Te GROOT voor mijn E - Pony???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaletty

Te GROOT voor mijn E - Pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:48

Hallo,

Ik heb een E-pony van 1.54m (ongeveer) en ze is een kruising tinker x New forest, en ik ben 1.76m, en als ik op me paardje zit, dan vind ik mezelf te groot Huilen
Er zijn wel mensen bij mij op stal die het wel vinden mee vallen, maar ik zelf weet het zelf niet. Heb tijdje terug als zitten twijfelen om haar te verkopen, maar heb het toch niet gedaan, omdat ik haar niet kwijt wil, maar wil nu graag jullie mening horen.
Zal er wat foto's bij doen als ik erop zit.

Groetjes Tamaletty

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS Niet op me houding letten, want zit soms niet goed, maar komt omdat ik last van me rug heb.

grtz

Paardennamen

Re: Te GROOT voor mijn E - Pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:55

Ik vind het ook best meevallen hoor! Zolang je paard jou dragen kan en jijzelf het niet erg vind... Gewoon lekker rijden hoor!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:57

ik vind het voor t mooie 'dressuurplaatje' idd wel wat te groot, maar ach ik ben 1.80 en klim nog weleens op mn brede E-pony van 1.55, kom daar bijna minder onder dr dikke buik uit dan bij mn smalle paard van 1.70 Knipoog

gewoon lekker blijven rijden dus!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:58

valt reuze mee joh !!

ik zit met mijn lengte tegen de 1.70 aan,
mijn paardje is een vrij slanke haflinge rvan 1,47 en ik vind me niet te groot hoor !

zolang jij er plezier in hebt gewoon blijven doen !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:04

Te groot......kijk, wil je fanatiek in de wedstrijdsport scoren en is dat alles wat telt, dan is je pony te klein. Wil je fijn rijden en een goede kameraad, dan maakt het niet zoveel uit hoe groot je pony is en dat je benen er een beetje onderuit komen! Verkoop nooit een pony als je er niet vanaf wil!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:18

Bent niet te groot hoor! ikzelf heb ook een E-pony van 1.55 en ben zelf 1.83...zelfs dat past nog best redelijk

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:20

Voor het plaatje ziet het er wat minder mooi uit maar verder kan het nog prima hoor...
Ik rij met mn 1 meter 80 ook nog altijd op mijn welsh van 1.56..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:23

Lisa_Melody schreef:
Voor het plaatje ziet het er wat minder mooi uit maar verder kan het nog prima hoor...
Ik rij met mn 1 meter 80 ook nog altijd op mijn welsh van 1.56..

inderdaad...
Maar het kan nog zeker hoor...!! Ach gut

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:18

zoals hier boven al gezegd voor het oog ben je wat aan de grote kant. maar als je pony het makkelijk aan kan en jij vind t niet erg dan moet je gewoon elkker blijven rijden Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:20

Als je pony het nog makkelijk aan kan en er plezier in heeft.. Dan zou ik er geen probleem van maken.. Ikzelf rijd ook om een pony van rond de 1.50 en ben zelf rond de 1.75..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:22

Voor het gezicht zou ik voor een paard kiezen, maar het kan nog wel hoor.. Ja

Off-topic: Zit/zat je toevallig op het Wellant in Dord? Paardenhouderij?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:40

Mijn merrie is 1.56, maar is vrij breed, en toont groter.

Ik ben zelf 1.72 en het past goed hoor.

Voor het beeld is het misschien niet altijd super, maar ja, nobody's perfect. Ik vind dan ook dat zolang jij er plezier in hebt en je pony en geen probleem mee heeft, gewoon lekker zo doorrijden !!!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:57

Het valt reuze mee. Mijn vader zegt ook dat het niet uit ziet als ik op een e-pony zit van die grote. Nu rij ik op een paard van 1.83 en dat vind ie beter uitzien, maar mij maakt dat niks uit. Zolang je niet 100 kg weegt en het beestje je goed kan dragen. Ik rij trouwens die e-ponny ook nog, maar tijdelijk niet vanwege haar benen. Dat ligt niet aan mijn gewicht haha, ze rent zichzelf volgens mij kreupel in wei tijdens het spelen en blijft gewoon vrolijk doorgaan. Maar ze hoeft toch niet meer bereden te worden, dus laat ik haar lekker plezier maken in de wei Knipoog

