Met papieren, zonder papieren, hengsten, merries, ruinen, bereden, veulens, etc. Ben dus redelijk van alle markten thuis

Maar ik krijg gewoon 0 reactie....
Meer mensen hier last van?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ben blondt dat je het even weet

) stef schreef:Ik zet er dus bewust geen prijzen bij, maar dan nog komt niet of nauwelijks de vraag van: Wat kosten ze

:D want hetzelfe soort paard kan de koper dus voor 100 euro krijgen ipv de 1000 euro die jij voor je zorgvuldig gefokte produkt vraagt.
? Fitzroy schreef:Hoe komt het dan dat ik de paarden die ik zoek juist achterlijk duur vind?

stef schreef:Ik zet er dus bewust geen prijzen bij, maar dan nog komt niet of nauwelijks de vraag van: Wat kosten ze
KNHS-kerncijfers schreef:In december 2002 is in opdracht van de KNHS, het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij en de ANWB een landelijk onderzoek uitgevoerd naar de opbouw, de aard en de wensen van de recreatieve paardensporter. Het onderzoek werd uitgevoerd door ZKA Consultants & Planners in samenwerking met het Marktonderzoeksinstituut NIPO. Onder 'paardensporters' wordt in het onderzoek verstaan: iedereen die in de afgelopen 12 maanden minimaal viermaal onder het zadel heeft gereden of gemend met een paard of een pony.
Aantal paardensporters
In totaal beoefenen 415.000 mensen de paardensport. Dat is ongeveer 2,5% van alle Nederlanders. Nog eens 425.000 mensen hadden de afgelopen 5 jaar 'wel eens' iets aan paardensport gedaan. Deze groep is voor het verdere onderzoek buiten beschouwing gelaten, net als alle ponyruiters onder de 8 jaar (15.000 in totaal). Van de resterende groep van 400.000 ruiters en menners beoefenen er 60.000 de paardensport echt als sport: in wedstrijdverband. Verreweg de grootste groep paardensporters, 340.000 mensen, rijdt dus recreatief.
Disciplines
Van de 60.000 wedstrijdsporters doet 91% aan dressuur. Dit hoge percentage wordt mede veroorzaakt omdat een ruiter of amazone vaak in meerdere disciplines actief zijn, zo zullen veel spring- en eventingruiters ook ' dressuur' hebben aangekruist. In absolute aantallen ziet de verdeling van de wedstrijdruiters per discipline er als volgt uit: Dressuur: 55.000, springen: 23.000, voltige: 7.000 en eventing/military: 4.000. Daarnaast houden 7.000 paardensporters zich bezig met endurance, Western riding, tuigpaarden (inclusief Friezen) en mennen (samengesteld en vaardigheid).
Geslacht en leeftijd
Er zijn naar verhouding veel meisjes en vrouwen actief in de paardensport. In de leeftijdsgroep van 13 tot 19 jaar is het aantal meisjes zelfs 84%. Volgens het CBS telt Nederland 2% meer vrouwen dan mannen, maar dat wordt veroorzaakt door het feit dat vrouwen relatief ouder worden dan mannen en voor dit onderzoek is dat niet van belang. Het grootste aantal paardensporters (34%) valt in de leeftijdscategorie tussen de 10 en 20 jaar, 19% is tussen de 20 en 30 jaar oud en 15% tussen de 30 en 40. In de hogere leeftijdscategorieën neemt het aantal actieve paardensporters snel af. Geconcludeerd mag dus worden dat de gemiddelde paardensporter een jeugdige leeftijd heeft. Om een indruk te geven: 47% van de paardensporters is tussen de 8 en de 19 jaar oud. Bij de schaatssport is 32% tussen de 6 en de 17 jaar oud.
Alane schreef:
Ik heb geen idee wat je aanbied,