Tutten met Paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tygo

Tutten met Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 10:14

Hallo ik ben echt benieuwd of jullie niet boos worden Haha! is gewoon een topic en een discussie dus niet gaan aanvallen haha.

Ik had het er laatst met mijn buurman over (goeie dressuurruiter) en die zei dat vrouwen veel te veel tutten met paarden, dekens, dekjes enz. Mijn buurman doet dit niet is heel nuchter en wil absoluut niet dat er met zijn paarden getut worden. Ik ben het wel met hem eens. Sommige mensen kopen echt veel onzin voor die paarden, en zijn echt aan het tutten. Mijn paards en ik tutten eigenlijk niet samen Haha! Ik heb 1 zadel, hoofdstel, 1 gelpad, 1 dekje, en alleen 1 deken.Mijn buurman ook en die rijdt ook via de klassieke rijkunst. Er is niks mis mee, hij verzorgt ze top en er lopen paarden rond die 24 jaar oud zijn. Vinden jullie ook dat sommige meiden teveel tutten met paarden? Of juist niet? Aardige reacties zijn welkom Clown Haha!
Laatst bijgewerkt door Tygo op 18-04-05 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PartoutZ

Re: Tutten met Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:23

Teveel tutten.. Uit jouw verhaal lees ik dat je daarmee bedoeld dat je dan veel spullen koopt..??! Dat noem ik toch echt anders.. Tong uitsteken

Tutten met je paard= Hem lekker veel aandacht geven.. Knuffelen, extra poetsen enz.. Dan kan je daar wel uren over doen..

Veel spullen kopen= een gat in je hand.. Haha!

Ik heb 3 dekjes, 3 dekens, 1 zadel, 3 hoofdstellen (1 is oud en versleten, 1 is te groot, 1 is goed) verder vind ik het zo best.. Alles wordt gebruikt.. Ja

Veel tutten doe ik wel.. Lekker poetsen enz.. Maar als ik geen zin heb dan kan ik hem soms ook even snel onder het zadel poetsen en dan vind ik het wel weer best..

Veel tutten is niks mis mee.. Haha!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:26

Nou inderdaad sommige mensen kunnen wel erg tutten/mutsen met hun paarden hoor Haha!
Ik heb wel meerdere dekjes, hoofdstellen dekens enz maar dit komt denk ik ook omdat ik in een ruitersport zaakt werkte en het dan allemaal aan je voorbij komt en de verleiding groot is.
En ik hoe van mooie spullen, dus ja...
Maar ik tut niet met mijn paard hoor Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:27

Ach zolang ze maar goed verzorgt worden.
Dat de één 10 dekjes heeft en de ander maar 1, daar is toch niks mis mee?
Dat betekend toch niet dat het ene paard beter wordt verzorgd als het andere paard.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:27

Liesjuh schreef:
Tutten met je paard= Hem lekker veel aandacht geven.. Knuffelen, extra poetsen enz.. Dan kan je daar wel uren over doen..

Soms voel ik me zo'n penny als ik een uren aan het poetsen/tutten ben Haha!
Ik vind het geen onzin daar heb ik mn paard tenslotte ook voor, het gaat mij niet alleen om het rijden.

Verder heb ik ook maar 2 dekjes, maar als ik geld teveel zou hebben had ik ook een kast vol gehad Ja Haha!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:32

Tutten met je paard is wat anders dan veel spullen kopen. Als ik een dagje met mijn paard ga tutten, krijgt ze een extra lange borstelbeurt, ga ik de hele staart zowat haartje voor haartje uitpluizen, maak ik een vlecht in de manen, knip ik overtollige haren weg enz. enz.

Maar als je dat niet bedoelt, dan hier mijn lijstje van spullen:
1 zadel, 1 hoofdstel, 2 halsters, 8 shabrakken en 4 dekens Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:36

Marijke82 schreef:
Liesjuh schreef:

Soms voel ik me zo'n penny als ik een uren aan het poetsen/tutten ben Haha!
Ik vind het geen onzin daar heb ik mn paard tenslotte ook voor, het gaat mij niet alleen om het rijden.

Verder heb ik ook maar 2 dekjes, maar als ik geld teveel zou hebben had ik ook een kast vol gehad Ja Haha!

