Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 16:48

Ik weet niet zeker of ik dit op de goede plaats post, zo niet dan moet het maar verplaatst worden....

Gaan jullie vriendjes (of echtgenoten??) weleens mee naar je paard? Ik heb mijn paard nu een jaar en mijn vriend is 2x meegeweest om naar haar te kijken. Allebei de keren waren toen ik haar net had.

Net waren we samen ergens geweest en rijden we praktisch langs stal. Ik zeg zullen we deze afrit nemen dan kan je Annelie nog even zien. Ik dacht mooie gelegenheid. Ik was al bij mijn paard geweest vandaag dus het zou echt puur even gaan om gedag te zeggen. Nou of ik iets heel vreemds vroeg. Daar had meneer dus echt geen zin in... Boos! .

Hij zegt dat ie niets met paarden heeft, en dat het hem dus geen bal interesseert zal maar zeggen. Ik vind dit raar. Ik vraag niet aan hem om elke week of maand ofzo mee te gaan. Maar gewoon heel af en toe een keer. (1x in het half jaar ofzo) Ik vind dat hij dit gewoon voor mij moet doen omdat het mijn hobby is waar hij best wat interesse voor mag tonen.

Hoe gaat dit bij jullie vriendjes? Mag hopen voor jullie dat het wat soepeler gaat dan bij ons Haha! .

ellepel

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:50

die van mij gaat trouw mee als het erg hard regent ,ik kan geen autorijden en t is wel 6 km fietsen Haha!

maar, hij blijft dan netjes inde auto op me wachten tot ik klaar ben.
hij heeft zelf vroeger wel veel gereden maar vind er niks aan als hij niks kan doen.
tja. hoef maar 1 stalletje uit te mesten en maar 1 pony te knuffelen.
dus is er voor hem ook niet zoveel aan.

en ach....zijn sport kijk ik ook niet naar.....
dus ik vind t niet erg.

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:57

mijn vriendje gaat ook wel eens mee. ook niet altijd.
en ik vind het ook wel een beetje terecht dat ie af en toe mee gaat want
ik ga ook zo vaak zat met hem ergens mee.
hij heeft er verder ook niets mee mar ik vind het leuk als ie af en toe mee gaat. hij hoeft ook niet altijd mee.
een vriendin van mij heeft ook dit probleem maar zij vind het niet zo erg.
dat scheelt ook wel een beetje.
veel suc6 met je vriendje!

Byebye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:06

0
Laatst bijgewerkt door Byebye op 18-09-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:06

Moet er niet aan denken dat hij altijd mee zou gaan geloof ik.... maar af en toe eens een keertje dat hoort er wel bij hoor vind ik. Doe ook dingen voor hem maar dat is natuurlijk weer HEEL anders.... (volgens hem dan...) grrrrrrrrr ben echt een beetje gefrustreerd op het moment.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:06

mijn vriend heeft helemaal niks met paarden !!
hij blijft ook liever thuis dan dat hij mee moet..
we hebben er ook wel eens ruzie over iomdat ik het leuk vind als mijn 2 grote liefdes bij elkaar zijn..

gisteren is hij nog mee geweest..
hij mocht water bijvullen en wat klusjes,
zolang hij wat te doen heeft vind ie et wel best..
maar ik meot hem niet vragen om te kijken als ik ga rijden..
want dan zit hij maar wat te niksen..

Gisteren was dus weer een uitzondering,
hij blijft liever thuis,
maar heeeeeeeel af en toe wil hij nog wel eens mee gaan..
en dan alleen voor mij..

hij maakte me zelf gisteren nog attent op een wondje wat ik extra moest schoonmaken Bloos

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:08

mijn ex, sinds 10 minuutjes Huilen , is 1x meegeweest en is toen steeds op 3 meter afstand gebleven. Vond het wel heel lief dat hij uberhaupt mee was geweest terwijl hij het zo vreselijk eng vond

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:10

Ik heb mijn paard pas gekocht toen ik al samenwoonde.
Mijn mannetje is vanaf het begin met enige regelmaat mee geweest om foto's te maken en/of te filmen.
Eén wedstrijd per maand gaat hij mee. De anderen niet.
Ook gaat hij regelmatig mee een buitenritje maken.
Tijdens het maken van onze trouwfoto's heeft hij zelfs samen met mij op mijn paard gezeten. +:+

Nu is mijn paard geopereerd en revaliderende en gaat hij regelmatig mee.
Ook heeft hij de afgelopen vaak met mijn paard gestapt als ik me te beroerd voelde ivm zwangerschap.

