leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosje_

leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:04

tja, de titel zegt het al Knipoog

Het word eens tijd voor leren laarzen (voeten uitgegroeid.. wedstrijden komen eraan.....)

dus welke hebben jullie, wat zijn jullie ervaringen.. en de prijs Haha! en welke echt verschrikkelijk waren of juist goed Knipoog

Chrissetje

Re: leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:08

neem geen rectiligne!
die beginnen na een tijd te schilferen Nagelbijten / Gniffelen

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:10

Ik heb van de week de Petrie elite gekocht ben er apetrots op maar heb alleen ervaring met hele zere voeten die voelen alsof ze op 10 plaatsen gekneusd zijn:) ik ben ze dus aan het inlopen hahaha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:11

Ik ga over 2 weken (als mijn loon eindelijk Tong uitsteken is gestort) ook leren rijlaarzen kopen. Ik neem van die goedkoope van €180,-
Aangezien ik nog wel wat zal groeien en het dan wel erg duur gaat worden. (Ik moet ze zelf betalen) Ik koop ze bij de Langeraap in Berlicum.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:15

Diana_Mabel schreef:
Ik heb van de week de Petrie elite gekocht ben er apetrots op maar heb alleen ervaring met hele zere voeten die voelen alsof ze op 10 plaatsen gekneusd zijn:) ik ben ze dus aan het inlopen hahaha

haha, veel succes ermee Haha! .... k wordt al bang Haha! Haha! Als k nog maar op mn paard kan komen (wat ik betwijfel Haha! Bloos )

mag ik vragen hoe duur ze waren?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:16

ik heb ook pertie ze waren €200 maar ik vind ze nu ze ingezakt zijn erg lekker zitten. In het begin deed het wel zeem maja dat hoord erbij

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:50

Ben net begonnen aan mijn 3e paar Petrie Elite...en blijf het een super laars vinden. Alleen dat inlopen au au au... Nagelbijten / Gniffelen

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:51

Shasadee schreef:
Ben net begonnen aan mijn 3e paar Petrie Elite...en blijf het een super laars vinden. Alleen dat inlopen au au au... Nagelbijten / Gniffelen

zijn dit dezelfde als die van tiffanylover.. dus ook dezelfde prijs?

En hoe zit dat met op maat laten maken? extra kosten? waar wel waar niet? (heb namelijk niet zo'n standaardmaatje Haha! )

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:55

Ik heb Petrie Dressages, dat zijn er met een extra hoge boog. Vanvoor zitten er ritsen in. Nieuwprijs waren ze 540 euro. Ze waren op maat gemaakt voor een meisje die ze uiteindelijk nooit heeft opgehaald. Dus ik mocht ze voor 250 meenemen. Haha! Lucky me, want ik paste ze nog ook!!
Ze zitten verschrikkelijk met het inlopen. Ik zou er wel de eerste paar maanden alleen mee rondlopen (ligt eraan hoe snel ze zijn ingelopen) en dan pas rijden. Want als ze nog zo stug zijn heb je totaal geen gevoel en lijk je net een beginnertje dat voor het eerst op zijn paard stapt. Clown Ik heb ze nu dik een jaar en nu pas beginnen ze een beetje lekker te zitten. Ik moet wel toegeven dat ik heel wat minder rijd de laatste tijd, vandaar dat het zo lang duurt. (Hooguit 1x per week)

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:59

ik krijg voor mijn 14 de verjaardig leren laarzen (eigelijk heb ik ze al). Het zijn petrie laarzen, en nu zijn ze nog een beetje te hoog en dat doet het meeste pijn bij mij als ik me knie beug krijg ik zo in me knieholte een leren rand.
verder ben ik er heel erg blij mee!!!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:07

Ik heb cavallo rijlaarzen.
Vind het fijne laarzen. Ze zijn vrij snel soepel. Heb ze nu een jaar en ze zitten heerlijk en ze zijn ook nog steeds mooi.
Ja de eerste maand zaten ze vreselijk maar dat is nu over.
Hahaha leek wel zo'n houten klaas in het begin kreeg ook onwijze kramp in mijn kuit bij het uittrekken. Maar wie mooi wil zijn moet pijnlijden!! Knipoog
In lopen van rijlaarzen is geen pretje hahahaha en het passen in de winkel van de laarzen al helemaal niet. Oef, ik heb blauwe kuiten gehad. Gestoord

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:12

Seventje schreef:
Ik heb cavallo rijlaarzen.
Vind het fijne laarzen. Ze zijn vrij snel soepel. Heb ze nu een jaar en ze zitten heerlijk en ze zijn ook nog steeds mooi.
Ja de eerste maand zaten ze vreselijk maar dat is nu over.
Hahaha leek wel zo'n houten klaas in het begin kreeg ook onwijze kramp in mijn kuit bij het uittrekken. Maar wie mooi wil zijn moet pijnlijden!! Knipoog
In lopen van rijlaarzen is geen pretje hahahaha en het passen in de winkel van de laarzen al helemaal niet. Oef, ik heb blauwe kuiten gehad. Gestoord

Mag ik ook aan jou vragen wat de prijs van deze laarzen was? En heb je ze op maat moeten laten maken? Zo ja.. waar?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:24

ja hoor dat mag. 219 euro heb ik er voor betaald maar ze waren in de aanbieding van 289 euro. Ik heb een standaard maat maar omdat ze te hoog waren (ben zelf vrij kort) zit er een hakje in de schoenen bij de hiel. Ik heb de rechter laars iets laten oprekken gelijk bij aankoop en dat was de eerste keer gratis. Nu zitten ze helemaal perfect

