Stukje weiland kopen hoe duur? En wie heeft er gekocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Stukje weiland kopen hoe duur? En wie heeft er gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 17:29

Hallo Allemaal,

Ik ben heel erg nieuwschierig wat nu een stukje weiland gemiddeld kost?
Wie weet hier meer over te vertellen?

Wat een stukje land gemiddeld kost per vierkante meter?

Wie heeft er een stukje eigen land gekocht en hoe bevalt het??

Waar kan ik eventueel een stukje land te koop aangeboden krijgen?
Zijn daar speciale site's voor /speciale makelaars of waar kan je het vinden.

Ik vind tegenwoordig de stalling overal zo duur dat ik zit te kijken wat een stukje weiland ongeveer kost en wat je per maand kwijt zal zijn aan hypotheek.

Groetjes: Corina

qwinty

Re: Stukje weiland kopen hoe duur? En wie heeft er gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:29

Nou trek je spaar pot maar al vast leeg.
weet niet prcies wat het gaat kosten maar 1hec is al poepie duur..Heb ik mij laten vertelllen

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:31

ook wij waren bezig om een stuk grond te kopen en weten eigenlijk behalve de lokale krant niet waar we moeten zoeken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:35

zag laatst ergens land voor 5 euro per m2, en dat was dan goedkoop, stond erbij.
er is wel een groot verschil wat betreft het bestemmingsplan dat bij de lokatie hoort, en ook de lokatie zelf is belangrijk.

ik ben er zelf ook heel nieuwschierig naar, ook hoe het dan zit met belasting die je er over betaald en zo, er komt geloof ik wel heel wat bij kijken.
kan je dus verder geen info geven, ik ga dit topic even volgen! Knipoog

groetjes Loveblacky

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:38

Hier is het bijna onbetaalbaar. Voor landbouwgrond betaal je 6 euro per vierkante meter, maar aangezien je hier veel grond hebt die ook bestemd is voor de sierteelt betaal je hier voor sommige stukken wel 15 euro per vierkante meter.
Wil je iets kopen dan kan je hier wel een flinke 2e hypotheek nemen.
Omgerekend met de lage prijs en dan 1 hectare land, kom je volgens mij qua maandlasten op ongeveer 200 euro uit bruto.....

Hoe het in andere regios is weet ik niet.

zoek anders een agrarisch makelaar in de buurt, vaak hebben zij percelen land te koop.
Laatst bijgewerkt door IlsjePilsje op 17-04-05 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:42

Het scheelt een stuk waar je het vandaan hebt, en wat je ermee wilt (paarden weiden lijkt me Knipoog. )
Als je het van een boer gebruikt die het anders toch alleen voor hooien gebruikt, en het is ergens in the middle of nowhere Lachen dan betaal je niet zo veel. Vlakbij een dorp/stad gebruik je veel meer!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:26

Voor een stukje weiland 1600 vierkante meter met 2 kleine stalletjes erop vragen ze 25.000 euro.
Is dit duur of valt het dan wel weer mee??

Per vierkante meter komt het dan rond de 15 euro maar is dat dan niet erg duur??
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 18-04-05 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:29

Het ligt idd aan je regio
In de regio Z.O brabant, stond vlot 6-7 euro voor een vierkante meter.
Ik woon nu in limburg en hier is het dan weer wat goedkoper.

En dat is dan zonder bebouwing en daar mag je dan ook geen stal op zetten (of echt ter hoge uitzondering)
Dus dat moet je dan ook na vragen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:42

Courante grondprijzen kun je vinden in 'de Boerderij', een agrarische vakblad. Per regio, met en zonder melkquotum, alle prijzen staan daar wekelijks in vermeld.

Een prijs van 25.000 euro voor 1600 m2 (waar je nog niet eens 1 paard op kunt houden, jaarrond, 1 paard heeft minimaal 2500 m2 nodig) met 2 stallen is pittig, TENZIJ die stallen daar legaal staan. Dan zit er nl zgn. 'bouwblok' op de grond, hetgeen betekent dat je mag bouwen. Grote kans echter dat die stallen staan zonder bouwvergunning zijn gezet, en er geen bouwblok op zit, zodat je ook geen bouwvergunning zult krijgen, en dan ben je de pineut. Dan betaal je veel te veel en loop je ook nog eens kans de stallen af te moeten breken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:54

Wij hebben geinformeerd naar een weiland, kleigrond, slechte grond, wij betaalden voor 1,5 hectare al bijna iets van 50.000 euro ofzo. na gesprekken hebben we dit niet gedaan trouwens. Ik zou ook eens kijken naar de grondsoort. Het is gewoon hartstikke duur op het moment. En inderdaad, er komen kosten bij van bewerking, maandlasten en andere overige lasten... maar inderdaad... Ibbel geeft al aan: ga eens bij in de Boerderij kijken. Daar staan ook meerdere advertenties van instellingen die je kunnen adviseren... en inderdaad...1600 m2 (40x40) is net groter als een paardenbak. je kunt niet switchen van land om grasgroei te bevorderen en bij slecht weer lopen ze gelijk alles kapot...

