ideaal paard te koop, maar nog geen geld..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moekel

ideaal paard te koop, maar nog geen geld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:32

k zag net dat m'n ideale droompaardje te koop is. Goeie afstamming, precies binnen mijn budget. Probleem: ik had gepland om pas over anderhalf jaar ofzo een paardje te kopen, dus ik heb het geld niet direct beschikbaar.

wat zouden jullie doen? Geld lenen (bij ouders bijvoorbeeld en dat natuurlijk terug betalen) of het laten schieten en wachten tot er over een tijdje een andere leuke te koop is?

groetjes,

Moekel

ezzybezzy

Re: ideaal paard te koop, maar nog geen geld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:36

Als dit echt het paard is waar jij je hele leven al van droomt, en de mogelijkheid is er om het paard te kopen, dan zou ik het absoluut doen!!

Veel succes!! en laat nog effe weten hoe het is afgelopen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:41

ja ik zou het ook doen. Je kunt dan wel zeggen er zijn zoveel paard in NL dus over ander half jaar vind ik wel weer een ander maar paarden waar van jij meteen weet dat het DIE ENE is zijn er niet zoveel hoor. Ik zou het doen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:50

Hangt ervan af. Is er écht de mogelijkheid om hem te kopen, en zit je dan niet over een maandje met gigantische geldproblemen? Want dan moet je wel én de schuld aflossen, én stalgeld betalen.
Maar als jij denkt dat het gaat lukken, absoluut voor gaan!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:07

ik heb je een pb gestuurd

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:09

ezzybezzy schreef:
Als dit echt het paard is waar jij je hele leven al van droomt, en de mogelijkheid is er om het paard te kopen, dan zou ik het absoluut doen!!

Veel succes!! en laat nog effe weten hoe het is afgelopen

mee eens!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:09

Ik heb precies hetzelfde... Mijn absolute droompaard is te koop, echt precies wat ik zoek en ben helemaal verliefd... maar ik had ook pas gepland om over een jaar een paard aan te schaffen, nu hard te werken en te sparen....

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:21

tja, als je al niet het geld hebt om het paard te kopen, hoe wil je dat paard dan gaan onderhouden...

De aanschaf is echt niet het duurste...

Verkijk je niet op de kosten die erbij komen kijken. Toen ik mijn merrie kocht heb ik eerste gespaard totdat ik het tweevoudige had van wat zij moest kosten, zodat ik genoeg reserve had voor als er wat met haar zou gebeuren. EN ik weet uit ervaring dat het hard kan oplopen als je paard een keer koliek krijgt bijvoorbeel.

Hou daar alstjeblief rekening mee en staar je niet blind op een paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:32

idd vergis je niet aan het onderhoud, dat kost meer dan je hele paard bijelkaar, en als je nu al geen geld hebt...

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:56

als je idd geld kan lene bij ouders of iemand anders zou ik het zeker doen
en vooral als het liefde op het eerste gezicht is
een perfect paard zie je niet zo snel te koop staan

su6
groetjes liza

moekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 17:09

Onderhoud gaat lukken, het gaat om een jong paard, wat in ieder geval de komende tijd de opfok in zou gaan, dat is minder duur dan stalling.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:42

Nou ik zou het persoonlijk niet doen.. Ik zou zowieso niet eens op zoek gaan naar een paardje als ik het geld niet bij elkaar zou hebben, want dan zie ik toch alleen maar leuke paarden enz..

En je moet je idd niet verkijken op het onderhoud..Stel je paardje wordt ziek en er moet een DA bij komen... Hoe wil je dat dan gaan betalen als je nu al niet eens genoeg geld hebt om je pony te kopen..

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:44

Ik heb het dus wel gedaan vorig jaar. Ik stond net op het punt mijn pony en veulen te verkopen (was al rond) maar die gingen voor weinig weg en ik wilde eerst een jaar sparen en dan eens rustig gaan kijken. Toevallig kwam ik toen mijn droompaardje tegen, het toeval was wel dat hij pas 2 was en hij dus helemaal; niet duur was. Ik kon hem toen precies kopen met het geld wat ik voor die andere 2 pony's kreeg. Ik heb dit jaar wel zuinig aan moeten doen want het onderhouden kost ook nog een hoop. Gelukkig kan ik in geval van nood wel bij mijn famillie aankloppen voor een lening. Verder had ik al een dikke spaarrekening voor mijn collegegeld maar ben met school gestopt dus dat geld heb ik nu nog (voor DA kosten)

Ik weet niet wat ik gedaan had als mijn droompaardje 2 keer duurder was geweest en ik dus het geld niet had, ik denk dat ik dan toch wel geld had geleend. Mijn zus heeft dit 2 jaar terug ook gedaan toen ze haar droompony tegen het lijf liep. Ze heeft deze maand haar schuld afbetaald (geleend van mijn oom)

