low-budget paardestal met woning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marcs

low-budget paardestal met woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:25

Hoi, wij wonen in de buurt van oldenzaal

Nu staat er bij ons een gastenhuisje, wij zijn van plan om dit op te gaan knappen (vrijstaand; douche, toilet, keuken, woonkamer(tje), bedstee en slaapkamer). Is wel klein, maar wel knus, tuintje erbij. Net gezellig voor 1 of 2 personen

Omdat we zelf nogal gek zijn van paarden hadden we het idee om dit
'huisje' inclusief 1 paardestal te gaan verhuren.

Zou hier wel vraag naar zijn, omdat we voor de rest niet zoveel accomodatie hebben, er is wel een verlichte buitenbak en heel veel mogelijkheden om buiten te rijden, maar geen wasplaats, overdekte manege etc.

Welke prijs zou je hier voor mogen vragen (incl. gas-water electr.) en zijn er nog veel juridische dingen waar je verder rekening mee moet houden (uiteraard huur-contract, maar verder??)

heeft iemand hier ervaring mee?

Ibbel

Re: low-budget paardestal met woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:45

Ik zou eerst eens bij de gemeente informeren of dat uberhaupt mag. Je biedt dan namelijk toeristische accomodatie aan, en daar gelden regels voor. Oók als je maar 1 huisje verhuurt.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:47

Is het de bedoeling dat het een vakantiehuisje wordt, of ga je het permanent verhuren? Ik zou in ieder geval eens bij de gemeente nagaan hoe dat zit.
Ik denk dat er wel belangstelling voor zal zijn. Maar ik zou die paardenstal optioneel houden.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:50

Waarom zou ik die paardestal optioneel moeten houden dan?
gaat mij er juist in eerste instantie om dat er iemand met paarden als hobby komt.

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:09

Ik weet niet wat het bij jullie mag kosten maar ik ben zeker dat er vraag naar is. Het is daarnaast ook gezellig dat er dan mensen bij je komen wonen met dezelfde hobby.
Ik zou het inderdaad wel eens navragen bij de gemeente of het mag permanent verhuurd worden.
Succes!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:17

Leuk joh, daar is zeker vraag naar! Niet te duur wonen en wel je paard aan huis. Dat je geen binnenbak hebt, lijkt mij geen probleem. De meeste mensen die hun paarden aan huis hebben, hebben alleen een buitenbak.

Lijkt me verder inderdaad wel een slim plan dit eerst bij de gemeente na te vragen.

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:17

voor zoiets zou ik direct tekenen. is er ook een weide voor het paard bij? ik zou er 450 euro per maand voor geven.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:22

450 euro per maand met huis en stalling? Ik zou er meer voor vragen. Ik weet ook niet wat de staat is van de badkamer, douche etc. Als het allemaal in goede staat is denk ik dat je er 500 a 600 euro voor kan vragen.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 14:27

Zijn net begonnen met opknappen, dus douche, keuken etc. is nieuw.

bij ons (in het oosten) zullen de prijzen wel iets lager zijn, maar ik zat zelf ook in die richting te denken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:38

Wat is de afmeting van het huisje en wat krijgt de persoon erbij? Is het kale huur of zit er GWL bij en is het inc. paardenstalling en weidegang?
Dat zijn vragen die mij meteen tebinnenschieten.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 14:54

eigen oprit
gaskachel
tuin+zitje
nieuw behang, schilderwerk etc
incl. GWL, in princepieps geen weidegang
stal: incl stro/hooi, excl. brok
excl. uitmesten (wij zorgen wel voor de afvoer v.d. mest)

hele gezellige buurman met gevoel voor humor Haha!

direct naast de stal rijbak van 16x33mtr, op ongeveer 250mtr afstand bak van (ongeveer) 22x43mtr

op ongeveer 500mtr zandwegen om buiten te rijden
op ongeveer 750mtr natuurgebied

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:01

oei, afmetingen vergeten Bloos

doe ik nu ff uit hoofd, dus ik kan er een paar centimeter naast zitten Clown

kamer:5 x 4 mtr
keuken: 2 x 3mtr
douche/toilet: 2.5x 2mtr
slaapkamer: 4 x 3mtr (wel een beetje laag, 2.10 op hoogste punt, en loopt schuin af.
bedstee: 2 x 1.8mtr

Dit lijkt allemaal klein maar valt in de praktijk best wel mee, kun je eigenlijk pas goed beoordelen als je het ziet (nee, ik heb zo geen foto's, en ziet er nu ook nog niet uit, we zijn nog aan het opknappen, weet je wel)

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:04

weetje, die leuke buurman, dat is nou vaak het probleem Ach gut
Ze beloven alles, tot ze erin wonen, ga er maar aan staan, ik verhuur nooit meer een huis Ach gut

Dan idd mag permanente bewoning wel, zou ik navragen, anders krijg je absoluut problemen Koe

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:08

Vind je mij leuk genoeg? *LOL*
Het is dat ik heel graag in Brabant wil blijven, anders had je al een geinteresseerde gehad Knipoog
Ik weet bijna zeker dat hier vraag naar is.
Er zijn zoveel mensen die graag een paard aan huis willen hebben en vrij willen wonen maar die het niet kunnen betalen........
Wel inderdaad eerst navragen bij de gemeente, anders krijg je er misschien gezeur mee.
Veel succes met je snode plannen Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:19

Lijkt me ook wel een goed plan, maar ik zou dan 2 paardenboxen bouwen, want vaak willen mensen samen met hun paard en kennis met paard op vakantie, en als het huisje toch voor twee personen is..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:55

Misschien vind je mij wel leuk genoeg Haha! .

