) wezen kijken, spannend! Door de fotos was ik eigenlijk al helemaal verliefd. Het ging om een KWPN (Golden Lady X Zodiac) gefokte merrie van 11 jaar, valkkleur en ze is L waardig. Nou kwam ik daar (bijna een uur te laat ) aan en we liepen meteen door naar de stal. Wat ik daar aantrof was nou niet bepaald wat ik verwacht had. Ze was zeker 100 kilo te dik, ik heb dus nog nooit zo'n dik paard gezien! Ze leek wel (sorry voor de liefhebbers) een trekpaard! Ze had ook een vrij korte nek, maar dat kan ook komen doordat ze zo dik was.Verder was ze gigantisch in de rui en zag er super mottig uit. Ze was sinds december drie keer onder het zadel geweest, alleen voor een buitenritje. Omdat haar ogen vrij lichtbruin waren leken het wel geitenogen (je weet wel met zo'n streepje). Haar voorhoeven waren vrij lang en plat terwijl haar achterhoeven juist redelijk netjes waren. Verder leek haar bouw goed in orde.
Toen ik ging rijden (in een weiland) merkte ik wel dat ze heel erg haar best deed. Haar voeten ( en buik
) zaten een beetje in de weg maar haar gangen waren best ruim. Ze zocht ook wel mijn hand op en was redelijk goed voorwaarts. Met aandraven had ze wat moeite, eenmaal in draf liep ze goed door en aangalopperen was geen enkel probleem. Ze liep ook niet door mijn benen heen, da's ook wel fijn! Op een gegeven moment wilde ik aandraven maar greeg geen reactie. Na drie keer netjes 'gevraagd' te hebben heb ik haar even flink 'doorgeschopt"
. Toen sprong ze dus gelijk aan in galop en toen had ze toch zin! Schudden en swiepen met haar hoofd, ik voelde dat ze wilde bokken maar ze kon het niet omdat haar kont in de weg zat!Verder was ze langs de weg echt super relaxt en in de stal ook (misschien zels een beetje te relaxt). Ik miste een beetje de levenslust maar dat kan ook komen omdat ze gewoon veel te dik was, daar worden de meeste mensen ook wat slomer van. Als ze afvalt zal ze dus wel lekkerder in haar velletje zitten. Ze was wel heel lief en je kon lekker met haar kroelen.
Ik zit dus nu echt super te twijfelen, moet ik dit wel doen? Ik denk dat we qua karakter best naar elkaar toe kunnen groeien (ik kan niet meteen verliefd worden, niet op jongens en niet op paarden
). Er moet alleen nog zoveel gebeuren! 100 Kilo eraf, conditie en spieren opbouwen (ze had zelfs moeite met een rechte lijn). Daarnaast zeiden ze dat ze 11 was. Haar naam begint echter met een M wat inhoud dat ze dus al 12 is/wordt en eigenlijk vind ik dat al te oud. Ik denk wel dat als het allemaal niet echt wil lukken dat ik haar (mits ik haar weer een beetje op orde heb) volgend jaar makkelijk kan verkopen, ze heeft een aparte kleur en een goed karakter.Bokkers, wat moet ik nou, ik weet het gewoon even niet meer! En ik moet het voor 12.00 uur vanmiddag laten weten!

.heel veel succes iig