Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maya schreef:En waar het velletje dus zo lekker tussen kan komen

Dat van dat bebloede velltje heb ik gezien een aantal jaren terug bij een manege waar ik toendertijd reed...
BrittKitt schreef:ah gatver, zielig paardje..
nog te lam om rubbere bitringen tussen te doen ook zeker
gewoon een vraag 
Titsia schreef:BrittKitt schreef:ah gatver, zielig paardje..
nog te lam om rubbere bitringen tussen te doen ook zeker
Waarom rijden er dan zoveel ruiters met watertrens zonder bitringen? Of ligt het aan de werking van de ruiter zijn handen? Niet als aanval bedoeld ofzo hegewoon een vraag
Maya schreef:Dat van dat bebloede velltje heb ik gezien een aantal jaren terug bij een manege waar ik toendertijd reed...
had ik ook niet als aanval opgenomen
Citaat:daar doel ik meer op, wanneer er bebloede velletjes verschijnen dan is het bit zover dat het vel ertussen kan komen en dan kun je er dus rubberen ringen tussen doenhad ik ook niet als aanval opgenomen
![]()
wanneer je een goed bit hebt waarbij het gat waar de ringen door draaien niet groot genoeg is voor velletjes die klem komen te zitten heb je geen rubber nodig.. tensminste... meestal niet
)
Sjonniej schreef:Schatjes; Als hij goed loopt, hetzelfde bit nemen als je nu hebt!
, natuurlijk moet je gewoon een goed bit hebben maartoch... Citaat:Ik rij op advies van mijn instructrice met watertrens, zonder bitringen overigens, ik heb nog nooit een wondje gezien veroorzaakt door het bit.
) ingvdh schreef:Ik rij op advies van mijn instructrice met watertrens, zonder bitringen overigens, ik heb nog nooit een wondje gezien veroorzaakt door het bit.
En nog een reden om de rubberbitringen niet te gebruiken voor wedstrijdruiters (dressuur) is dat ze na de L2 niet meer zijn toegestaan.