Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kitty schreef:Ach, 800 euro besparen.
Weet je wat een doktersrekening kost?
Een ander zadel?
Een paar maanden stallingsgeld?
De hoefsmid?
Een winterdeken?
Dit heeft niks te maken met het mee laten lopen in de lessen, maar met het geld dat je kwijt bent aan een eigen paard. Als het om die 800 euro vast zit, zou ik niet aan een eigen paard beginnen.
figora schreef:Maar als ik het goed begrijp rijdt je hem nu ook al elke dag en loopt hij een aantal lesjes mee?
Hij loop nu 3 lessen in totaal 2,5 uur
Als je het puur voor het geld doet kun je het beter zo laten, je kunt hem elke dag rijden en zien. Hebt geen stallingskosten, dierenartskosten etc.
Staat op wei dat kost hele jaar 65 euro per maand.
En ik heb die 800 euro wel maar vind het best zo als ie zo oevr een jaar van mij is. hebben we toch weer 800 euro bespaard is toch een hoop geld !!!
Wat kost het je nu om hem elke dag te rijden?
Nu betaal ik alleen 100 euro.
Blijft hij daar staan als je hem koop? moet je dan wel stallingsgeld betalen?
Als ik hem koop loopt ie maximaal 4 lessen per week.
(heb nu helemaal geen last van die lessen)
Ja tuurlijk zonder die lessen gaat ie wel anders lopen voor mij daar hebben jullie gelijk.
Tobys

( die is nog geen 2000 euro waard. Ik snap ook niet dat je zo'n paard wil kopen, meeste manege paarden zijn daar terecht gekomen omdat ze iets mankeren en niet goed genoeg zijn voor de sport oid. Laat je hem klinisch keuren?
Eigenlijk laat ik er helemaal niemand anders op rijden.. op mijn vriend na
stalleke schreef:Ik zou t niet doen. 2000 voor een 9 jarige kwpn zonder papieren, en die in manege lessen loopt( die is nog geen 2000 euro waard. Ik snap ook niet dat je zo'n paard wil kopen, meeste manege paarden zijn daar terecht gekomen omdat ze iets mankeren en niet goed genoeg zijn voor de sport oid. Laat je hem klinisch keuren?
De meeste paarden zijn dan ook al in zoverre verpest dat je er zelf heel wat moet bijschaven kwa rijden..
Maar als dit voor jou niet allemaal hoeft etc. dan houd ik je niet tegen

stalleke schreef:Ik zou t niet doen. 2000 voor een 9 jarige kwpn zonder papieren, en die in manege lessen loopt( die is nog geen 2000 euro waard. Ik snap ook niet dat je zo'n paard wil kopen, meeste manege paarden zijn daar terecht gekomen omdat ze iets mankeren en niet goed genoeg zijn voor de sport oid. Laat je hem klinisch keuren?
De meeste paarden zijn dan ook al in zoverre verpest dat je er zelf heel wat moet bijschaven kwa rijden..
Maar als dit voor jou niet allemaal hoeft etc. dan houd ik je niet tegen