Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
koeien dus ben benieuwd.... De hekken zijn i.d.d. wel even wennen, maar op zich wel handig. Kwestie van oefenen
Delphi2 schreef:Wat leuk dat je daar bent geweest zeg, daar rijd ik ook altijd in de duinen, is voor mij 5 minuten stappen. We zijn de hooglanders nog niet heel dichtbij tegengekomen, ik ben benieuwd, Mijn paard zal er niet bang voor zijn maar de andalusier van mijn vriend is panisch voor "gewone"koeien dus ben benieuwd.... De hekken zijn i.d.d. wel even wennen, maar op zich wel handig. Kwestie van oefenen
Ben wel een keer in een ander gebied, te voet, naar de Koniks en de hooglanders weze kijken, mooie dieren hoor.
Hoe kwam je bij deze excursie? Hadden jullie die besproken of was die georganiseerd door natuurmonumenten? Jammer dat ik het niet wist......
Dus wij zaten maar: Rustig blijven, rustig blijven! Uiteindelijk zijn we er heel voorzichtig langs gereden, maar ik vond het maar niks. Het was ook nog in een best wel klein stukje bos (er is zijn twee stukken waar ze lopen) dus we moesten er wel langs.
Maar verder hier op de posbank lopen ook hooglanders volgensmij, maar die vind je amper aangezein ze zich graag verstoppen.. Delphi2 schreef:Hoi Toevallig zeg wat een klein wereldje!![]()
Bedankt voor de tip, dan ga ik eens kijken of ik ook zo'n excursie kan "organiseren" als er plek over is laat ik het je weten hoor!
Er staan toch twee bonten bij k'gaarde? Welke is van jou, sta je soms zomers wel eens op die "landjes" langs de Duin en Kruidbergerweg?
Onze paarden staan aan de Santpoortse-Dreef als je vanaf de snelweg komt vlak voor de rotonde aan je rechterhand zie je ze staan, er staat sinds vorige week ook een bonte!
Misschien komen we elkaar wel een keer tegen, rij meestal op zondagachtend in de duinen, op een Fries of (op/met) een witte andalusier.
) en veluwse landgeiten, daar ismijn pard panisch voor, als ik die tegenkom, heb ik een serieus probleem, die beesten stinken ook vreselijk (de bokken) en ik snap niet waarom mijn paard er zo bang van is, want op stal is ie beste vriendjes met de geiten die we daar hebben

. Ik vind ze schitterend, maar ben blij dat ze achter draad staan.
) zijn we regelmatig maffe beestje tegengekomen. Ze hebben daar een kudde ijslanders (ofzoiets) lopen en ook een soort Rundvee. Heb een keer die kudde helemaal om ons heen gehad, loopt je paard dus flank aan flank met al die wilde beestjes. Dan schrik je toch wel effe
Gelukkig bleven de paarden allemaal super rustig! verder moet je inderdaad behoorlijk vaak afstappen voor alle wildroosters/hekken maar daar blijf je lekker soepel van

LiSSy schreef:in markelo is er ook zo'n gebied (tussen markelo en rijssen) de frieze berg. daar kun je supermooi buitenrijden, maar als je op 1 bepaald stuk wilt moet je ook door zo'n hek. gelukkig waren onze paarden daar over het algemeen wel braaf mee.
er was een soort van ongeschreven regel daar dat als de koeien op het pad waren je alleen mocht stappen (tja, je wilt liever geen stier van weet ik hoeveel honderd kilo achter je aan) en als ze ver weg waren mocht je stappen of draven.

De schotse hooglanders blijven meestal wel op afstand.