Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en waar je niemand mag meenemen (waar halen ze dat vandaan? ik neem altijd mensen mee, dat maakt de hobby juist zo onwijs leuk en gezellig, ik vind het heerlijk om mensen mijn paardje te laten zien!)... 

) natuurlijk zo'n band tegen luchtzuigen ( neem aan dat je die al hebt) en verder kun je miss met de staleigenaar iets proberen te regelen dat die van jou iets vaker naar buiten kan ofzo. 
Cassidy schreef:Je zegt het eigenlijk al zelf, ik zou verhuizen. Overal is er wel wat. Bovendien geloof ik niets van het feit dat je paard minder gaat zuigen als hij meer te doen krijgt. Ik ken een paard dat ook nog in het weiland zuigt (op de rug van een ander).
Als je het financieel kunt opbrengen: optie 2!
) zuigt meer lucht op stal als in de wei. Hij deed het bij ons ook weleens in de wei, maar dat kwam omdat ze in de winter op een modderstukje staan zonder extra hooi (niet de hele dag hoor) en er losse paaltjes in de wei staan waar geen draad aan zit. Palen met draad eraan pakt ie niet, tot nu toe niet tenminste.
) hebt afgesproken.
, kijk even of er nog een stal is waar hij eventueel langer naar buiten kan, is die er niet, zou ik gewoon voor de tweede kiezen. LuckyandMiej schreef:Ik heb een pony op proef! (Van Allegra hier op bokt)
Nu hebben de ponys van hun paardenluis (2 shetjes en een friesveulen) Maar daar doen ze pas een paar dagen later wat aan en straks krijgt Star ze!
.
. Heb je daar al eens geinformeerd, of jouw luchtzuiger niet iig een halve dag naar buiten kan (juist met het oog op verveling!)?Ididit schreef:LuckyandMiej schreef:Ik heb een pony op proef! (Van Allegra hier op bokt)
Nu hebben de ponys van hun paardenluis (2 shetjes en een friesveulen) Maar daar doen ze pas een paar dagen later wat aan en straks krijgt Star ze!
hmmm, ik weet niets over de besmettelijkheid van luizen bij paarden maar ga er maar even vanuit dat dat hetzelfde is als bij mensen.
Wat doe je als dat paardje strax ook luis heeft en hij blijkt niet te bevallen? denk niet dat de vorige eigenaresse daar zo blij mee is? ik zou persoonlijk heeeeeeeeel snel weg gaan bij die stal waar je nu staat als ze er daar dus echt zo weinig aan doen...
voor de rest vind ik stal 2 ook veel beter klinken, ookal komt ie daar wat minden buiten in de winter...

Morris schreef:Wie moet het pensiongeld betalen? Als je ouders het zijn, dan zou ik eerst maar vragen wat zij maximaal willen betalen voor stalling. Als zij geen 230 euri willen betalen (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan valt de luxe pensionstalling dus al af, en kan je weer verder zoeken.
Een luxe pensionstal is ook niet alles, tenminste dat vind ik. Ik ben een buitenrijder, die binnenbak kan me gestolen worden, echt waar. Een spuitsplaats, ach met een tuinslang kom je ook een eind. Een stapmolen, ik zou niet weten wanneer ik m'n paard daar in zou zetten, ik stap er liever zelf op.
Ik zou op zoek gaan naar een optie 3, een stal: kleinschalig, waar je kind aan huis bent, en uitrijmogelijkheden (bos ofzo) vind ik ook belangrijk.
Succes!

en mag niemand meenemen en bij die tweede is het overdag rustig alleen savonds wat drukker, maar ben er meestal overdag, alleen als ik laat uit school ben!