Wintec zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marja1988

Wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:04

Ik ga binnenkort een jonge pony kopen, en aangezien zij nogal gaat groeien aan alle kanten leek het me opzich wel handig om een Wintec zadel aan te schaffen omdat je dan zelf de boommaat kan veranderen.
Ik heb al een keer op een Wintec gereden maar dit beviel me eigenlijk niet ik kon niet lekker zitten en ik had mn hele kont vol wondjes zitten..

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat zijn jullie ervaringen met Wintec zadels? (of andere kunstofzadels)
De Voor en Nadelen enz..

Alvast bedankt, Marja

Elanor

Re: Wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:13

Ik heb een (inmiddels al behoorlijk oud) Wintec zadel. Van de nieuwere modellen weet ik niets, maar ik vind het een heerlijk zadel. Grote voordeel is dat je maar weinig aan het onderhoud hoeft te doen, en ik vind het ook wel lekker dat het een licht zadel is, en niet zoveel extra weegt.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:19

Ik heb en Wintec Isabelle Weth met Cair syeteem echt een heerlijk zadel Ja Ik vind het veel lekkerder zitten dan een leer zadel.
De voordelen zijn dat ze makkelijk zijn in onderhoud, nadelen kan ik zo snel niet bedenken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:20

Ik heb een Wintec Pro I.W. zonder cair, hij is echt heerlijk!
Ik kan me ook geen nadelen bedenken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:24

Ik heb een wintec close contact met cair. Vind het echt een super zadel. Hij zit heerlijk en ook als ik lang rij krijg ik geen last van m'n kont.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:00

Ik heb zelf een Wintec 500 vz.

Voordelen:
- betaalbaar
- wisselbare boom
- makkelijk in het onderhoud
- slijt niet snel (ik gebruik mijn zal nu haast 2 jaar 5x per week, op sporen van de beugelriemen na is hij nog als nieuw)

Nadelen:
- vrij harde zit
- last van schuurplekken bij lange ritten

Dit zijn mijn ervaringen met mijn eigen Wintec zadel Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:05

Ik hoor echt van iedereen dat je schuurplekken krijgt als je lang rijd, maar ik heb daar nou nog nooit last van gehad. Zou wel aan mij liggen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:07

MarchaL schreef:
Ik heb zelf een Wintec 500 vz.

Voordelen:

- betaalbaar
- wisselbare boom
- makkelijk in het onderhoud
- slijt niet snel (ik gebruik mijn zal nu haast 2 jaar 5x per week, op sporen van de beugelriemen na is hij nog als nieuw)

Nadelen:

- vrij harde zit
- last van schuurplekken bij lange ritten

Dit zijn mijn ervaringen met mijn eigen Wintec zadel Knipoog

Ik heb sinds gisteren een wintec 500 vz en moet zeggen dat hij heel goed op mijn arabier met beetje moeilijke pasvorm ligt maar hij heeft idd een vrij harde zit! Verder kan ik er nog niet veel over zeggen. Ik gebruik het zadel alleen voor het springen (1x in de week) en voor de rest rij ik met mijn heerlijke county competitor dressuur, zit heerlijk comfortabel!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:08

Anouar15 schreef:
Ik hoor echt van iedereen dat je schuurplekken krijgt als je lang rijd, maar ik heb daar nou nog nooit last van gehad. Zou wel aan mij liggen.

Nou, wees er blij mee zou ik zeggen Haha! Na een buitenritje van 2 uur heb ik de dagen erop altijd flink last van mijn kont Lips are sealed

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:10

Ik heb ook een Wintec, een nadeel vind ik dat ze zo hard zijn. Een voordeel is het onderhoud dat maar af en toe hoeft.
Maar een zere kont krijg je er wel van als je er wat langer op zit.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:21

