lastig.. paardje terugkopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekie

lastig.. paardje terugkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 08:43

Hoop dat er een paar mensen zin hebben om dit lange verhaal te lezen..

Vorige maand heb ik mijn paardje (Zorra) verkocht (omdat mijn financiele situatie niet zo'n goed vooruitzicht had, in juni baan kwijt en vacaturestop+bezuinigingen op mijn werk)

Nu dacht ik dat ik Zor aan een paar goede enthousiaste mensen had verkocht.. Het was een opa die haar voor zijn kleindochter van 12 wilde kopen. Het meisje zelf vond haar ook erg leuk en zat al bijna een jaar op paardrijden en dat ging best wel goed. In het begin zou ze voldoende hulp krijgen, tot het helemaal goed ging en ze zelf lekker kon gaan buitenrijden..

Nu heb ik gisteren de vrouw gesproken, waar ik zor gestald had, en waar die mensen zor ook nog een maand gestald hebben gehad.
Dat meisje is dus ook eventjes (1 of 2 keer) op les geweest bij haar. Toen bleek dat dat kind alleen nog maar aan de longe had gereden!! Dus zor terug aan de longe, maar daar was dus al ruim drie weken niets mee gedaan.. die bokte dus een keer en meisje lag eraf..
meisje bang, maar moest er toch terug op. verder bleek dat ze niet eens een paard op kon zadelen!
Toen ze die les had, toen had ze zorra al drie weken. Het was toen de eerste keer dat ze eens kwam opdagen. Ze had intussen ook nooit aan haar opa gevraagd of ze eens bij Zor konden gaan kijken of hoe het met Zor ging. nou hoe blij ben je dan, dat je een paardje hebt gekregen..
Nu staat Zor zo'n 15 km bij mij vandaan, helemaal alleen in een weitje. Ze heeft het op zicht wel goed, hoeft niet (hard) te werken en krijgt haar eten en haar drinken.. Ze had het slechter kunnen treffen..
Maar ik denk niet dat Zor zo gelukkig is, en het valt mij allemaal zo tegen!
Ik heb ook nog de boett-deken van Zor thuis liggen
(ze heeft zomerexceem), die moest ik nog brengen, maar hoopte dat hun wel even zouden bellen.. dat gebeurt dus ook steeds maar niet, dus daar wilde ik vandaag zowieso even over bellen naar hem.

Gisteren kwam ik dus helemaal huilend bij mn vriend binnen, omdat ik er zo enorm veel spijt van heb dat ik haar verkocht heb..
Nu ziet mn financiele situatie er wat beter uit (er zijn ineens een stuk of 30 vacatures op mn werk), heb van een aantal mensen gehoord dat ik als ik een paard zou hebben bij hen zou mogen zetten (wat me bijna 100 euro per maand zou schelen)
En gaan mijn vriend en ik van de zomer samenwonen, waardoor het financieel sowieso wel moet lukken.
M'n vriend zei dus gisteren van: dan vraag je toch of je haar terug kan kopen? Van hem moet ik dit dus vandaag gaan vragen, en zou haar echt dolgraag terugwillen, want mis haar ook ontzettend en als ze nou heel goed terecht zou zijn gekomen, dan had ik het wel kunnen accepteren, maar nu vind het zo moeilijk!

Maar mijn probleem is dus, ik durf het niet zo goed te vragen.. ben bang dat ze boos worden, maar langs de andere kant denk ik ergens dat het misschien wel heel erg is tegengevallen voor hun allemaal en dat ze het misschien wel niet eens erg vinden als ze weggaat.
Omdat ze misschien toch wat eigenwijzer (haflinger) is dan verwacht.

Ik ben gewoon bang dat het helemaal fout loopt. Als je een beetje consequent bent bij zor, heb je er een superpaardje aan, maar als je alles maar goed vind, kan ze echt een bitch zijn.. ben bang dat dat gaat gebeuren en dat er dan misschien iets fout gaat met zor en dat meisje waardoor ze haar meegeven aan de eerste beste handelaar ofzo..
Zie al hele drama's voor me..

HEBBEN JULLIE ADVIES?? TIPS??
Alles is welkom!!

(enne bedankt voor het lezen van heel mijn verhaal.. moest het er echt even uitgooien..)

Nic

Re: lastig.. paardje terugkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:54

Als je het wilt: DOEN
Het moet me wel even van het hart dat ik over 2.5 week ook werkloos ben, maar mijn paard gaat niet weg totdat ik alles heb gedaan wat ik kon! Dus hij gaat niet weg, ook niet met deze vooruitzichten.
Maar niet iedereen is hetzelfde.
Het zou alleen IMO niet eerlijk zijn als je hem bij een volgende tegenslag weer zou verkopen, dus goed nadenken wat je doet dus.

Je kan trouwens toch gewoon zonder dit alles erbij zeggen dat je spijt hebt dat je haar hebt verkocht en dat je haar mist?