Dus heb je famillie die jouw droom begrijpen en 100% achter je staan en kan je dus het geld lenen (en dan in dat 1.5 jaar afbetalen) dan zou ik het wel doen. Ik heb er nu ook geen spijt van hoor! Ook al heb ik dus een jaar moeten wachten voor ik er wat mee kan en heb ik al een jaar kosten gehad.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:00

Ik hoop dat je een verstandige beslissing neemt, dat is wel zo eerlijk tegenover jezelf en je paard !!
Ik vind het niet verstandig om op deze manier aan een paard te beginnen. Ik heb het afgelopen jaar een merrie gehad met zandkoliek, ze leek ook super perfect toen ik haar kocht, en kerngezond, maar heeft me wel een bom duiten gekost....
En een paard in de opfok kan ook ziek worden...

succes met je keuze ! EN laat je niet verblinden door je liefde voor dit ene paard. Blijf helder nadenken.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:09

Ik zou proberen om geld te lenen. Maar ja je moet doen wat je hart zegt vind ik!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:21

ik begrijp uit je verhaal dus dat het paard nog erg jong is....
hoe weet je dan of het je droompaard is?
ik heb zelf de ervaring gehad dat dat ene leuke geweldige paard een gigantische draak bleek te zijn onder het zadel! Boos!
daar had ik dan een anderhalf jaar moeite en geld ingestoken...

ik zou lekker wachten....en geloof me tegen die tijd zal er vast een paard zijn die en te betalen is,te berijden is en voldoet aan je wensen..
er zijn er zo verschrikkelijk veel....

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:13

Niet een hand vol maar een land vol!!!
Je kan ook gewoon wachten je komt vast over een tijd wel een anders leuk paard tegen

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:14

Niet een hand vol maar een land vol!!!
Je kan ook gewoon wachten je komt vast over een tijd wel een anders leuk paard tegen

moekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 11:46

Het is natuurlijk zo dat het risico's met zich mee brengt, maar anders zou ik over anderhalf jaar ook een paard van ongeveer een jaar kopen, dus daarmee loop ik geen andere risico's dan als ik deze nu zou kopen.

En lvanbattum, ik krijg nooit meer de kans een paardje met zulke papieren voor dit geld te kopen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:56

Als je het stalgeld bij de aankoop optelt en dit over 3 jaar heb je een aardig zakcentje bij elkaar...
3 jaar voeren, 3 jaar risico met geleend geld... wat als het mis gaat?
(het kan altijd mis gaan zekers, maar dit is met geleend geld dan moet je alles dubbel doen, en het geld terug betalen en weer sparen tot je een paard kunt kopen)

Ik zou het niet doen, niet met een jong paard van geleend geld.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:02

wat je ook zou doen is kunnen vragen of je het paard in delen kunt betalen... maar zoals meerdere al zeggen moet je zeker weten dat je het geld hebt voor het onderhouden... Mischien denk je dat het net red, maar wat als het paard wat gaat mankeren? Ik zou er heel goed over nadenken en als het toch niet uitkomt? Er komen nog genoeg andere paarden voorbij waarop je helemaal verliefd op kan worden... maar ehh succes ermee Tong uitsteken

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:18

Ik ben groot geworden met het idee dat als je geen geld hebt je iets niet kunt kopen. Nou is lenen voor een huis of een auto als dat noodzakelijk is nog één ding, maar een levend iets aanschaffen met geld dat je niet hebt? Als je het doet zou ik het paard iig verzekeren, zodat je in het ergste geval nog wat terug krijgt, anders heb je én geen paard én een schuld. Maar ja...verzekeringen kosten ook weer geld.

Kort gezegd vind ik: niet doen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:28

Ik snap niet waarom iedereen gelijk roept: "als je geen geld hebt voor de aanschaf kan je vast ook het onderhoud niet betalen".

Ik heb mijn paard ook gekocht door middel van een lening bij mijn moeder. Ik werk en verdiende genoeg voor het onderhoud en hij is daarnaast ook nog verzekerd, maar kon op dat moment niet de aanschaf betalen. Nu heb ik een betere baan en kan ik wat extra dingen gaan doen voor mezelf.

Ik heb toen gewoon mijn prioriteiten veranderd, dus wat minder kleding (wat ik eigenlijk toch niet nodig had).

Ik zou zeggen, als je bij een kennis of een familielid kan/mag lenen, ga er voor.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:36

Niet doen Lachen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:33

Mistic schreef:
Ik snap niet waarom iedereen gelijk roept: "als je geen geld hebt voor de aanschaf kan je vast ook het onderhoud niet betalen".

Ik heb mijn paard ook gekocht door middel van een lening bij mijn moeder. Ik werk en verdiende genoeg voor het onderhoud en hij is daarnaast ook nog verzekerd, maar kon op dat moment niet de aanschaf betalen. Nu heb ik een betere baan en kan ik wat extra dingen gaan doen voor mezelf.

Ik heb toen gewoon mijn prioriteiten veranderd, dus wat minder kleding (wat ik eigenlijk toch niet nodig had).

Ik zou zeggen, als je bij een kennis of een familielid kan/mag lenen, ga er voor.

vindt ik ook.