zo dat is zeker wel duur!!!!! }>

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:15

Reken eens uit wat je paardje per maand aan brok, hooi en stro zal kosten. Dat is toch wel meer dan €40,- denk ik.
Maar waarom overleg je niet gewoon met je oom en tante aan welk bedrag zij denken?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:44

@ yorghos: Het is wel een fjord he! Als je ze veel brok voert, worden ze moddervet. En stro, tja, die van mij staat 's winters op de inloop, maar ze doet meestal de behoeftes buiten. Maar dat ligt aan het paard.

@TS: Ik had mijn fjord ook eerst bij een man staan die had zelf nog4 paarden. Helemaal buitenaf, geen fatsoenlijk bak en ik moest alles zelf doen, en zijn paarden deed ik samen met iemand anders ook nog. Hij hoefde nergens naar om te kijken.
Ik betaalde 60 euro per maand, maar daar at mijn fjord absoluut niet voor. Maar wij hebben een goedkoop hooi adresje,ligt er natuurlijk ook aan wat bij jullie het hooi kost.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:47

Ik vind 40 euro ook erg weinig. maar als je oom en tante het ervoor willen doen, waarom niet zou ik zeggen....

Wat ik voor mijn paarden kwijt ben?
Even denken:

Voor 2 paarden:

Elke week:
4 balen stro voor de loopstal (= 7,20)
5 balen hooi om te eten (=12,50)
1 zak krachtvoer (= 8,-)
3 zakken wortels (= 6,-)
wat lekkers (= 3,-)

das dus per maand voor 2 paarden 160 euro. das dus 80 eurp per paard per maand.......

40 euro dekken de kosten bij lange na niet !!!!! 80 euro is dus een net bedrag, dan maken ze er niet eens winst op en moeten ze er ook nog tijd instoppen!!!!!!!!!!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:05

ik sta dag en nacht, zomer en winter op de wei,en er is geen rijbak,niks! in de winter betaal ik 5 euro per maand extra voor kuil,en normaal ben ik 60 euro per maand kwijt. dus ik vind 40 euro of minder nogal weinig...maarja,ieder zijn mening..

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:07

bijn pony'' staan ook bij me oom en tante en ik hoef niks te betalen hoor maar ze staan gwoon in de wei en als ik hooi ofao nodig heb dan koop ik dat zelf..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:46

Ik heb mijn paard ook bij familie staan op de boerderij. Ik heb een eigen wei tot beschikking gekregen, waar mijn vader een stal gebouwd heeft (en nu weer een nieuwe aan het bouwen is ivm de komst van nog eentje Haha!). De wei hebben we zelf ook omheind (met het lint van MarijeR Haha!).

Ik heb tot nu toe niets hoeven te betalen. Aan stalgeld bedoel ik dan. Brok etc. haal en betaal ik zelf. Hooi en stro krijg ik van mijn oom, daar heb ik hem al vaak voor willen betalen, maar hij wilt er geen geld voor.

Mijn oom woont alleen en mijn moeder is 3 ochtenden (of middagen) in de week bij hem. Zij kookt, wast en maakt schoon voor hem. Waarom hij dat zelf niet doet? Geen idee, vroeger woonde oma nog bij hem en ging mama helpen.. dat is altijd zo gebleven.
Ik denk dat mijn oom zo iets terug wilt doen voor ons.
Maar als straks het veulen er is, wil ik hem ook maandelijks een bedrag betalen.

Jouw familie hoeft er geen winst op te maken, daar vragen ze IMO ook helemaal niet om. Ze vragen gewoon om een kleine vergoeding, vraag gewoon eens aan ze welk gedrag zij in gedachte hebben. Zij weten immers het beste wat ze ongeveer kwijt zijn aan hooi/stro ed.