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:37

Hermesdeux schreef:
Wij hebben geinformeerd naar een weiland, kleigrond, slechte grond, wij betaalden voor 1,5 hectare al bijna iets van 50.000 euro ofzo.

Die prijs komt aardig in de buurt inderdaad, als je een beetje nette wei wilt hebben kun je nog weleens een hogere prijs verwachten.
Als je een slechte wei koopt dan moet je er ook een smak geld tegenaan gooien om er wat van te maken en gaat er weer een jaar overheen voordat je het in gebruik kunt nemen.
Het is alleen wel zo dat de prijs van weiland nauwelijks daalt, die blijft stabiel of stijgt, dus een goede investering is het wel.
Ook is land veel duurder bij bijvoorbeeld Utrecht dan in en rond Brabant.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:47

Hou er ook rekening mee dat er geen hypotheekrente-aftrek mogelijk is. Bruto blijft bruto.

Ik had een hectare grond rondom mijn boerderij. De kosten van de omheining zijn ook niet misselijk. Bovendien moet je het onderhouden, regelmatig inzaaien, aan onkruidbestrijding doen, je hebt de loonwerker af en toe nodig. Je bent er dus niet met alleen de vaste maandlasten. Daar kan je nog een flink bedrag per maand bovenop doen.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:01

ik heb nog een stuk grond in de Betuwe, ligt tegen nieuwbouw aan, mogelijkheid dat er ooit een bouwvergunning op komt, brengt nu al rond de 100 euro de vierkante meter op Knipoog
Gemiddeld moet je rekenen voor agrarische grond ergens tussen de 7 en 15 euro de vierkante meter. Clown

een stukje van 1600 vierkante meter zou ik niet eens willen hebben voor paarden, veel te klein Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:07

Ik zou mijn paarden nooit ergens op een weiland planten als er geen mogelijkheid is voor beschutting/stal, en geen toezicht is.
En vergis je niet, weiland moet onderhouden worden, dan ben je niet veel goedkoper uit dan op een pensionstal.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:07

Een stuk land kopen is per gebied heel erg verschillend. Hier betaal je gerust 15 keer zoveel voor hetzelfde stukje grond in Groningen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:12

hier vragen ze € 25 p vierkante meter agrarische grond! dus tel maar uit ik blijf wel op mijn pensionstal staan, want met alleen het stuk land ben je er nog niet; omheining, stallen (als het mag) mestafvoer en noem maar op!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:36

Ik heb een tijd geleden voor de gein bij iemand geinformeerd. Was dacht ik 170.000 euro voor een halve hectare met 4 stallen erop.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:57

het ligt natuurlijk aan de regio waar je woont en of het ook er ook op gebouwd mag worden (bouwkavel/grond), want dan wordt de prijs een stuk duurder..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:04

Tessebes schreef:
Ik heb een tijd geleden voor de gein bij iemand geinformeerd. Was dacht ik 170.000 euro voor een halve hectare met 4 stallen erop.

Voor die prijs kan je je paard toch een hele tijd op een pensionstal zetten!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:32

Sjonniej schreef:
Tessebes schreef:

Voor die prijs kan je je paard toch een hele tijd op een pensionstal zetten!

en wel 4 ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:37

Klopt
Maar wij hebben dan een huis gekocht met een stuk land, zodat Kawa en huis kon komen en een maatje erbij.
En idd, duurder dan op pension, maar je krijgt er zoveel leuks voor terug en dat is dan ook waarvoor je het doet Lachen

Lekker geen buren dichtbij, altijd je paardjes zien en totale rust
Heerlijk... Haha!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:41

Hallo,

je kunt toch ook een weide huren, en dan huur/koop je van die verplaatsbare stallen.
Kosten voor de weide zijn ongeveer 400 a 500 Euro per half jaar of per jaar. En je kunt het hooi ook nog verkopen.
Ik s te huur weet niet wat zo'n stal kost, maar vast niet erg veel.denk zo'n 1000 euro.(ze zijn niet luxe)
Bij ons in de buurt worden best veel weides te huur aangeboden.

Suc6

mvg Jan Willem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:43

Hooi verkopen?
En je eigen paarden in de winter dan?
Als je dan nog kunt verkopen heb je wel erg veel grond Lachen

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:56

1 HA : € 35000,-
dus trek je beurs maar open, maar ja pensionstalling....
in 12 jaar heb je de kosten er uit als je bedenkt dat je € 3000, moet betalen op jaar basis voor pensionstalling

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:42

Als de rente niet meerekent van de lening, de omheining niet, het onderhoud niet etc. etc. Haha!