Ik heb een wintec 2000 met lucht cair system voor optimale drukverdeling voor de paardenrug. Dit zadel zit super lekker. Ik heb een veelzeidigheid zadel. Ik vind hem lekker rijden en hij past prima. Hij koste 600 euries nieuw maar zonder lucht system is ie 500 euro. dus... maar ze zijn vast ook goed 2e hands te krijgen hoor!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:25

langer dan anderhalf uur op mijn wintec houd ik het ook niet uit.
ik heb al een oud model, is nu denk ik al zo'n zes jaar oud, maar ziet er nog prima uit!
Haha!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:28

Het ligt er echt aan welk type je hebt of ie hard zit of niet, die ik heb is vrij prijzig ( €900 ) maar zit veel lekkerder dan een goedkopere Ja

wizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:27

Ik heb een Wintec ... gelzadel... En heb nog nooit wondjes gehad een rij vaak hele namiddagen in het bos. Echt nog nooit last van gehad. En ik vind het een heerlijk zadel. En zit ook lekker zacht, weegt bijna niets...

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:28

Ik heb een wintec 500 VZ met Cair systeem. Ben best wel tevreden van dit zadel. Je schuift er niet in en ik vind de zit eigenlijk zacht.....ik heb namelijk ook een stübben siegfried voor mijn pony en die is pas hard. Haha! Kostprijs van een wintec 500 valt goed mee...rond de 360 euro. Nog een voordeel vind ik het gewicht van zadel. Mijn ene paardje heeft een gevoelige rug en dan is een wintec erop, vind ik, aangenamer dan een zwaar lederen zadel.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:53

ik heb een wintec 2000. Ik vind het heerlijk, je hoeft het niet intevetten, je kunt de boommaat veranderen, het beschadigt niet snel enz...
Ik rijd erg veel paard, soms weken 3 x per dag. En mijn kont red dat niet helemaal, maar dat ligt niet aan het zadel want ik gebruik ook lederen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:55

Voordelen;
-Licht
-Handig in onderhoud
-Verwissellen van boom
-Geen last van mij rug
-Niet duur

Nadelen;
-Rijdt niet lekker zonder rijbroek met leren zitvlak
-Leer rijdt altijd fijner, dat vormt naar jouw kont en jouw paard

Er zijn ook meerdere zadels met verwisselbare bomen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:56

Ik heb een wintec pro met equiside ( of hoe je dat ook schrijft) Ben er erg tevreden mee. Zit lekker stevig en vast in het zadel, weinig onderhoud en niet al te prijzig. Heb nog nooit last gehad van een zere kont.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:38

Ik heb een Wintec Isabelle Werth oid.
Hij zit heel fijn, en is makkelijk in onderhoud. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de singelstoten niet goed van kwaliteit zijn (is bij mij in 2.5 jaar tijd 3 keer afgebroken) en dat het zadel soms wat kraakt/piept.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:59

Ik heb een oud model van wintec, het zadel heeft mijn pony al 10 jaar en het ziet er nog steeds goed uit. Hij zit naar mijn idee normaal, een vriendin van mij heeft iig een zadel die 10 keer lekkerder zit Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 18:48

heel erg bedankt voor de reacties. ik kan nu iig beter een inschatting maken of het wat is voor mij en mijn nieuwe pony. Cool

Nog meer reacties zijn altijd welkom!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:44

Mijn dochter heeft een Wintec 2000 en die bevalt goed.
Ik heb haar nog niet over een zeer zitvlak gehoord.
Zelf rij ik zelden en een tijd geleden heb ik op een leren zadel gereden,wat mij twee beurse dijen en een niet voor drie dagen te gebruiken achterste opleverde.
Pas nog op ons paardje gereden,want Deb was ziek,niks geen last gehad en ik had langer gereden dan toen op dat leren zadel.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:49

Ik heb een Wintec Pro dressuur echt een geweldig zadel goeie vaste zit,weinig onderhoud! En er zit een verstelbare boom in dus kan op elk paard gebruikt worden! echt een aanrader dus.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:55

Dit topic ga ik volgen.. Lijkt mij een fijn zadel zo'n wintec. Een Thorowgood lijkt mij ook fijn, iemand ervaring?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:02

hmmm manege-ervaring. Thorowgood's gaan snel kapot en versleiten snel