LuchtZuigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyandMiej

LuchtZuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:47

Ik heb een pony gekocht (Een maand op proef)
Maar hij Luchtzuigt, dat wist ik ook
Nu valt het nog heel erg mee, maar ik heb van iemand gehoord dat hij heel erg is en de eigenaar zegt van niet..
Maar die zegt dat hij het heel erg doet, zegt ook dat ze het later ook met band om kunnen gaan doen? is dit waar?

En ze zegt dat de eigenaar ook met speciaal voer hem dikker proberen te krijgen en dat dat niet lukte, Maar als hij een band om heeft toch wel, want dan kan hij toch niet meer luchtzuigen?

Ik weet ook niet meer wie ik met geloven.. Verdrietig Verward

Het is gewoon een super leuke pony! Was er ook al bijna zeker van dat hij bleeft, als de vorige eigenaar dat ook wilt.. Want hij mag ng terug als ze vind dat hij niet goed verzorgd word..
Maar nu weet ik het echt niet meer!

Oke mijn vraag is!

Kan hij pony met een luchtzuigband naar een tijdje ook met band gaan luchtzuigen?

LuckyandMiej

Re: LuchtZuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:50

Ik dacht altijd van niet, maar weet het echt niet meer Verdrietig

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:52

Ik heb een paard "verzorgt" (het was niet echt verzorgen hij stond bij ons op stal en ik mocht hem af en toe weleens rijden) Dat was ook een luchtzuiger. We hadden verschillende banden geprobeerd maar hij bleef luchtzuigen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:53

ik heb (denk ik) vroeger ergens gelezen dat die band idd na een tijd niets meer uitdoet, omdat die een manier heeft gevonden waardoor die weer kan luchtzuigen, maar ik weet het echt niet zeker!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:59

Verdrietig Dit vind ik heel k*t om te horen! Ik hoop dat hij het dan niet meer gaat doen.. Nu doet hij het niet echt veel, maar als het echt meer word zoals die enne dat zegt.. Bij elk paaltje

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:02

Iemand die het wel zeker weet?

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:05

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:06

Een band is GEEN oplossing.

Een band maakt meer kapot dan dat je goed maakt.
Zo zijn er al diversie paarden met problemen bij oren, stembanden, nek o.d. met een band.

En als dit paard een band heeft omgehad zou ik hem/haar goed laten controleren!
De DA raad het ook af.

Een luchtzuiger is opzich geen probleem, maar ik vind dat er dan een stuk van de prijs af mag.

Ik heb een hele erge luchtzuiger (in de wei, elk paaltje, tussen het eten door, constan). Goedkopere prijs en wat stroomdraadjes op het hek en ik heb mijn droompaard.

Ze heeft nog nooit een band omgehad, nog nooit koliek, alleen iets magerder, maar dat alleen in de winter dus iets extra voer.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:09

Maar die dierenarts daarboven.. die link
die raad het juist aan Verward en die band heb ik geloof ik

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:11

Ik weet niet waarom die het aanraad, maar ik heb al teveel mensen gezien die ook met die band het paard kapot hebben gemaakt daar....

Ik ben tegen banden en ben zeker niet de enigste

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:11

met die banden kunnen ze nog zuigen het doet alleen pijn en er zijn dan paarden die het uit hun hoofd laten om te zuigen
Je hebt er ook van die harde joekels bij die gewoon blijven proberen
Luchtzuigen is niet erg zolang het paard er maar niet mager van wordt
Die van mij is 15 en doet het al zijn hele leven maar die wordt eerder te dik dan te mager
Ik heb hem ook een hele tijd met band gezet maar dat hielp eigenlijk niets nou ja van de 10 keer zuigen kreeg hij 6 keer lucht dus eigenlijk hielp het wel een beetje
Maar ik vond het zo zielig zijn aders in zijn hoofd kwamen er helemaal bovenop te liggen
Dus toen heb ik de voerbak er uit gehaald en de bovenstang van de stal bij het voerluik ingesmeerd met cribbe bijt en nu doet hij het niet meer want hij vind dat spul smerig
Heb dat ook een tijdje op zijn voerbak gesmeerd maar die slimmerik kon dat er af halen en dan ging hij toch weer aan zijn bak hangen
Nu doet hij het alleen nog als ik hem ergens neerzet waar hij een stang of reling heeft
Maar nogmaals een luchtzuiger kopen is niet erg maar zet wel je bedenkingen als de eigenaar al zegt dat hij niet dikker te krijgen is