Alleen die baan he....dat wil nog niet lukken daar in die buurt Boos! .

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:05

ooohh dat klinkt leuk Haha! ik zou er zo ingaan (als ik leuk genoeg ben, als buurman) nu alleen nog werk zoeken daar in de buurt (ik wil alles doen, maar ja, geen lef)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:23

Klinkt op zich goed, maar waarom geen weidegang? Dat zou voor mij echt een belemmering zijn in het kiezen van je locatie. Bij zo'n vrijheid van wonen voor jezelf, moet ook vrijheid in weidegang zijn voor je paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:59

Klinkt super , eigen oprit ook , is ook wel prettig....klinkt allemaal als redelijk privé en niet een schuurtje in de achtertuin ofzo Tong uitsteken

Maten zijn ook prima , omgeving klinkt ook prima , IK zou geen moment twijfelen als dat hier in de buurt kon !!!

Alleen dan geen weidegang , daardoor valt het hele plaatje in duigen , dat zou meteen alles afkappen voor mij.
Rena moet zoveel mogelijk buiten staan , elke dag. Punt.

Wat heb je eraan om lekker buiten te wonen met je paard vlakbij , dat je ZO de natuur in kunt...idyllisch geheel...en dan staat je paard de hele dag binnen , getsie Ach gut

Het klinkt helemaal super....totdat je dat leest en dan is het direct totaal niet interessant meer eigenlijk Bloos

Als paardje gewoon lekker naar buiten kan , juist DE charme van je paard aan huis : uit je raam je paard zien grazen en spelen , dan zou ik zeggen :

Huur incl. GWE 450 euro-500 euro
Stalling 150 euro.

Dus zo rond de 600 euro , dan mag iemand echt dolblij zijn !!!! Ja

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 20:44

'k heb een redelijk kleine weide, en die wil ik graag voor mijn eigen paarden bewaren, vandaar.

Misschien is het wel mogelijk om bij de buurman een stukje te huren, maar dat weet ik niet zeker, dus in princiepe geen weidegang.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:54

Echt heel erg jammer.....dat is een enorme domper op het aanbod.

Neemt de hele charme ervan weg voor heel veel mensen denk ik Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:00

tss Pmarena, moet je nou gelijk weer zo doen?

diegene die er komt te wonen kan zelf toch op zoek naar een landje om te huren?
natuurlijk moet een paard het land in kunnen, maar als Marc het niet kan aanbieden houd het toch op!

voor jou heel veel anderen die er heel graag willen wonen dat weet ik helemaal zeker!

groetjes Loveblacky

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 00:55

Tja, tis net wat de gek er voor geeft... Wij zouden een woning in wijhe gaan huren (grote woonkamer, 5 slaapkamers, woonkeuken, nieuwe douche, washok, mogelijkheid voor 2e wc en douche naar eigen inzicht) incl. 3 boxen, 1 hec. weiland en onbeperkt hooi en stro voor 1000 euro.... Helaas wilde de beste man het op het laatste moment toch binnen de familie verhuren...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:15

Geen weidegang is jammer, maar hij kan toch ook in de bak? Het is toch niet zo dat het beest op stal moet blijven?

Wij hebben in principe ook geen weide, maar wel een hele grote paddock. Geen probleem hoor. En zomers mag ie overdag naar zijn mammie oom die gezelschap op haar wei te houden.
Maar dat is net te ver weg om dat iedere dag te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:26

Ik zou dus nooit mijn paard de hele dag op stal houden. Now way.

Klinkt heel erg leuk, maar je woont er dus eigenlijk illegaal. De gemeente kan hier heel erg moeilijk over gaan doen. Je hebt dus geen eigen adres,zou dus een postadres moeten hebben,dat wordt dan dus jouw adres.

Probeer er bij de gemeente een eigen woonvergunning voor te verkrijgen, dus feitelijk een 2e adres op jouw perceel erbij. Gaat je wel extra aan belastingen kosten, maar je zult in de toekomst geen gezeik gaan krijgen.

Dan zou ik zeker een goed kontrakt gaan maken. Huur-onderhuur, je zult maar de verkeerde daar hebben.

Kijk, ik klink leuk en op een dag kom je er achter dat ik eigenlijk best wel aso ben en een heleboel aso's bij mij laat slapen en vertoefen. Zie je ineens mijn paard bij je op de wei lopen etc. en een troep om mijn heen.... Wat ga je doen????

Ik zou het voor vakantie-adresje houden, weet je zeker dat ze weer weg gaan en dan een reepje wei afzetten gedurende de vakantie voor dat paardje, heb je weer meer kans op verhuur.

Trouwens, dazen in de zomer???