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:29

Seventje schreef:
ja hoor dat mag. 219 euro heb ik er voor betaald maar ze waren in de aanbieding van 289 euro. Ik heb een standaard maat maar omdat ze te hoog waren (ben zelf vrij kort) zit er een hakje in de schoenen bij de hiel. Ik heb de rechter laars iets laten oprekken gelijk bij aankoop en dat was de eerste keer gratis. Nu zitten ze helemaal perfect

keey dan! bedankt Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:44

Ik heb de Petrie Perfect á 199,95. Was een vrij grote miskoop. Waarom: ten eerste, niet correct aangemeten. Was gedeeltelijk mijn eigen schuld want ik ben 's ochtends gaan shoppen (ivm opzetten kuit). Maar ook omdat ik hele dunne benen heb en de Perfect van een vrij stugge ledersoort is, heb ik (omdat het ook geen maatwerk is) een hele grote 'loze' ruimte waardoor ik dus mijn paard niet lekker kan voelen.
Ik ben dus ook heel blij met de mutaties van het reglement. Haha! Maatwerk is een aanrader voor mensen met dunne, lange benen naar mijn idee.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:45

Het inlopen van leren laarzen is meestal een hel, maar daarna wordt je rijkelijk beloond Haha! Ik ben zelf een cavallo fan, Petrie zit me niet lekker en ik vind het voetbed van Cavallo fijner.
Ik heb nu een paar dat al 10 jaar meegaat en (als ik ze poets) er nog super uitziet!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:12

beautylover schreef:
neem geen rectiligne!
die beginnen na een tijd te schilferen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb anders nog geen schilfers gezien! Tong uitsteken Ik heb Rectilignes, zijn nu denk ik bijna 1,5 jaar oud en zien er nog uit als nieuw! Het leer is heel soepel en er zitten ritsen in voor het makkelijk aan en uit doen. Ik ben er iig erg tevreden over! Nog ff een foto:

Afbeelding

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:29

_Roosje_ schreef:
Diana_Mabel schreef:

haha, veel succes ermee Haha! .... k wordt al bang Haha! Haha! Als k nog maar op mn paard kan komen (wat ik betwijfel Haha! Bloos )

mag ik vragen hoe duur ze waren?

325 euri's als ik het snel zeg is het niet veel Lachen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:39

Ik heb ook de Petrie Elites, super laarzen! Heb alleen pijn aan mijn knieholte gehad aan het begin omdat ze nog wat moesten gaan inzakken, voor de rest zaten ze vanaf dag een prima Lachen

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:27

peeky schreef:
Ik heb ook de Petrie Elites, super laarzen! Heb alleen pijn aan mijn knieholte gehad aan het begin omdat ze nog wat moesten gaan inzakken, voor de rest zaten ze vanaf dag een prima Lachen

Jaa! Die heb ik vandaag gekocht! Ik heb best dikke kuiten, dus geen probleem met lege holtes!

@Diana_Mabel... valt inderdaad best mee als je het snel zegt Knipoog Haha!

Maar nog tips voor het inlope Haha! De ene zegt dat ik trappen moet lopen en fietsen terwijl de verkoopster juist zegt dat ik juist geen trappen moet lopen... hellp. wat werkt het beste?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:31

Trappen lopen werkt volgens mij het beste hoor. Waarom zou je het volgens de verkoopster niet goed zijn dan?? En ik ging er de laatste tijd ook erg veel mee fietsen naar de paarden. Daar zijn ze heel erg van ingezakt en soepeler geworden!! Dus dat kan ik je ook wel aanraden. Maar dat trappenlopen zelf is ook erg vermoeiend en niet lang vol te houden. Bovendien zullen huisgenoten daar niet zo blij mee zijn... Haha!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 19:49

Stacey schreef:
Trappen lopen werkt volgens mij het beste hoor. Waarom zou je het volgens de verkoopster niet goed zijn dan?? En ik ging er de laatste tijd ook erg veel mee fietsen naar de paarden. Daar zijn ze heel erg van ingezakt en soepeler geworden!! Dus dat kan ik je ook wel aanraden. Maar dat trappenlopen zelf is ook erg vermoeiend en niet lang vol te houden. Bovendien zullen huisgenoten daar niet zo blij mee zijn... Haha!

haha, nee dat denk k ook niet. K weet niet waarom ze het afraadde,maar mij leek het ook wel handig. Dan worden ze inderdaad soepeler.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:59

heb sinds kort de petrie Anky,
heb blauwe enkels van het rijden, lopen doen ze al heerlijk,
en rijden begint te komen als je t even negerrt, aan het begin zijn ze stijf, maar heb dr pas 3 x mee opgezeten en t word al beter.
ben er zeker over te srpeke .

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:00

mij laarzen zijn zo hoog, dat ik niet op een beetje normale manier trappen kan lopen.
Als ik dat wel doe dan gaat dat stuk leer gewoon helemaal mij knieholte in en dat doet ontsetende pijn. Ik hoop dat het snel overgaat want als het zo blijft kan ik er niks mee
heeft iemand anders van jullie dat ook gehad??
of heeft iemand een andere tip dan trappen/fietsen lopen (zitten gaat trouwens ook niet en fietsen al helmaal niet).

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:09

toen ik begon met leren laarzen had ik een lief kuitmaatje 36 en van die lekkere lange benen, petrie perfect gekocht, 200 euro, half jaartje gebruikt denk k en toen begonnen ze te knellen, kreeg kramp en heb ze laten staan, opgerekt maar dat heeft niet geholpen
nu heb ik cavallo talent en WAUW, goddelijke laarzen! ze zijn heel soepel en ik had ze een dag en stapte al op m´n paard
met m´n petrie was dat wel even anders.. *slik* hoe ik ooit op m´n paard gekomen ben is me nog steeds een raadsel...