Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Javayo schreef:Het is inderdaad een destructiebedrijf; ik heb het ff opgezocht, volgens mij was het Rendac. Wat de kosten betreft; het was een vrij laag bedrag, ik was daar nog verbaasd over, maar ik was toen (en nu nog) te veel met Javayo bezig om me druk te maken over die kosten.
Ellebel schreef:De Rendac is inderdaad het bedrijf dat je paard komt ophalen. Je kunt er daar dacht ik ook voor kiezen om hem apart op te laten halen als je dat prettig vindt (normaal komen ze met een grote vrachtwagen waar ook andere dieren in liggen). Het is dan misschien ook niet zo'n naar gezicht, laat je hem met de vrachtwagen ophalen dan zou ik er voor zorgen dat je er niet bij bent, het is niet zo'n prettig gezicht.
Het apart laten ophalen is wel een stuk duurder en het paard gaat uiteindelijk wel de grote verbrandingsoven in.
Goed van je dat je er nu al over nadenkt, als het eenmaal zo ver is is het wel fijn als je al een beetje weet wat er allemaal kan en hoe je het moet regelen.
LPtjuh schreef:wel erg allemaal ....
hele stomme vraag he , maar stel dat je 'overweegt'je paard in te laten slapen
kan je dan eerst die dienst bellen of ze hem binnen korte tijd kunnen halen ?
ik moet er namelijk niet aan denken dta het dier waar ik zoveel van heb gehouden op een koud terrein moet wachten tot het wordt opgehaald... ik bedoel natuurlijk bij minder acute situaties .... dus als het nog evenkan wachten , als het paard niet heel erg veel pijn heeft enzo...
Citaat:AANGEPASTE SERVICE VOOR PAARDEN
Het doodgaan van een paard is een emotionele gebeurtenis. Het idee leeft dat dode paarden in het veevoedercircuit terecht komen. Dat is voor veel eigenaren een onaantrekkelijke gedachte.
In Nederland is de situatie echter dat dode dieren niet worden hergebruikt als veevoedergrondstof.
Dode paarden kunt u melden bij Rendac. Het paard wordt dan de eerstvolgende werkdag bij u opgehaald door een van onze kadaverwagens. Het tarief is in dit geval gelijk aan het op dat moment geldende wettelijke vastgestelde tarief voor het ophalen van paarden.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het paard apart te laten ophalen. Als u voor deze mogelijkheid kiest, wordt het kadaver door Rendac met speciaal vervoer opgehaald. Speciale zorg en mogelijkheid om voorafgaand aan het vervoer op een door u gewenste manier afscheid te nemen staan daarbij centraal. Rendac rekent voor deze dienstverlening een bedrag van € 419,75 (excl. BTW) per paard.
LPtjuh schreef:ik dnek ook dat het nooit meer hetzelfde zal zijn , ook niet met een ander paard..

Cassidy schreef:Als het te plannen is, dan zou ik het inderdaad plannen op dagen dat de Rendac werkt en het paard dezelfde dag of de dag daarop kan ophalen.
We hebben een keer een paard gehad dat een weekend moest blijven liggen, bij 30 graden of zo, moest worden ingeslapen op een vrijdagavond, dinsdag kon hij pas worden opgehaald. En wat er in die paar dagen met dat paard is gebeurd wil je niet weten.