Wel of geen verzorgster??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Wel of geen verzorgster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 11:38

na een tweede mislukte poging bij het zoeken van een verzorgster, zit ik nu dan toch erg te twijfelen.
Ik zou zo graag iemand voor hem willen vinden die gewoon lekker met hem aan de slag gaat, maar of ze komen niet meer na twee weken, of houden zich niet meer aan de afspraak etc etc..
Ik weet dat hij absoluut niet de makkelijkste is , maar dat weten ze ook voordat ze er aan beginnen.
Hoe doen jullie dit? Hebben jullie een verzorgster of niet? En zo niet hoe doen jullie het dan als je ziek bent, op vakantie bent of gewoon eens een keer geen zin hebt?

Ferroowtje

Re: Wel of geen verzorgster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:19

tja ik ben een verzorgster en hoor vaak over meiden die er na even al mee stoppen of niet op komen dagen zomaar zonder afmelden... ik snap dit niet, een paard is een leven dier wat je niet zomaar kunt laten stikken!
Ik denk dat je gewoon erg veel pech hebt gehad met je verzorgsters... er zijn echt wel goede en leuke te vinden hoor! al zijn ze volgens sommigen zeldzaam... Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:26

Ik had een verzorgster. Maar was er niet heel blij mee. Ze kwam wel altijd enzo, maar ze ging gewoon met een scherper bit rijden enzo. Van zulke dingen die ik niet wilde hebben. Dan zei ik er wat van, maar daar luisterde ze gewoon niet naar. Toen heb ik maar alle spullen waar ze niet mee mocht rijden mee naar huis genomen. Maar was er toch niet blij mee.
Nu heb ik geen verzorgster meer en vind het wel lekker zo. Als ik niet kan of ziek ben ofzo gaat één van m'n ouders hem longeren. En waar hij nu staat wordt hij 's ochtends buiten gezet en 's avonds binnen gehaald en krijgt hij eten en wordt uitgemest, dus als ik op vakantie ga staat hij gewoon een weekje lekker in de wei met z'n vrienden.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:29

Tja ik heb een verzorgster voor 2 dagen in de week, waarvan ik er bij een van de twee dagen nog bij ben, de andere dag heeft ze les.

Ik heb eigenlijk alleen een verzorgster zodat als ik op vakantie wil/ga er iemand is die voor mijn paard kan zorgen. Maar een goede, betrouwbare vinden heb ik 6 maanden over gedaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:31

ik doe niet aan verzorgers, slechte ervaringen mee
pony die alleen maar hard moest rennen, bezweet werd weggezet etc...

als ik geen zin heb ga ik niet, sta op een pensionstal dus die mensen zorgen dan wel voor voer etc...
als ik op vakantie ga heeft mijn pony dus ook vakantie, een weekje alleen maar paard zijn is voor hem ook wel eens lekker.

Byron15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:01

Nou, ik heb dus een oude pony, waar je de ene keer wel mee kan rijden en de andere keer weer niet.( Heeft bronchitus en het hangt van zijn toestand op dat moment af) Ook moet je het rustig aan doen, wat voor veel mensen een groot obstakel is.
En aangezien hij ook nog niet de gemakkelijkste is moet het wel een redelijk gevorderde verzorger zijn, maar die willen altijd maar weer galloper enz.

Daardoor ben ik ook gestopt met verzorgers, ik heb het een paar keer mee gemaakt, dat hij afgemat werd Boos! , en dat nooit weer voor mij.

Maarja, mijn geval zal wel iets verschillen van de jouwe, maar ik heb het gehad met de verzorgers

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:14

Ik heb geen verzorgster (heb m'n paardje ook pas net Knipoog) maar als ik echt zo ziek zou zijn dat ik niet naar hem toe zou kunnen, dan kan me zus hem altijd doen.
Mocht zij om een of andere reden ook niet kunnen, dan kan kyran (Zilly hier op bokt) altijd nog wel ies met hem doen.

In de zomer staat hij ook dag en nacht op het land dus zou het geen probleem moeten zijn als ik echt een keer doodziek ben en niemand kan hem doen, in de winter wel dan staat hij overdag ong. 2 uur in de paddock dus anders staat hij 22 uur in z'n stal en dat wil ik hem niet aandoen...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:35

Het is inderdaad erg lastig om een goede verzorger te vinden. Vooral een die zijn/haar afspraken nakomt. Vooral als je een beetje een paard met gebruiksaanwijzing hebt, dan is het helemaal niet te doen.
Ik ben van mening dat je een verzorger wel een bepaald bedrag per maand moet vragen, als is het maar 5 euro, het gaat erom dat ze er wat voor moeten betalen. Als je je paard gratis laat verzorgen dan heb je vaak dat mensen vaak na een periode niet meer komen en dan zeggen dat ze wel komen.
Het is gewoon moeilijk om iemand je paard toe te vertrouwen!!!

