Verder weet ik van een paar jonge kids dat ze hengsten rijden en met 12 jaar al meer gepresteerd hebben dan de gemiddelde volwassene...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

een puppie nog............. ze kan netan lichtrijden en dan (zie mijn onderschrift) dat zelfs nog niet altijd goed
Over een jaar of twee zou ik ook een wat frissere/groenere ponie voor haar kunnen kopen........ maar nu nog niet, daar is ze gewoon nog te klein voor

) die is nu dus 5,5 maar verder ben ik er altijd bij !
.
) Lielle schreef:Maar essentieel hierin is wel de goede begeleiding door een ervaren persoon, in mij geval mijn moeder, die ervoor zorgt dat dat ontzettende brave paard ook zo ontzettend braaf blijft.
Dankzij de hulp die ik heb gehad. capopjekop schreef:Lielle schreef:Maar essentieel hierin is wel de goede begeleiding door een ervaren persoon, in mij geval mijn moeder, die ervoor zorgt dat dat ontzettende brave paard ook zo ontzettend braaf blijft.
Hier ben ik het mee eens. Ik had ook alleen maar ervaring met manege paarden, toen ik mijn pony als een half jarige kleeg. Toen ze klaar was om ingereden te worden, had ik er al eens een zadeltje opliggen. Dus toen kwam een ervaren persoon mij helpen. Ze pakte het zo goed op dat ik 1 week later al les kreeg. Van stelling en dergelijken had ik nooit gehoort, maar het is allemaal goed gekomen met onsDankzij de hulp die ik heb gehad.
vanaf mijn 8e ben ik lessen gaan krijgen. Mijn ouders en broer zijn toen ook gaan rijden en toen ik 9 was kocht mijn vader een paard voor de hele fam zeg maar
1 was 9 en reed toen op een 8 jarig paard van 1.70 hoog. In het parcour was hij veel te sterk en was het echt zo van hey paard waar ga jij met dat meisje heen
en toen heeft mijn vader toen ik net elf was een nog geen 3 jarige e pony gekocht voor mij. Zo groen als gras, had nog maar een paar keer iemand op zijn rug gehad. was een te klein gebleven kwpner met aardig wat bloed, ben der vaak vanaf gevallen heb veel meegemaakt met die pony maar met de juiste begeleiding erbij waren we een goede combi
een paar jaar daarna kon ik lezen en schrijven met die pony. Dus met goede begeleiding kun je een kind best op een groene pony zetten mits de rijervaring het toelaat
Lielle schreef:dit is een split van een topic dat ging over de in elkaar gedonderde paardenmarkt. Er is wat gekat over en weer eruit gehaald, hopelijk kan deze discussie nu weer gewoon verder
En mijn eigen ervaring:
ik ben als 10 jarig op de toen 4 jaar oude Trammelant begonnen in de manegelessen, had zelfs alleen maar manegepony's gereden daarvoor. Hij heeft nooit een pas verkeerd gedaan, dat kwam pas een paar jaar later toen ik ouder, wijzer, sterker en meer ervaren werd. Nou is hij ook het type paard dat altijd ervoor zorgt dat zijn ruiter niet viel, en ondanks zijn nerveuze en hete karakter is hij echt 100 % betrouwbaar.
Maar essentieel hierin is wel de goede begeleiding door een ervaren persoon, in mij geval mijn moeder, die ervoor zorgt dat dat ontzettende brave paard ook zo ontzettend braaf blijft.
Kitty schreef:Als die negenjarige al een paar jaartjes rijdt en ook wel wat pony's gereden heeft die niet op de automaat staan, zou zij best een jongere pony kunnen rijden.
Begint die negenjarige nog maar net met paardrijden, dan zou ik haar niet op een jonge (hoe braaf dan ook) pony willen hebben.
Een groene ruiter (wat voor leeftijd dan ook) hoort op een brave, wat meer ervaren paard of pony.
lovelyhorses schreef:Lielle schreef:dit is een split van een topic dat ging over de in elkaar gedonderde paardenmarkt. Er is wat gekat over en weer eruit gehaald, hopelijk kan deze discussie nu weer gewoon verder
En mijn eigen ervaring:
ik ben als 10 jarig op de toen 4 jaar oude Trammelant begonnen in de manegelessen, had zelfs alleen maar manegepony's gereden daarvoor. Hij heeft nooit een pas verkeerd gedaan, dat kwam pas een paar jaar later toen ik ouder, wijzer, sterker en meer ervaren werd. Nou is hij ook het type paard dat altijd ervoor zorgt dat zijn ruiter niet viel, en ondanks zijn nerveuze en hete karakter is hij echt 100 % betrouwbaar.
Maar essentieel hierin is wel de goede begeleiding door een ervaren persoon, in mij geval mijn moeder, die ervoor zorgt dat dat ontzettende brave paard ook zo ontzettend braaf blijft.
een paard/pony is niet 100% betrouwbaar het blijft een dier....en wij mensen zijn ook niet 100% betrouwbaar.....het gaat 9 van de 10 keer goed maar die 1ne keer....gaat het fout. ik vind mijn paard echt de liefste maar 100% vertrouwen neej wel 95% maar niet de hele 100% nee echt niet
' En dat was uit een hoek die in een echte barrage niet had misstaan.

die echt alles kan). Maar toen ze eindelijk een pony hadden gevonden, bleek het alles te zijn behalve de pony die ik wou! Ze beet, sloeg en was gemeen in de stal. Er was niet mee te knuffelen, poetsen was en ramp, en dan heb ik het nog niet over het rijden..... Mijn pony was toen net 4, super groen nog.