hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kusj

hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:20

Hoii Mensjuhz! Knipoog

Ik ben een meid van 15 jaar en heb sinds 5 jaar maar 1 droomwens: een eigen
paard. Ik ben er nu echt ontzettend hard voor aan het sparen, maar het schiet
(nog) niet echt op: heb pas ongeveer 320 Euro!

Heb jij misschien tips of ideeen voor mij hoe ik binnen een korte(re) periode
aan een eigen paard geraak? GEEN VERZORGPAARD OF LEASEPAARD DUS!

Ik hoop op veel reacties!

Groetjes,

Ragna Pling
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-04-05 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Saskia9

Re: help me alsjeblieft! spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:24

veel werken !
dus baantjes gaan zoeken !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:25

Gaan werken , baantje in de vakantie , weekenden , 's avonds.... in een kas of winkel of snackbar bijvoorbeeld.

HCG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:28

Het paard kopen is nog wel te doen, maar de kosten van de verzorging en overige kosten reken je die ook wel mee?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:29

Als je geen financiele hulp van je ouders krijgt: niet aan beginnen.

Stel je eerst de volgende vragen:
*Heb je ervaring voldoende?
*Heb je tijd genoeg?
*Heb je plaats?
*Heb je geld?

Denk eraan dat het geld niet ophoudt bij de aanschaf van een paard, dan begint het pas. Oa moet worden rekening gehouden met

-Aankoop zelf
-voer
-Stallenstrooisel
-hoefsmid
-Veearts(inentingen etc en ook onverwachte ziektes)
-harnachement en toebehoren(halsters, halstertouwen,poetsgerief... en het onderhoud daarvan)
-onderhoud van de wei
-Lessen
-Of als een paard op een pensionstal staat een maandelijks bedrag van meestal wel een paar honderd euro

En dat zijn ongeveer de noodzakelijke dingen die me als eerste te binnen schiete, er zullen nog wel meer dingen bij te pas komen. Dus als je het van je spaargeld moet trekken, zal ik geen paard kopen, eerder lief lachen naar mama en pappa Haha!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:31

ik weet dat je het niet wil maar ik denk toch dat je beter een verzorgpaard voor een tijdje kunt hebben, heb je toch een beetje een eigen paard maar je hebt geen grote kosten en kun je doorsparen voor een eigen. Daarbij kun je kijken of je ook echt toe bent aan een eigen paard, want veel kunnen niet inschatten wat een paard houden inhoudt. ( ik zeg niet dat jij dat niet weet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:03

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:14

als je nu al zo weinig geld hebt,wat moet je dan met een pony(paard)!!stel dat ie ziek word, Ziek stalling,harnachement,wormenkuren, entingen,enz,enz,...??? heb je daar wel over nagedacht??

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:54

Ik wil niet grof overkomen maar
Meid;als je alles zelf moet betalen! Begin er niet aan.
Zo als xKatleentjex zegt
De kosten rodom zijn hoger dan je paard zelf!

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:35

Sorry, maar ik sluit me erbij aan. Misschien toch maar op zoek naar een verzorgpaardje??

Kusj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 17:01

Sorry hoor mensen, maar ik ben op zoek naar tips en ideeen, niet naar andere verhalen over wat ik wel en niet moet doen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:07

Je bent nieuw hier dus je kan dat ook nog niet weten, maar wanner je op bokt verteld dat je een eigen paard wil kopen en je het maar € 320,- kan je dit soort reacties verwachten.
Ik denk dat bokt te veel mensen hebben gezien waar het bij fout ging en hun paarje weer moeten verkopen of naar de slager moeten brengen omdat ze simpelweg geen geld meer hadden voor het verzorgen ervan
Ik kan je helaas geen ideeën geven hoe je aan meer geld moet komen, ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen!!!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:46

je wil een tip om aan geld te komen? als je de goude tip krijgt meld je dat dan ook op bokt?
en tot dan toe zal je net als iedereen moeten werken en klusjes opknappen want tot nu toe hebben we dat allemaal zo moeten doen, alleen dan sluit ik even de gelukkige uit die er een cadeau hebben gekregen van opa of oma, papa of mama, of een aardige buurman kennis etc. dat is ook nog een optie zeuren om een paard tot men er gek van wordt, stamp voetend door het huis gaan deuren smijten misschien dat dat effect heeft

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:54

Oke de goude tip : Win de lotto..

Een paard krijg je niet zomaar, er komt veel meer bij kijken.. Het aanschaffen van een paard zal echt het probleem niet zijn, maar de stalling.. je moet per maand dan wel een vast bedrag voor de stalling enz betalen.. En wat denk je van alle spullen die je paard nodig heeft, dat kost ook een hoop geld.. En stel.. Je paardje wordt ziek en er moet een DA bijkomen en je hebt daar eigenlijk geld voor? Wat wil je dan gaan doen??

En waarom wil je geen leasepaard.. Daar is toch niks mis mee? Ik heb ook 10 maanden lang mn eigen leasepaardje gehad met mn beste vriendin.. En toch heb ik Olympia altijd als EIGEN paard beschouwd!

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:24

Tipje 1: werken...... tipje 1000: alleen maar werken.

Ik hoop dat je ooit je eigen paardje kan kopen en dat je er ook in materialistische zin, goed voor kan zorgen, want zoals je hierboven al ziet, dat valt niet mee. Tegen die tijd zien we haar/hem wel op bokt toch????succes.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-04-05 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overdaad aan punten weggehaald ivm leesbaarheid

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:29

Meisje, doe niet zo naief! Je bent al een tijdje aan het sparen begrijp ik, en nu heb je pas 320 euro. Daar koop je nou eenmaal geen paard voor. Bij het kopen, maar vooral bij het houden van een paard komen heel veel kosten. Baantje voor meisjes van 15 leveren ook niet zoveel geld op dat je daar een paard van kan kopen en onderhouden.