@XveraX, het is KIRAN geen KYran Clown

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:40

Ik ben het eigenlijk nei tzo eens met het betalen voor je verzorgpaard.
Ik heb zelf nl 2 paarden en heb voor mijn verzorgpaarden vroeger ook betaald.
Dit is per maand en eigenlijk heb je maar zekerheid voo r1 maand, maar als het niet klikt of je geen zin meer hebt, maakt het geld je ook niet meer uit hoor...

Ik vind het zo en zo raar als mensen geld vragen voor het verzorgen, ik ben allang blij als iemand wat met mijn paarden doet, en mijn haflinger is ook verweg van makkelijk, dus ben er zo en zo elke dag zelf bij!

Ook al ben ik ziek, dan gaan mijn ouders voeren en de stal uitmesten, en ze staan vann 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends in de paddock, dus aan hun beweging komen ze wel..

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:45

Het is misschien wel raar om er geld voor te vragen, maar op die manier heb je iets meer zekerheid dat ze wel komen. Mocht het goed gaan en is de verzorger goed te vertrouwen dan kun je altijd nog de kosten (nog) lager maken of helemaal opheffen (zou wel raar staan)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:49

Hoe oud waren je verzorgsters? Ik zou persoonlijk het liefst een verzorgster van 20+ hebben, die hebben over het algemeen iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan meisjes van 15 (nu moet niet iedereen van 15 zich gelijk aangevallen voelen natuurlijk....Afbeelding)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:15

Mexx schreef:
Hoe oud waren je verzorgsters? Ik zou persoonlijk het liefst een verzorgster van 20+ hebben, die hebben over het algemeen iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan meisjes van 15 (nu moet niet iedereen van 15 zich gelijk aangevallen voelen natuurlijk....Afbeelding)

Ze waren allebei boven de 20. . Dus blijkt maar dat dat ook weer niet alles zegt, bovendien betaalde ze allebei een vergoeding

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:52

gina2003 schreef:
Ik ben het eigenlijk nei tzo eens met het betalen voor je verzorgpaard.
Ik heb zelf nl 2 paarden en heb voor mijn verzorgpaarden vroeger ook betaald.
Dit is per maand en eigenlijk heb je maar zekerheid voo r1 maand, maar als het niet klikt of je geen zin meer hebt, maakt het geld je ook niet meer uit hoor...

Ik vind het zo en zo raar als mensen geld vragen voor het verzorgen, ik ben allang blij als iemand wat met mijn paarden doet, en mijn haflinger is ook verweg van makkelijk, dus ben er zo en zo elke dag zelf bij!

Ook al ben ik ziek, dan gaan mijn ouders voeren en de stal uitmesten, en ze staan vann 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends in de paddock, dus aan hun beweging komen ze wel..

Ik vraag 15 euro per maand, daarmee heeft mijn bijrijdster 2 volbloed arabieren onder haar kont ( niet de eerste beste), ze mag met mijn 2 stuben zadels rijden, de paardjes hebben allebei een bitje in de mond van 150 euro per stuk. Verder mag ze zo vaak komen als ze wil en alles met ze doen. Ook hebben we een trailer aangeschaft, waar ze elke dag gebruik van mag maken. Op dit moment heeft nog geen rijbewijs, dus als ze ergens naar toe wil moet ze mijn auto pakken en mij als bestuurder. Dan vindt ik niet dat ze voor die 15 euro wat te klagen heeft..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:59

Ik heb zelf ook een aantal verzorgsters gehad waar ik echt totaal geen geluk mee heb gehad. Ik wil dus helemaal geen verzorgster meer. Ik weet wel een vriendin die ik graag als verzorgster zou willen hebben voor mijn paard maar die woont te ver weg. Nu heb ik een vriend die ook van paarden houdt en die verzorgt mijn paard als ik niet kan. Als we op vakantie gaan, dan zorgt de staleigenaresse voor mijn paard. Ze rijdt haar dan niet maar wel borstelen, uitmesten etc. etc.
Als je echt een verzorgster nodig hebt, moet je gewoon goed, echt heel goed zoeken. Er zijn zeker veel goede verzorgsters maar je moet ze eruit pikken he........

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:03

Ik ben het ergens wel met je eens dat een vergoeding van 15 euro per maand is niets maar er zijn ook mensen die rustig 150 euro of meer per maand vragen.

En ik ben wel van mening dat als je je paard niet kan betalen had je hem niet moeten kopen.