Heel soms stapt hij er ook wel eens op en gaat dan wat kuieren met hem Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:17

Goh, ik moet de vraag juist anders stellen.
Zeg ga je nog mee of blijf je hier bivakeren Haha!
Elke dag samen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:25

Ik heb mijn paard ook pas gekocht toen ik al samenwoonde. Hij zegt je moet blij zijn dat ik het allemaal "goed" vindt dat je daar elke dag heen gaat.... Stoom uit je oren

Ik ben ook heus wel blij dat hij niet loopt te zeuren als ik naar mijn paard ga, maar als ik weleens hier op bokt bijvoorbeeld lees over vriendjes die helpen met water sjouwen enzovoorts dan denk ik wel eens: Dat zou ik ook wel willen.

Mijn ouders (die in principe niets met paarden hebben) zijn al vaker langsgeweest en helpen dan ook met poetsen enzo en vragen altijd oprecht geinteresseerd hoe het met mijn paard gaat. Mijn vriend vraagt wel hoe het bij mijn paard was maar is eigenlijk niet geinteresseerd in het antwoord. Zucht...

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:26

mijne gaat bijna iedere dag mee Haha! , in het begin ( bij verzorgpaard) vond hij er ook niks aan en had hij niks met dat paard. nu met mijn eigen paard vind hij het wel leuk , hij heeft er ook een paar keer op gezeten Haha! en als ik ziek ben dan gaat hij om hem te longeren of los te gooien en zijn stalletje schoon te maken Haha!
als ik ga rijden , dan mest mijn vriendje de stal uit Haha!

o, o wat ben ik eigenlijk verwend met die jongen Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:33

Bij mijn vorige paard is mijn vriend denk 6 keer meegeweest. Die is overleden en nu heb ik 5 weken geleden een andere gekocht,en hij heeft hem nog niet eens gezien Boos! Verdrietig hij geeft niks om paarden zegt ie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:42

oki staat achter ons huis dus vriendje lief gaat regelmatig mee kijken. Met wedstrijden komt hij sowieso als hij tijd heeft (alhoewel, elke keer als hij niet komt lijkt het beter te gaan als hij er wel is Bloos ).

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:49

Gelukkig is Michiel juist erg geinteresseerd in mijn paarden. Hij gaat niet erg vaak mee, maar zo nu en dan stelt hij het zelf ook wel eens voor. En hij luistert altijd braaf naar al mijn enthousiaste verhalen, hij kookt zelfs wat vaker, zodat ik dan de hele middag bij de paarden aan de slag kan. Hij koopt in zn eentje een auto voor ons samen, zodat ik mijn geld kon gebruiken om een paard te kopen (maar volgens hem zijn zowel de auto en het paard wel van ons allebei Knipoog ). Aan de andere kant interesseer ik me natuurlijk ook voor zijn hoby's en interesses, het kan niet alleen maar van een kant komen. Michiel vindt paarden wel leuk, maar niet geweldig leuk zeg maar. Het leukste vindt hij denk ik dat ik er zo gek mee ben.
De ene merrie wordt gedekt deze zomer en hij heeft zelfs een dag vrij gehouden om met mij daar te gaan kijken. Aanstaande zaterdag brengen we de merrie naar de hengst en ookal rijdt een ander, Michiel gaat wel met me mee, omdat hij weet dat ik dat leuk vindt.
Ik heb helemaal niks te klagen, ik heb een superkerel aan de haak geslagen!!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:54

Hij gaat soms mee, maar de afspraak is wel dat als hij er eigenlijk geen zin in heeft, dat hij het dan ook niet moet doen...

Want ik vind niets erger dan een vriend die staat te popelen om naar huis te gaan terwijl ik nog lekker bezig ben... Mijn hobby kost tijd en die neem ik dan ook! Bloos Ik wil me niet opgejaagd voelen door zijn aanwezigheid, dus hij gaat soms wel mee, maar alleen als hij dat zelf wil...