Het is hard, maar het zit er gewoon niet in (als je het allemaal zelf moet betalen). Misschien als je ouders je financieel willen steunen, maar in je eentje gaat het gewoon niet lukken.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:51

uhm......ja...een tip
ik zou er niet zo snel een weten,
behalve win de lotto.
Want met een baantje red je het niet,
dan heb je geen tijd meer om naar
je paardje toe te gaan en bovendien
brengt het nooit genoeg op om
onder houdt te betalen.
Dus je ouders lief aankijken of gewoon
een leuke lease pony zoeken,
bijna hetzelfde!
(en dit is de enige tip die ik kan geven,
want andere zijn er gewoon niet.
kost te veel geld).
veel succes

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:29

Tsjah.... ik ben misschien nu wel de zoveelste die zegt dat je met 320-, niet echt verder komt... En ja, idd de kosten rondom het paard zijn hoger dan het paard zelf. Misschien kun je is een advertentie plaatsen voor een verzorgpony (dat is dan toch de enige oplossing) of misschien kun je is kijken of je met iemand een paard kunt delen, samen kopen dus. Of koop ergens voor de helft een paard van iemand en deel de kosten (wel lastig denk ik). Ook kun je is kijken of je ergens een paard kan bij-rijden en dat je dan de helft van de stallingskosten betaald. In ieder geval lijkt me dit (tijdelijk) de oplossing, totdat je alles bij elkaar hebt.
En misschien kunnen je ouders je financieel steunen. Of je moet nog even wachten met je paardje.
Succes ermee!

Mary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:35

Zoals al eerder tegen je gezegt is, onderhoud is duurder dan de aanschaf van een paard.
Ook een paard kan ziek worden, kosten van een dierenarts kunnen heel hoog oplopen, natuurlijk kun je je hiervoor verzekeren, maar een uitgebreide ziektekostenverzekering is ook duur.
Toch veel suc6 gewenst om je droom waar te maken!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:48

Jee Sipje jouw gepunt rekt de hele pagina vervelend uit Haha!

Kusj schreef:
Sorry hoor mensen, maar ik ben op zoek naar tips en ideeen, niet naar andere verhalen over wat ik wel en niet moet doen!

Dit zijn de beste tips en ideeën die je kan krijgen. Er kan nu eenmaal niemand zeggen dat je op deze manier een paard gaat kunnen onderhouden, ookal zal je baantje hebben want op je 15de verdien je daar lang niet genoeg mee om maandelijks rond te komen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:50

werken

wachten tot je genoeg geld heb voor je eigen paardje. Ik wil ook al zo lang een eigen paardje maar ik heb gewoon weg het geld en de tijd er niet voor.

Ooit komt er een dag dat ik zelf een paardje kan kopen en onderhouden

Geduld is een schone zaak

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:58

Misschien verwacht de TS wel dat wij haar een gratis paard aanbieden, die ze dan gratis mag stallen ofzo...

Ik heb Sipje's post geTEMd Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 04:21

mmm, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn die geen paard hebben?
omdat het ontzettend duur is!
als je nog maar 320 hebt gespaard, vrees ik dat het nog minimaal 2 tot 3 jaar duurt voordat je geld hebt verdiend voor de aanschaf.
en inderdaad, werken is de enige manier om aan geld te komen.
( of een bank overvallen)
ga oppassen
honden uitlaten
achter de kassa of lopende band
in een winkel

maar ja, een 15 jarige verdiend niet zoveel geld, dus je zult dan echt 2 dagen per week moeten werken de komende jaren, eer je er geld genoeg voor hebt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 06:54

Je hebt al veel reacties. Het is wel mogelijk om goedkoop een paard te houden maar op sommige dingen moet je niet gaan bezuinigen....

Maar bijvoorbeeld:
heb een adresje gekregen voor wortelen. Aanhangwagen vol voor 5 euro. Nu betalen we 50 cent voor 10 wortelen ofzo of 1,50 voor een kist.

Stallingskosten heb je ook in verschillende prijsklasse.
Sommige denken dat een dure stal de beste is. Ze staan dik in het stro, krijgen veel kuilgras/krachtvoer, veel faciliteiten, maar heb je ze allemaal nodig.
400 euro per maand voor een box met biks/kuil/stro en weide in de zomer en paddock/buitenbak/binnenbak en een stapmogel waar je apart voor moet betalen maar ook afspuitplaats met warmer water enzo. (paard staat meestal binnen)
Of 100 euro in de maand bij iemand prive. Niet zo druk. Eigen box waar paard alleen snachts instaat in de winter en in de zomer dag en nacht buiten buitenbak uitloop en even gezellig.

Je wilde geen leasepaard, maar ik verhuur dan pony's voor 30 euro per maand (dan mag je 3 dagen per week komen) of voor 50 euro per maand (dan mag je 6 dagen per week komen) je mag de pony als eigen beschouwen mits je er normaal mee om kunt gaan Tong uitsteken
Veel goekoper en verder heb je er geen kosten aan da hoefsmid etc. alle voor mijn rekening.

Ehm ik heb laila gekocht toen ik 14 was. Maarja zij koste maar 400 gulden... Ik kan haar thuis houden dat scheelt veel stalling enzo... We hebben voer van ht land en biks voer ik nouwelijks Ze word 1 of 2 keer per jaar bekapt somsook wel vaker hoor. 1x per jaar geënt
wormenspuiten koop ik per 10 of meer moet er namelijk meerdere ontwormen. En ga maar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:05

Ik heb ook geld nodig, zit ook op de gouden tip te wachten. Clown