Dat je mee moet betalen aan slijtage enzo vind ik eigelijk niet meer dan logisch.
Maar bij 150 euro per maand word bij mij echt een grens over schreden en dan vaak ook nog 2-3 keer per week rijden. Dan zou ik gewoon eerst hard gaan sparen en er zelf een kopen.

gr jessica

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:34

Ik ben zelf sinds kort ook op zoek naar een verzorgster, maar heb er tot nu toe ook niet bepaald veel geluk mee gehad. Ik heb 2 paarden, en 1 ervan, een shetlander, kan ik zelf niet rijden, dus daar wilde ik een verzorgster voor hebben. Nou ik kreeg wel superveel reacties, maar het liep bijna op niets uit.
De eerste reed mijn shetlander met hele harde hand, trekken aan het bit, zweep, shoppen in de buik, etc. Echt niet aan te zien, en is ook totaal niet nodig voor mijn pony, is juist hartstikke braaf beestje, dus dat ging al niet door.
De tweede kwam 2 weken, totdat het vorige week regende en ze niet kwam opdagen zonder af te bellen...
En nu heb ik wel een super leuk meisje, dat zelfs de stal uitmesten geweldig vindt, en heel lief is voor me pony.
Maar toch heb ik het gevoel dat ook deze het op een gegeven moment voor gezien houdt.

Ik denk dat het probleem is dat heeel veel meisjes een verzorgpony willen omdat ze een soort ideaalbeeld in hun hoofd hebben: mooi weer, lekker rijden (of alleen verzorgen), het idee van een 'eigen' pony... Maar dat ze al gauw inzien dat het soms toch ook wel kan tegenvallen: in de regen een stuk fietsen, uitmesten kan zwaar zijn, de pony is niet lief, je moet ook komen als je even geen zin hebt, etc. En dan is het leuke en nieuwe eraf, en stoppen ze er weer mee.

Misschien is het inderdaad beter om een wat ouder persoon vanaf 18 ofzo te hebben, die zijn wat verantwoordelijker, en weten vaak beter wat het allemaal inhoudt. Maarja voor mijn shetlander heb ik daar natuurlijk niks aan, dan kom je al gauw op 12 jarige meisjes uit... Al is dat natuurlijk ook wel leuk (zeker bij die verzorgster die tot nu toe nog wel komt) om te zien hoe die helemaal vrolijk worden van zo'n pony verzorgen.

Misschien dat iemand tips heeft van waar je het beste een goede verzorger vandaan kan halen, of hoe je wat beter weet of het echt wat is? Of blijft het gewoon aankijken en afwachten?

Het is in ieder geval een stuk moeilijker dan ik had verwacht.

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:56

ik denk dat je moet proberen voorlopig gewoon goed contact te houden met dit meisje.
Vragen wat zijn van de pony vind.
Misschien les geven of zoiets.
Zodat ze zich niet alleen aan de pony bind maar ook aan jouw.
Als je een soort vriendschap sluit dan zal het moeilijker zijn voor haar om zomaar weg te blijven.

Uiteindelijk blijft het een probleem met een shetlander want 12 jarige groeien hier gewoon snel uit, dus je zal zoiezo al snel aan een nieuwe toe zijn. (verzorgen niet pony want pre pubers groeien nu eenmaal snel en hun intresses veranderen ook rond die leeftijd)

gr jessica

gr jessica

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:12

Houd moed, er zijn echt wel goede verzorgsters te vinden. Plaats een advertentie waarin je duidelijk vermeld wat je wel en niet accepteerd, wat je wensen zijn e.d. Kies er 1 uit die je echt aanspreekt, en hou het goed in de gaten. Dat is denk ik de enige mogelijkheid, er zitten helaas goede en slechte bij. Ik ben zelf verzorgster, en deed (en doe) er alles aan om het paard en de eigenaar tevreden te houden.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:20

Hallo,

Het is inderdaad moeilijk om een goede verzorgster te vinden. Maar na goed zoeken zul je er vast wel eentje vinden. Ik heb geen verzorgster, gewoon omdat ik zelf eigelijk best lastig ben en ik alleen mensen die ik goed ken op mijn paard wil laten rijden..... Maar het is best lastig om al je tijd in te delen. Gelukkig heb ik nu iemand op stal gevonden waarmee ik het heel goed kan vinden die het leuk vind om in te vallen wanneer ik zelf niet kan en haar zelfs 1 dag in de week van me overneemt, zodat ik een dagje rust heb!!

Misschien is er ook zo iemand bij jou op stal!