En door deze afspraak is het altijd supergezellig als hij er is.... Haha!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:58

Alet schreef:
Michiel vindt paarden wel leuk, maar niet geweldig leuk zeg maar. Het leukste vindt hij denk ik dat ik er zo gek mee ben.

Dit geldt dus idd ook voor de mijn vriendje, alleen heet die geen Michiel, maar Martin... Knipoog

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:59

Ik probeer ook wel om interesse te hebben in zijn hobby's. Al heeft hij die niet echt. Hij houdt erg van computeren bijvoorbeeld. Daarnaast heeft mijn vriend geen rijbewijs en ik wel. Dus ik haal of breng hem regelmatig ergens naar toe. Mijn vriend werkt heel veel en om die reden doe ik dus eigenlijk het hele huishouden, de boodschappen het eten koken etc. Drijf nu misschien wel een beetje van mijn onderwerp af. Maar ik bedoel hiermee te zeggen dat ik wel heel erg mijn best doe en dat ik daar dan toch wel iets voor terug mag verwachten. Dus gewoon ja antwoorden als ik eens vraag of hij eens meegaat, dan wil ik niet altijd nee en een hoop gemopper en gescheld horen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:06

Kan ik me voorstellen Sammetje... het is veel leuker om je plezier te kunnen delen. Als mijn vriend al een tijdje niet meer mee is geweest zeg ik gewoon dat ik het leuk zou vinden als hij weer eens mee zou gaan, meestal reageert hij dan wel positief. He sorry, ik kan je ook niet echt helpen ben ik bang.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:10

Mijne gaat ook wel vaak mee. Meestal gaat hij tijdens het rijden foto's en filmpjes maken en tijdens de rest van de verzorging helpt ie gewoon. AF en toe stapt ie ook wel eens op.... Tong uitstekenHij vind het wel leuk geloof ik Haha!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:10

sammetje schreef:
Ik weet niet zeker of ik dit op de goede plaats post, zo niet dan moet het maar verplaatst worden....

Gaan jullie vriendjes (of echtgenoten??) weleens mee naar je paard? Ik heb mijn paard nu een jaar en mijn vriend is 2x meegeweest om naar haar te kijken. Allebei de keren waren toen ik haar net had.

Net waren we samen ergens geweest en rijden we praktisch langs stal. Ik zeg zullen we deze afrit nemen dan kan je Annelie nog even zien. Ik dacht mooie gelegenheid. Ik was al bij mijn paard geweest vandaag dus het zou echt puur even gaan om gedag te zeggen. Nou of ik iets heel vreemds vroeg. Daar had meneer dus echt geen zin in... Boos! .

Hij zegt dat ie niets met paarden heeft, en dat het hem dus geen bal interesseert zal maar zeggen. Ik vind dit raar. Ik vraag niet aan hem om elke week of maand ofzo mee te gaan. Maar gewoon heel af en toe een keer. (1x in het half jaar ofzo) Ik vind dat hij dit gewoon voor mij moet doen omdat het mijn hobby is waar hij best wat interesse voor mag tonen.

Hoe gaat dit bij jullie vriendjes? Mag hopen voor jullie dat het wat soepeler gaat dan bij ons Haha! .

Het lijkt wel alsof ik het geschreven heb. Ik heb dus hetzelfde probleem als jou. Hij durft nog niet eens in de buurt te komen. Aaien wil hij ook niet. Als ik hem vraag of hij bang is zegt hij nee. Ik vind dit echt jammer, want ik wil later heel graag eigen paarden. Hij weet dit ook. Hij vind het wel mooi om ze in een wei te zien staan om huis, maar niet als ze van mij zijn. Hij is bang dat ie me dan nooit meer ziet haha. Hij wil niet veel met paarden te maken hebben. Volgens mij is hij echt bang. Zijn ouders zeiden dat hij ook slechte ervaringen heeft in ponypark slagharen. Hopenlijk draait ie ooit nog bij, want ik rij echt supper lieve paarden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:12

Mijn vriend gaat eigenlijk best vaak mee. Eerst liep hij in de buurt stage en kwam hij soms zelf elke dag even kijken (ook als ik er niet was). Momenteel werkt hij 52 uur per week (ivm stage en bijbaan), dus hij kan wat minder vaak mee. Maar toch gemiddeld zo'n één keer per week.