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 08:57

had misschien gekund, maar ik was er zo verdrietig over dat het weer zo moest lopen.. Al eerder een paardje (van mijn ouders) moeten verkopen en heb daar ook veel verdriet van gehad omdat die niet goed terecht was gekomen, en daarna nooit meer gezien heb.. leeft nu ook niet meer. Ik moest het gewoon even kwijt.

Verder ALS ik haar nu terug zou kopen.. Dan gaat ze echt nooit meer weg! Dat zou ik gewoon niet kunnen..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:06

DOEN !!

gewoon vragen !
je hart ligt bij haar..
dus gewoon bellen hoor !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:15

Ik denk dat je het gewoon moet vragen,maar let op vertel die mensen dat je er financieel veel beter bij zit en dat je haar daarom terug wil, en dat je haar mist. Vertel ze niet dat jij vind dat je paardje er zielig bij staat en dat jij vind dat je haar daarom terug wil.Want dan is de kans groter dat ze nee zeggen.Ik zeg dit omdat ik veel mensen kennis heb en weet hoe sommige mensen in elkaar zitten.Wat je moet doen is fisualiseren, dat betekend dat je bepaalde gedachte moet hebben. Je denkt dus steeds dat je je paardje al terug hebt en je denkt ook, ik weet zeker dat ze haar aan mij terug verkopen.Ook zie jij je in gedachte weer allerlij dingen met haar doen.Die gedachte gaan namelijk de kosmos in.(ik ben zeer spiritueel en hou me met veel dingen bezig)wat je zeker moet doen is alleen maar positieve gedachten erover hebben die gaan de kosmos in en komen weer bij jou terug.Maar alles wat de kosmos ingaat hoort iedereen dus ook de eigenaar van het paardje.Hou me wel op de hoogte ben zeer benieuwd.
Saskia9 schreef:
DOEN !!

gewoon vragen !
je hart ligt bij haar..
dus gewoon bellen hoor !

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:19

dus jij bedoelt dat ik er zeg maar helemaal vanuit moet gaan dat ze zor aan mij terug willen verkopen als ik dat vraag? Dat ik dat die gedachte steeds in mijn hoofd moet houden?

Dat vind ik nogal moeilijk hoor..
Verwacht namelijk juist dat ik een dikke NEE naar mn oren krijg.. Zulke goede ervaringen heb ik namelijk niet echt met het verkopen van paardjes en de beloften daar omheen..
Wel hoop ik heel erg dat het een ja zal worden, maar ik durf daar echt niet vanuit te gaan, want dan zit ik mezelf alleen maar hoop te geven, en zit ik daarna helemaal weer in n dikke dip als het antwoord toch een nee gaat zijn..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:02

ik zou gewoon een poging wagen,ik zou het alleen met een omweg doen,bellen voor die boett deken,en dan vragen hoe het gaat enz...als ze dan zeggen dat het allemaal een beetje tegen valt dan kan jij mooi inspringen met dat je haar vreselijk mist,en dat je spijt hebt van verkoop en evt terug wil kopen...

zeggen ze dat het heel goed gaat,dan kan je altijd nog voorzichtig een beetje vissen of ze willen verkopen,of zeggen dat als ze hem willen verkopen dat je hem dan heel graag terug wil kopen...

zoiets,dat kosmos verhaal is erg zweverig,ik denk zooooo vaak positief,maar mijn positieve gedachtes komen niet altijd over...helaas..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:07

Ik zou het ook zeker doen. Gewoon vragen, jij houdt van dat beestje dus je moet het gewoon proberen!!! En idd niet tegen ze zeggen dat je vind dat ze er niet goed bijstaat. Dan maak je idd minder kans. Houhet idd maar op de financiele situatie en dat je haar erg mist!Veel suc6 en laat even weten hoe het is afgelopen!

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:10

dank je kimmie, ik dacht het ook al een beetje op die manier.. maar vind het zo eng.. durf niet zo goed. ben denk ik gewoon bang voor een nee

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:11

ik wil het wel voor je doen hoor Tong uitsteken

maar gewoon doen,als je het eerste woord hebt gezegd volgt derest vanzelf...

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:14

zou ik wel kunnen zeggen dat ik van die vrouw van stal heb gehoord, dat het nie zo heel geweldig ging zeg maar? maar dan in andere bewoordingen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:35

hum daar kan je dus wel die mensen pissig mee maken..als zij vinden dat het wel goed gaat,maar mss komen ze er wel zelf mee..

pak die telefoon en bel!!!gewoon doen!!

probeer alleen niet te zeggen dat je via via gehoord hebt dat het niet goed gaat,mensen gaan altijd verdedigen.

je kan bv zeggen,liukt het allemaal met rijden,ze kon nog wel eens eigenwijs zijn,dan hoor je vanzelf wel of het daar ook zo is..

nou kom op!!bel....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:02

miekie schreef:
zou ik wel kunnen zeggen dat ik van die vrouw van stal heb gehoord, dat het nie zo heel geweldig ging zeg maar? maar dan in andere bewoordingen?