Veel succes

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:46

De mijne was ook erg moelijk. Ik heb uiteindelijk een aantal geschikte verzorgsters gevonden. Ik ben er wel altijd bij juist omdat hij zo moeilijk is en om gevaarlijke situaties uit de weg te gaan.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:59

tja ik had mazzel met de eerste. Heb dan ook de eerste maanden alles samen gedaan. Pas na 3 maanden deed ze hem 1 dagje alleen Bloos
Nu gaat het super ze is gewoon vreselijk trouw en dat bevalt me echt super. Je houdt altijd kleine dingen maar kan daar goed over praten
dus neem de tijd en in het begin veel samen doen scheelt een hoop

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:39

Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik niet heb hoeven zoeken naar een verzorgster/bijrijdster.
Mijn schoondochter en ik doen mijn paard samen en dat gaat hartstikke goed. We overleggen alles (ik heb wel het laatste woord natuurlijk) en we zitten echt op een lijn.
We lessen allebei elke week. Zij rijdt langer en beter dan ik en dat is voor mijn paard natuurlijk ook prettig. Het klikt echt goed tussen haar, mij en mijn paard. Bijkomend voordeel is dat ik mijn schoondochter goed leer kennen en ook met haar een uitstekende band opbouw.
Overigens betaalt mijn schoondochter wel een bijdrage (€ 75,00 per maand) en ze betaalt haar lessen zelf.

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:05

ElanII schreef:
Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik niet heb hoeven zoeken naar een verzorgster/bijrijdster.
Mijn schoondochter en ik doen mijn paard samen en dat gaat hartstikke goed. We overleggen alles (ik heb wel het laatste woord natuurlijk) en we zitten echt op een lijn.
We lessen allebei elke week. Zij rijdt langer en beter dan ik en dat is voor mijn paard natuurlijk ook prettig. Het klikt echt goed tussen haar, mij en mijn paard. Bijkomend voordeel is dat ik mijn schoondochter goed leer kennen en ook met haar een uitstekende band opbouw.
Overigens betaalt mijn schoondochter wel een bijdrage (€ 75,00 per maand) en ze betaalt haar lessen zelf.

Goh ik wilde dat ik zo'n schoonmoeder had Lachen Super zeg!

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:27

Ik heb jullie advies opgevolgd en inderdaad een band proberen te krijgen met die verzorgster + hoogte proberen te krijgen van wat zij ervan vindt.
Dus ging ik afgelopen woensdag samen met haar rijden. Was nog wel leuk ook, ik rij al jaren namelijk altijd in men eentje (paard staat bij mij thuis, maar alleen rijden is vind ik natuurlijk ook leuk hoor) en nu dus een keertje dat alletwee men paardjes tegelijk gereden werden. Wel gezellig, en ik heb inderdaad het idee dat ze het heel erg leuk vindt, dat verzorgen. En ze rijdt ook heel goed, dus hopelijk blijft dit goed gaan!! Want zoals het er nu voor staat ben ik er heel blij mee.
Maar ik vroeg me af of verzorgers het niet irritant vinden als de eigenaar er de hele tijd bijstaat. Want ik dacht namelijk van wel, dus laat ik ze eigenlijk zoveel mogelijk met rust, maar volgens jullie moet ik dat dus juist niet doen?

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:28

iemand zij ergens in het begin dat 20+ meer verantwoordelijkheids gevoel heeft... nou daar twijfel ik soms wel aan...
toen ik als 9 jarig meisje shetjes verzorgde vond ik het verschrikkelijk als ik een dagje niet kon komen! want dan werden ze helemala niet gepoetst! Bloos

nu ben ik bijna 17 en voel me heel erg verantwoordelijk voor mijn verzorgpaard (nu wel wat groter dan een shet: kwpn Tong uitsteken ). Ik probeer toch zoiezo wel 2x in de week te komen (als het echt niet lukt door school oid) is dat ook niet so'n probleem... het paard waar ik op rijd is absoluut niet makkelijk (verre van dat... ze is gewoon gek in d'r hoofd zeg maar, altijd ook al geweest... laatste tijd gaat het heel goed, dus ben wel b'tje trots Haha! ).

ik denk dat je het maar net moet treffen, ik ben zelf op zoek gegaan naar een verzorgpaard (ik denk dat dat ook wel meetelt... dan doe je er ook iets voor). ik ben zwaar tegen betalen voor een paard! jij krijgt er toch ook vanalles voor terug? je kan ook een dag minder in de week gaan werken zodat je je paard wel de nodige beweging kan geven... en de verzorgster (neem ik aan) mest toch ook uit? poetst 't zadel? geeft je paard de aandacht die nodig is en merkt het als er iets mis is?)

maja veel suc6 allemaal met het zoeken naar een verzorgster!