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:00

Ik vind het er echt niet raar uitzien hoor, vind jullie wel bij elkaar passen.
Ik heb zelf ook een E-pony (1.51m) en ik ben ook 1.76m, soms voel ik me idd erg lang, maar als ik dan weer foto's bekijk vind ik het best meevallen...
Veel plezier met je pony nog!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:12

ik vind je ook niet te groot! mijn pony is 1,525 en ik ben zelf ook 1,76 heb nooit t ideej dat ik te groot ben
tjah, grotere paarden staan misschien mooier maar aan je eigen paardje ben je nou eenmaal gehecht *over t algemeen*

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:18

..lekker je paardje houden!!!...je bent helemaal weg mee!..lekker belangrijk dat plaatje...volgens mij passen jullie harstikke goed bij elkaar!....en zeker als je voor de "lol"rijd, zie ik totaal geen probleem hoor..en daarbij het is ook wel een erg leuk paardje!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:18

neej dat kan nog wel even hoor Lachen Die pony is stevig gebouwd en niet iel ofzo dus die kan het makkelijk hebben Lachen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:31

zolang je paard er ook geen last van heeft zie ik geen verdere reden dat jij te groot bent

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:46

Volgens mij, en niet alleen volgens mij, hebben mensen vaak de neiging een te groot paard te kiezen.
In vroegere tijden waren de paarden in vergelijking met de mensen in verhouding kleiner dan nu. Men heeft afbeeldingen bekeken van ruiters in de Romeinse tijden en de verhouding mensenlengte paardenlengte berekend. Als men onze huidige lengte in beschouwing neemt en men dit deze verhouding omrekent dan zou bijna iedereen op een pony rijden... Hempflin (spelling?) beschrijft dit in een van zijn boeken (natuurlijk paardrijden dacht ik).
Voor mijn lengte van 1.70 zou ik een paard moeten berijden van 1.40 m tot 1.50 m en ik rijdt met een haflinger van 1.47m. Een haflinger is natuurlijk zeker breed genoeg om mijn gewicht te dragen.
Dus het is omdat we gewoon zijn om een ruiter met zijn voeten niet onder de buik van het paard te zien bengelen dat maakt dat we het geen zicht vinden...

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:49

Ik vind je niet te groot hoor. Geniet er nu nog maar van Knipoog

Toen ik klein was wou ik het liefste op kleine pony's rijden, want later als je groot bent kan dat niet meer.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:05

Voor het plaatje vind ik het niet mooi, maar zo te zien heeft je pony er geen last van. Ik heb precies hetzelfde, mijn pony is 1,44 en ik ben 1,68. In verhouding is het verschil nog groter met jou pony. Waarschijnlijk ga ik hem wel uiteindelijk verkopen.

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:11

nou ik vind helemaal niet dat je te groot bent. Jullie passen bij elkaar en scarlett kan het makkelijk aan. Er zit half tinker in hoor die kunnen echt wel iets hebben,en over dat plaatje sorry maar vind het wel leuk om zo jullie samen te zien.Maar dat verschilt gewoon per mening.Niet verkopen als je dat niet wilt. Je heb er nu al van kleins af aan, jullie band is super. Dus gewoon lekker door blijven hobbelen hoor. Scarlett kijkt er vrolijk bij dus. Niet meer twijfelen taat xxxx

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:56

Jullie zijn een prachtige combinatie!!

Niks niet te groot.
Laat je toch door anderen niet iets aanpraten meid!

Jij bent zo trots op je mooie paardje, blijf dat ook en geniet van elkaar!

Je moet haar niet verkopen en een andere weer kopen omdat mensen vinden dat jij er te groot voor bent! Wie bepaald dat eigenlijk?

JIJ!!! En als jij zo van je paardje houdt, dan verkoop je haar niet!!

Heel veel succes met je lieve paardje!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:01

Gaat nog prima hoor, ik zie ik er op mijn paardje ook ong. zo uit. en zolang jullie plezier in het rijden hebben...
en zie ook vaak kleinere mensen op een groot paard rijden, en dat vind ik helemaal geen gezicht, als mensen met hun voeten amper onder het zadel uitkomen.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:06

@ TS: Al overtuigd? Lachen

Je bent echt niet te groot!