Heb al beetje lopen zoeken of hier over al een topic geopend was en aangezien de zoekfunctie het niet doet.
Nou mijn vraag is : Staan jullie paarden nu al dag en nacht in de wei ? Hebben ze dan beschikking over een schuilstal ? En welk ras is jullie paard/pony?
Als jullie je je paard nog niet op de wei hebben vanaf wanneer doen jullie het wel?
mijn ene verzorgpony staat met een kudde altijd buiten, alleen als wij komen om ze te verzorgen staan ze af en toe binnen. ze hebben in de winter gewoon een dikke wintervacht, oja... het zijn dartmoor-pony's en mijn andere verzorgpony staat alleen 's nachts op stal en heeft in de winter een lekker dekentje op (is een nrps)
1 mei gaat me merrie het land op.Het is gewoon een new forestje..ze krijgt geen deken.en staat gewoon dag en nacht op het land.ze heeft wel al een zomervachtje.maar ze gaan dus niet dood.
Ja, de paarden staan al dag en nacht buiten. Maar dat staan ze het hele jaar..... Ze hebben hier een grote dubbele stal met 100 m2 uitloop. Die uitloop heeft weer een pad naar de wei. Daar mogen ze alleen in als de grond zo goed als droog is, anders lopen ze alles kapot .
Het zijn trouwens een half-arabier en een KWPN-er. Ze hebben overdag alleen een ongevoerde regendeken op, over 's nachts gaat er een zomerdekentje onder.
bij ons mogen de paarden pas naar buiten als het land wat droger is HELAAS, dus dat kan nog wel even duren, ze staan de hele dag op stal, en kunnen alleen de benen strekken met rijden of even los in de bak, van mij mogen ze wel lekker (overdag) in de wei, maar je dat mag niet van mijn stalbaas
Ze hebben de hele winter buiten gestaan en nu dus nog steeds Het zijn een welshachtige en een shet. Ze hebben een schuilstalletje maar staan er nooit in. Hun wei is ook wel vrij beschut.
De mijne gaat vanaf dit weekend dag en nacht op de wei, samen met een maatje van hem krijgen we een eigen weitje. Ze hebben dan niet echt de beschikking over een schuilstal maar wel een muurtje waarbij ze kunnen schuilen. Het is een arabier/welsh (komt wel met een regendeken op te staan wegens dunne vacht) en zijn maatje is een haflinger.
mijn pony's en ezel staan sinds 31 maart al dag en nacht op de weide,als ik de mogenlijkheid had had ik ze liever s'nachts nog op stal.ik vind de overgang te groot en koud van stal naar wei.helaas had ik dit jaar die optie niet. ze hebben geen schuilstal en doen het gelukkig erg goed..
1 mei gaat mijn paard dag en nacht het land op. Nu staat ze alleen nog overdag buiten. Ik kan niet wachten tot het zover is. Vind het een hele fijne tijd. Eerst nog even het hele land uitmesten voordat ze erop gaan.
Mijn paard gaat trouwens met een ongevoerde regendeken naar buiten. Dit vooral omdat ze anders niet door haar wintervacht heen komt en ik in juli met haar naar de keuring ga en daar niet met een teddybeer aan wil komen.
Die van mij staan alleen overdag buiten ( zonder deken ) S'nachts staan ze nog binnen met een zomer deken ( alleen de kwpn en appaloosa dan ) de shetlander en fjord hebben geen deken omgehad. Als het weer wat beter word ( zal wel ergens in mei zijn ) zet ik ze dag en nacht buiten. Vind het weer nu nog te schommelig de ene nacht vriest het nog licht en de andere is het 8 graden. Laat het eerst maar wat stabieler worden
de mijne staan dag en nacht buiten hebbe neen loopstal waar ze dag en nacht in kunnen en daar staat een haflinger shetlander ezel een arab en een Welsh
mijn vriend heeft ook 2 paarden en die staan sins 1 maand ook dag en nacht buiten en zullen nu voor altijd buiten blijven en daar staat ook een haflinger en een trekpaard en ze staan allemaal zonder deken maar als het echt heel veel regent dan krijgt mijn haflinger een regendeken op van 0 gram
die van mij staat al van af novebmer dag en nacht buiten in de wei. ook toen het zo sneeuwde buiten. Geen problemen gehad. En het is voor haar beter. En ja ze kan schuilen. Ze heeft een bos tot haar beschikking waar ze kan gaan staan als het regent of sneeuwt.
Ze heeft geen deken op. Omdat ze die kapot kan trekken of ergens achter blijven haken waar door ze zich zelf weer kan verwonden.
Nee zij zit s'winters goed in haar vacht echt een bolletje wol.