nu heeft hij 3 maanden niks gedaan vanwege een gezondheids probleem van hem, sinds 2 weken rij ik weer maar nu heb ik dus een wondje ontdekt van mijn spoor bij zijn buik. Ik heb hem van de week 1 keer een schop met links gegeven omdat hij het nodig vond om toen ik in galop een volte instuurde (rechtsom) ineens stuurloos te worden en naar links te racen. Maar echt hard kan ik die schop ook niet noemen (heb weleens harder geschopt op andere paarden) Hij had nu dus gelijk al een wondje van mijn spoor. Voor zijn pauze van 3 maanden reed ik ook gewoon met deze sporen en was er niks aan de hand.(misschien was zijn vacht toen iets dikker, al heeft hij geen hele dikke wintervacht gehad)
Nu heb ik dus ook gezien dat de plek waar ik dus been geef een beetje kaal geschuurt is, echt kaal is het niet maar de haren zijn wel geschuurt zeg maar. Hij is donkerbruin en die plek heeft hij nou korte lichtbruine haren.
wat kan ik hier aan doen? kan ik hem bepaalde voedingsstoffen geven waardoor zijn huid wat sterker word ofzo? (ja klinkt misschien dom maar als het kan zou het perfect zijn
)wat moet ik hier nou mee? kan moeilijk rijden zonder been te geven.
*

Ben vaak te voorbarig
, excuses