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:45

Ja ik heb nu een heel topic over banden gelezen, ik denk dat ik hem maar toch afdoet, Onder het poetsen ofzo doet hij het niet, alleen als het hooi op is, Maar hij krijgt bijna de hele dag hooi, soms is het dan op als we uit school komen, maar dan vullen we het weer bij, maar alleen dan zuigt hij lucht en ook in zijn stal, als het op is, Hij krijgt nu 2 plakken hooi savonds in zijn stal..

Ik zelf vind het heel erg meevallen, Maar iemand zegt dat hij het super erg doet, Dus mischien kan het nog komen, Maar de eigenaar zegt van niet.. Maar hoe kan je hem dan dikker krijgen, Ik ga hem denk ook Kuil geven..

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:46

Maar nu laat ik hem ook zeker Klinish keuren denk, Want hij heeft 1 jaar geleden een band om gehad en ik wist niet dat er allemaal van die dingen kon gebeuren..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:52

heej,

ik ken Starlight heel goed en hij zuigt niet heel erg lucht! Ik heb het hem maar een paar keer zien doen, niet constant. En van dat voer dat ze gebruikt zou hebben is écht onzin!
Ik weet niet wie je dit probeert wijs te maken misschien dat je dit per pb kan zeggen?

Groetjes Frida

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:54

LuckyandMiej schreef:
Maar nu laat ik hem ook zeker Klinish keuren denk, Want hij heeft 1 jaar geleden een band om gehad en ik wist niet dat er allemaal van die dingen kon gebeuren..

Ik zou als je een paard koopt hem zowiezo klinisch laten keuren. Het is altijd handig voor als je hem wilt verzekeren ed.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:07

Oke ik denk dat ik eruit ben! Die dat heeft lopen l*llen laat ik l*llen! Haha! En laat hem klinsch keuren en die de band af! Hij is niet gevoelig voor koliek(Hij krijgt nog eerder iets met band om denk! En zie deze maand nog wel hoeveel hij het doet! Maar volgens mij heeft ThePast03 erg overdreven!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:09

LuckyandMiej schreef:
Maar volgens mij heeft [*olduser*] erg overdreven!

Ja, daar heeft [*olduser*] ook erg veel belang bij Haha! Clown

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:11

Je doet ook zo vaag over wie je bent dat we ook niet eten of je er baat bij hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:13

Pebblesje schreef:
Je doet ook zo vaag over wie je bent dat we ook niet eten of je er baat bij hebt.

Hoe zou ik er in vredesnaam baat bij kunnen hebben? Zou ik geld krijgen als ze de pony niet koopt denk je? Clown
Verder ben ik blij dat ze de pony klinisch laat keuren en verder bemoei ik me er niet mee. Heb net geleerd dat ik helemaal geen verstand heb van paarden dus ga nu braaf leren en meelezen. Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:15

Misschien heb je iets tegen Allegra.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:16

Pebblesje schreef:

Waarom zou ik in vredesnaam iets tegen Allegra moeten hebben?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:21

Dat weten we dus niet omdat je zo vaag doet over jezelf. Blond
Daarbij beweer je ook allemaal dingen die niet kloppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:26

Ok, jij je zin Haha! :
De pony zuigt geen lucht (slechts heel af en toe een beetje), is absoluut niet schraal, heeft nooit speciaal voer gehad en hoeft natuurlijk niet klinisch gekeurd te worden.
Zo nu verkondig ik volgens jou geen onzin meer en kan ik gaan leren over paarden Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:30

Oh ja en om die brandende vraag te bantwoorden.
Mijn naam is [*user*], ik ben bijna 43 jaar en een volstrekte leek op paardengebied Knipoog

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:30

ThePast03 schreef:
Pebblesje schreef:

Waarom zou ik in vredesnaam iets tegen Allegra moeten hebben?

Nou aan al die pbtjes van jouw te zien Bloos!