Haha ja ik heb wel hetzelfde. Ik vind het heerlijk om te tutten en mijn paardje vind het ook helemaal niet erg. Haha!

Verder heeft tutten niet zoveel te maken met spullen kopen. Tutten is lekker poetsen/knuffelen etc. met je paard vind ik.

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 10:37

Hahah sorry ik bedoel inderdaad teveel spullen kopen. Mijn buurman noemt dat tutten. Nee lekker knuffelen poetsen niks mis mee. Hij bedoelt dat sommige paarden zelfs in hartje zomer met een deken opstaan (om niet vies te worden) Slapen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:40

Spullen kopen voor mijn paardje vind ik gewoon een leuke bijzaak.. Knipoog Als ik in een paardezaak ben en ik zie weer een leuk setje: Tja, dan gaat die mee naar huis, of een leuk hoofdstel of een frontriempje of..... Verwend worden ze er toch niet van? (hoop ik)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:47

ik tut vreselijk met mijn paarden
kan zo 2 uur lang gaan poetsen etc. en elke avond tegen een uur of 11 ga ik ze weltrusten zeggen, soms duurt dit wel een uur Knipoog
maar ach, mijn paarden luisteren goed, gedragen zich niet verwend en waarom zou je niet mogen tutten.
wel merk ik dat vrouwen en meisjes meer tutten dan jongens.
en ook op een andere manier.
qua spullen zijn mijn paarden gruwelijk verwend.
heb iets van 30 dekjes, 15 /20 dekens, ontelbare halsters etc.
ik wil graag dat mijn paarden er netjes bijlopen, en af en toe een nieuw kleurtje vind ik altijd leuk.
Maar iks nap die man helemaal hoor, eigenlijk is het niet gezond hoe ver we erin meegaan. ( maar het is zoooo leuk!)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:17

lowara schreef:
.
heb iets van 30 dekjes, 15 /20 dekens, ontelbare halsters etc.
ik wil graag dat mijn paarden er netjes bijlopen, en af en toe een nieuw kleurtje vind ik altijd leuk.

Waar werk jij ? Haha! Haha!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:26

siko schreef:
Spullen kopen voor mijn paardje vind ik gewoon een leuke bijzaak.. Knipoog Als ik in een paardezaak ben en ik zie weer een leuk setje: Tja, dan gaat die mee naar huis, of een leuk hoofdstel of een frontriempje of..... Verwend worden ze er toch niet van? (hoop ik)

nou ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat ze daar niet verwend van worden hoor! een paard maakt het echt niet uit als er een oud verwassen dekje op zijn rug ligt, en hij gaat zich ook heus niet beter voelen van een fonkelnieuw prachtig dekje! dus denk niet dat hier een gevaar schuilt voor de koopverslaafden onder ons Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:29

ik tut echt gigantisch maar niet op de manier zoals TS het omschreven heeft, ik tut door haar te knuffelen en veeeeel met dr te praten en dan nog niet over poetsen gesproken ik kan er echt niet tegen als mijn paard vies is Bloos dus op die manier tut ik wel
maar om er nou 6 verschillende kleuren dekjes voor te kopen en 4 hoofstellen enzo neej das niks voor mij Knipoog daar moet ik wel bij toevoegen dat als iets beschadigd is ik het liever niet meer gebruik! en ik dus wel een nieuwe wil.dus in dat opzicht ben ik misschien een erge tuttebol Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:37

Ik weet zeker dat een paard er niet slechter of beter op wordt als je veel spullen koopt. Ikzelf heb ook aardig wat dekjes, bandages enzo. Niemand die er last van heeft, behalve ikzelf dan: Een lege bankrekening!!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:42

maykie schreef:
Ik weet zeker dat een paard er niet slechter of beter op wordt als je veel spullen koopt. Ikzelf heb ook aardig wat dekjes, bandages enzo. Niemand die er last van heeft, behalve ikzelf dan: Een lege bankrekening!!!

Haha Haha! Inderdaad!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:44

Ach, als je met tutten bedoelt dat je veel spullen voor je paard koopt: dat maakt voor het paard toch niet uit, dus laat maar gewoon. Zolang het paard er geen last van heeft is er niets mis mee, al zou ik er zelf nóóit aan beginnen.
Ik vind alleen al die overbodige bandages maar niets, dat wordt alleen maar warm onder die benen, met als enige doel dat een setje zo leuk staat.

