Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tinkerloos schreef:en..heb je al gereden vandaag??
Nadat ik op het idee was gekomen om ze eens met een rijzweepje te rijden... Niet zo 'n goed idee dus, ze stormde er vandoor waardoor ik de teugel kwijt was geraakt.... Toen ze naar de draad stormde en een improvisatie van een sliding stop deed was het prijs.
En mijn vriendin wil er nu ook ééntje aanschaffen. Op zoek naar nog een tweedehands
Schatjes schreef:Ik heb ook een barefoot getest, maar vond hem niet fijn. Ik bleef aan het klitteband plakken wat er voor uit kwam. En het paste mijn paard niet, vanwege te hoge schoft. Het zat haar echt niet fijn. Verder zat het wel heel lekker. Ik vind het meer een zadel voor haflingers en fjorden en andere bredere paarden, maar niet voor een smal paardje, met hoge schoft.
Tinkerloos schreef:Schatjes schreef:Ik heb ook een barefoot getest, maar vond hem niet fijn. Ik bleef aan het klitteband plakken wat er voor uit kwam. En het paste mijn paard niet, vanwege te hoge schoft. Het zat haar echt niet fijn. Verder zat het wel heel lekker. Ik vind het meer een zadel voor haflingers en fjorden en andere bredere paarden, maar niet voor een smal paardje, met hoge schoft.
nou ben ik toch wel benieuwd naar wat voor klitteband je eigenlijk bedoeld hoor... er zit toch een seat saver op?? ik heb geen klitteband gezien,tenminste niet toen ik er gewoon op zat..
kris_ schreef:misschien bedoelt ze de speciale zwarte pad die klitteband heeft om kniewrongen op te klitten... Maar die dient niet om zonder kniewrongen te rijden.

.
dus dat past niet.
lvanbattum schreef:Ik ben nog steeds in afwachting van een proefzadel. Ik heb 2 maanden geleden er een aangevraagd en wacht nog steeds af.
Ik heb de laatste tijd last van mijn onderrug op mijn kieffer dressuur zadel waar ik al ruim 5 jaar op rijd.
Het westernzadel continetal montana(gloedjenieuw) zit wel lekker maar daar krijg ik weer pijn in mijn zitbeentjes van en als ik een paar dagen achtereen op dat zadel heb gereden gaat het wel weer over.
Maar het westernzadel is van mijn vriend en bedoeld voor een gespierde draver en ik rijd zelf op een friesdus dat past niet.
Ik hoop dus dat ik snel kan gaan proefrijden op een barefoot en als het bevalt tja dan ben ik om![]()
Ik heb trouwens een keer uitgestapt op een haflinger met ook een soort van boomloos zadel (torsion ofzo?) maar dat zat wel lekker maar ik moest wel even wennen. Ik ben geen haflingers gewend en zat voor mijn gevoel in de spreidstand en die zadels zitten heel zacht als een soort luchtkussen.
Nu nog een keer echt goed proberen om mijn eigen knol
Tinkerloos schreef:ze krijgt binnenkort ook een western barefoot binnen zonder knop!! dus wel western,maar geen knop die in de weg kan gaan zitten!
Tinkerloos schreef:... ze krijgt binnenkort ook een western barefoot binnen zonder knop!! dus wel western,maar geen knop die in de weg kan gaan zitten! had ik dat nou maar eerder geweten...

Zazoo schreef:kan je vanaf de site http://www.barefootzadel.be/cgi-bin/index.pl die zadels bestellen en een week op proef hebben zoals jullie zeggen? hoe werkt dat precies? zijn ze ook in Nederland te koop? Past dit zadel op de meeste paarden? Ik heb een draver van 1.61m.