Niet doen !
Mensen zitten raar in elkaar!
Ik hoorde laatst een verhaal van een meisje dat een paard mogelijk wou kopen.
Toen ze erop zat, kon ze het beest echt totaal niet houden en ze is er enkele keren bijna afgevallen.
Ze was doodsbang en is weggegaan. Maar toen de huidige eigenaar later belde en zei: "misschien is het paard niet echt geschikt voor jullie" werd ze nog boos ook!!
Gewoon omdat een ander ze dan blijkbaar afzeikt en kritiek op ze levert!
En dan spring je in de verdediging.

Het beste zou zijn als je net doet alsof je haar komt redden van dat paard Extreme duivel en na haar lijst met klachten aanbiedt om hem dan e-ven-tueel weer terug te kopen Cool
Maargoed naar dit 'advies' van mij moet je ook niet al te serieus luisteren, degene die zei over de deken ophalen en er dan voorzichtig over beginnen vond ik het beste idee.
Maar die mensen niet het idee geven dat ze iets nu verkeerd doen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:04

Nee heb je en ja kun je krijgen.
En inderdaad als je het een beetje goed aanpakt, worden zij niet boos en jij weet waar je aan toe bent.

heel veel succes

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:19

Ik hoop dat het je lukt, zoals een paar zeiden bellen voor die deken, vragen hoe het gaat en dan hopen dat het ze niet zo bevalt. Mocht dat niet lukken kun je altijd nog vragen of je een keer mag komen kijken als het meisje les krijgt of er op rijdt, gewoon omdat je het paard zo mist. Misschien wil het meisje zelf het paardje niet zo heel graag hebben nu het niet zo goed gaat.

Succes met bellen!
Als je nog eens zo iets hebt kun je hem misschien beter door iemand laten leasen dan blijf je toch de zeggenschap houden. Wel fijn dat je financiele situatie het toelaat dat je nu wel weer je paardje zou kunnen terugkopen, nu hopen dat het lukt!

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:24

Ik denk zelf eigenlijk dat dr opa Zor gewoon n beetje heeft opgedrongen en dat het meisje dr zelf gewoon wel blij mee is, maar niet veel blijer dan wanneer ze een ander groot kado zou hebben gekregen zeg maar.
Verder heb ik voor ik haar verkocht eerst geprobeerd om iemand te vinden die wilde helpen, door bijrijden/leasen, maar hier in zeeuws-vlaanderen lopen zoveel paarden waarvoor mensen iemand als gratis bijrijder zoeken, dat iemand wel gek zou zijn om te betalen voor een paardje..

Ik ga eind vd middag bellen.. allemaal duimen alsjeblieft!!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:37

duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:41

Poeh echt vervelend zeg. Wat voel ik me een mazzelaar ik heb geen kosten voor stelling, wei, ect. Ik zou het gewoon doen. Als het odnerhoud lukt waarom niet je bent duidelijk aan haar gehecht.

Veel succes.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:41

vertel je wel wat de uitslag is???

ben benieuwd en zal voor je duimen

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:47

Ik heb dit topic doorgelezen en ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren. Nee heb, je kunt je krijgen. En zoals gezegd is: je hart ligt bij haar!

De tip van Kimmie vond ik wel goed!

Citaat:
je kan bv zeggen,liukt het allemaal met rijden,ze kon nog wel eens eigenwijs zijn,dan hoor je vanzelf wel of het daar ook zo is..

Deze dus!
Succes *duimt*!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:48

hahaha,jaa je moet een beetje naar de bekende weg vragen ,alleen het zo doen alsof je er zelf niets van weet zeg maar....

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:51

Ik duim voor je mee!!!

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:11

miekie schreef:
Ik denk zelf eigenlijk dat dr opa Zor gewoon n beetje heeft opgedrongen en dat het meisje dr zelf gewoon wel blij mee is, maar niet veel blijer dan wanneer ze een ander groot kado zou hebben gekregen zeg maar.
Verder heb ik voor ik haar verkocht eerst geprobeerd om iemand te vinden die wilde helpen, door bijrijden/leasen, maar hier in zeeuws-vlaanderen lopen zoveel paarden waarvoor mensen iemand als gratis bijrijder zoeken, dat iemand wel gek zou zijn om te betalen voor een paardje..

Ik ga eind vd middag bellen.. allemaal duimen alsjeblieft!!

Goh woon ik toch aan de verkeerde kant van de tunnel Knipoog ik zoek wel een bijrijdpaardje maar hier is er niet zo bijzonder veel te vinden. Ik kijk rustig verder Lachen

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:45

ben benieuwd, duim met je mee!! OK dan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:57

goed zo Lachen
wie niet waagt wie niet wint,

zal aan jullei denken Knipoog