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:01

Ja maar het gaat niet om de hoeveelheid, maar meer om hoe het gebruikt wordt. Zoals in de zomer een deken, in de winter weer een ander. Sommige doen 3 dekens over mekaar heen. Bandages die niet nodig zijn enz. Dat is tutten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:14

Dat is ook niet tutten, dat is gewoon aanstellerij.
Het zal wel gebeuren, maar dat doen toch niet zoveel mensen? (op dat bandage gedoe nadan )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:09

Ik tut ook verschrikkelijk veel, heerlijk vind ik dat! En zo ook mijn paard Lachen. Maar dat is niet het getut wat jij bedoelt las ik net Knipoog.

Mijn paard staat in de zomer 24/7 buiten, zonder deken, zonder beenbescherming. In de winter gaat ze 's ochtends naar buiten en kan dan ook de hele dag binnen -inloopstal in de wei, zo ook in de zomer. 's Nachts staat ze dan wel op stal.
En qua spullen heb ik redelijk veel ( Bloos ), maar ik gebruik het ook écht allemaal. In de winter loopt ze wel met deken, maar dit heeft zij ook nodig. Nu misschien niet meer zo, maar het eerste jaar zeker wel. Daarvoor stond ze in de winter 24/7 op stal en daar moest ze echt aan wennen.
Nu ben ik zelf zo'n tut in de winter die wilt dat paardlief het ook warm heeft... Bloos .

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:32

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:04

Ik tut ook niet echt maar uhm ze word wel elke dag goed gepoetsts en met wedstrijden iets extra's maar ik ken mensen Huilen die lopen de hele dag met hun knol te sjouwen dat vind ik eigenllijks wel zielig want dit doen ze dag in dag uit wel of geen weer die knol mag nooit is "slapen" die moet altijd lopen en dat vinden hun leuk nou ik niet Knipoog vind me paard super leuk en lief maar ik denk dat ik mijn paard daar geen plezier mee doe.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:11

Ik tut heel veel met mijn paard. Niet in de zin van dingen kopen (oke, doe ik ook wel) maar lekker bezig zijn, poetsen, knuffelen, masseren, wandelen, toileteren... Kan ik uren mee bezig zijn. En mijn paard vind het heerlijk. Die valt dan half in slaap.
Ik ben voor dat ik ga rijden ruim een uur bezig met poesten enzo en na het rijden nog eens 3 kwartier als ik de tijd heb (heb ik eigelijk altijd wel)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:05

Paarden gaan eerder over je heen lopen als je constant met ze zit te tutten etc. En ik weet heel zeker dat je paard écht niet beter gaat lopen van dat nieuwe dekje.

Besteedt dan liever je geld uit aan een goed passend zadel en een inenting oid. Want puntje bij paaltje kunnen dat soort mensen wel iedere week een nieuw halster/dekje kopen, maar een inenting extra per jaar of een goed zadel is te duur!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:10

Ik denk niet dat ik veel tut met mijn paarden...ik poets uitgebreid, maar niet om het 'tutten', maar om ze schoon te krijgen, ik geef ze aandacht, omdat ze er van houden, en ik koop niet abnormaal veel spullen. Heb drie dekjes liggen, alleen een zweetdeken, 1 gewoon en 1 westernzadel, en drie hoofdstellen (1 oude, 1 bruin voor westernzadel, 1 gewone), dat voor Amo. Voor Amica eigenlijk heel weinig Nagelbijten / Gniffelen Alleen een halstertje en sinds een paar weken een simpel hoofdstelletje. Wel staat er een karretje voor over een paar jaar Lachen

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:14

mzz ja ... ik denk af en toe van Oke dit gaat wel heel ver!!
Ik ben zelf ook nogal een koop gek.. maar helaas houdt mijn rekening me vaak tegen.. Maar goed ook denk ik Tong uitsteken

Maar met die bandages enzo.. ja tis leuk voor een x maar ik ga mijn paard niet altijd met bandages laten lopen omdat ik het mooi vind, dat lijkt me echt niet nodig!

Ik heb het spul dat echt nodig is en een x een extra dekje omdat ik dat zelf gewoon erg leuk vind om te kopen..
maar sommige kunnen er idd wat van Tong uitsteken
Bij elk dekje bijpassende peesbeschermers bijv. Haha!