Hij vindt het zelf ook superleuk. Hij gaat ook zo af en toe eens les nemen met mijn pony! Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:35

sammetje schreef:
Ik probeer ook wel om interesse te hebben in zijn hobby's. Al heeft hij die niet echt. Hij houdt erg van computeren bijvoorbeeld. Daarnaast heeft mijn vriend geen rijbewijs en ik wel. Dus ik haal of breng hem regelmatig ergens naar toe. Mijn vriend werkt heel veel en om die reden doe ik dus eigenlijk het hele huishouden, de boodschappen het eten koken etc. Drijf nu misschien wel een beetje van mijn onderwerp af. Maar ik bedoel hiermee te zeggen dat ik wel heel erg mijn best doe en dat ik daar dan toch wel iets voor terug mag verwachten. Dus gewoon ja antwoorden als ik eens vraag of hij eens meegaat, dan wil ik niet altijd nee en een hoop gemopper en gescheld horen.

Ik had dit stukje wel kunnen schrijven!
Weet je wat hij dan zegt: "Ga jij je dan interesseren voor computers?" Boos!
Ik baal dus als een stekker als ik lees dat andere vriendjes op hun manier helpen door te koken en wat extra's te doen, terwijl meneer bij mij thuis gaat zitten wachten op mij Vork totdat IK dus zijn prakkie maak!?
Dat is allemaal best moeilijk te combineren met een fulltime baan (binnenkort dus ook geen baan meer...off topic maargoed)
En dan zeg ik dus: "Ik ben hardstikke trots op mezelf dat ik het allemaal maar doe; werken, paardjes, huishouden helemaal alleen, ik ben hadstikke druk bezig altijd, je mag wel wat waardering tonen dat je vriendinnetje dit allemaal doet"
En dan zegt hij (let op):
"Waardering?! Omdat je die knollen, die je zelf wou, zélf verzorgt?! Moet ik daarvoor waardering tonen?!"
Stoom uit je oren

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:44

Hmmm niet naar bedoeld, maar volgens mij gaat het iets verder dan alleen paarden... Lijkt me echt heel vervelend, zo'n reactie.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:47

Tsja, het is leuk als ze geinterresseerd zijn en mee willen (helpen) maar als dat nou niet zo is? Ik ga ook vast niet mee naar voetbal ofzo iets (kan me tijd beter in de paarden stoppen Knipoog )
Momenteel vriendloos maar ik vind het heel erg belangrijk dat ze achter mij staan en het okay vinden dat ik er veel tijd in stop.

Ex A (3jr geleden) vond het wel leuk, hielp wel eens mee op stal en heeft zelfs poging gedaan tot leren rijden op huurpaard van mn moeder (hij mocht van mij niet op mn eigen Tong uitsteken ) En ging ook regelmatig mee op concours. Wel leuk dus!

Ex B (1jr geleden) had er niets mee, vond het wel leuk dat ik het deed maar hielp nooit mee op stal ofzo. Okay, ook prima, hij gaf mij wel de tijd tot ik klaar was.
(behalve laatste maanden, iedere keer bellen, 'ben je al klaar' 'duurt het nog lang' erg irritant! )
Ze moeten niet thuis op de bank zitten te wachten op mij. Ze moeten zichzelf ook kunnen vermaken!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:03

Mijn vriend ging regelmatig mee naar mijn paard om te helpen of klusjes te doen op het land of bij de stal. Vorig jaar is hij op de manege gaan lessen omdat we een trektocht te paard in Polen gingen doen. Deze vakantie was zo goed bevallen dat hij manege lessen niet genoeg vond, dus in september heeft hij ook een paard gekocht.
( een witte Andulier, dus hij is nu echt "mijn prins" Haha! )

We lessen beiden bij de zelfde intructrice, gaan in het weekend lekker buitenrijden en vorige week hebben we een trailer gekocht dus nu kunnen we echt overal heen.

Omdat ik het zo leuk vind dat hij er ook zo veel plezier in heeft heb ik als verassing voor eind van de maan een weekendje in een chique hotel met paarddenstalling op de Veluwe geboekt. (Ik zeg niet waar want misschien komt ie stiekum ook wel op Bokt Bloos )