Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Twinklebel schreef:We hebben toen over de prijs gepraat en zijn op een bepaald bedrag uitgekomen. Ook is er besproken dat het paard klinisch en röntgenologisch gekeurd zou worden.
minder waard was dan het bedrag waar ik met de verkoper op was gekomen
:D Twinklebel schreef:Zaterdag ben ik naar een paard wezen kijken dat te koop stond en was er helemaal weg van. We hebben toen over de prijs gepraat en zijn op een bepaald bedrag uitgekomen. Ook is er besproken dat het paard klinisch en röntgenologisch gekeurd zou worden.
Na dinsdag met mijn instructrise overlegd te hebben, die vond dat het paard een stuk minder waard was dan het bedrag waar ik met de verkoper op was gekomen (ongeveer 30% minder), heb ik de verkoper op gebeld en gezegd dat ik de koop niet door wilde laten gaan. Volgens haar hebben we een mondelinge overeenkomst over de prijs en kan ik daar niet meer van af.
Wie kan mij vertellen of dit ook werkelijk zo is? Ik dacht dat zolang ik niets getekend heb, er niet aan vast zit.
Ik heb nooit duidelijk gezegd dat ik met het bedrag akkoord ging, maar ook niet dat ik dat niet ging. Ik heb echter wel een afspraak op de kliniek gemaakt voor een keuring. Hoe sterk staat zij?
Esther schreef:Ik vind het persoonlijk vreemd dat ze doorgaan met een röntgenologische keuring als ze op de klinische keuring al niet goed is...
Mij is altijd verteld dat je bij je eigen VA moet laten keuren en dat je er zelf ook vooral bij moet zijn. Toen ik mijn paard kocht heb ik hem zelfs meegekregen om te laten keuren, als hij niet goed was mocht ik hem terugbrengen... Je kan dan makkelijker met de VA overleggen over wat hij denkt van wat hij ziet en wat hij aanraadt over wel of niet kopen. Bovendien vond ik het zelf veel te interressant om te zien hoe dat keuren gebeurt...
rina schreef:nog vreemder vind ik, wie betaalt die keuring?????????? wat voor afspraken zijn daarover gemaakt.
meestal is het zo dat bij goedkeuren de koper betaalt bij afkeuren de verkoper. maar in dit geval zou ik dat toch nog wel even goed natrekken want voor je het weet heb jij een rekening van die DA in je bus. helemaal omdat ze toch door zijn gegaan met de röntgenologische keuring en dat telt meestal wel aardig aan.
Mause schreef:mag ik vragen waarom je zelf niet aanwezig was op de keuring??
BiancUgo schreef:Klinisch is echter wel een moment opname en met rontgelogisch heb je wel meer zekerheid en ik neem aan dat zij wil weten waarom dat het paard klinisch afgekeurd is.
Daar door rontgelogische foto's te maken en ik denk ook niet dat zij deze aan jou door bereken maar ik zou ook mijn paard rontgelogisch laten keuren als hij klinsich afgekeurd word weet je iedergeval wel wat je paard eventueel hebt.
In Stroe ben je geweest toch?
Waar is je paard gekeurd toevallig bij Bockhorst in kootwijkerbroek?
Is wel een van de beste dierenklinieken hier in de regio!