als ik lang heb gereden ( of gecrost) heb ik na afloop wondjes ( blaren) op me kont

zijn er mensen die daar ook last van hebben? weten hoe het komt?
en wat ik er aan kan doen?
groetjes,
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Allemaal dingen die bij haar wel hielpen.
)
mickeytje schreef:rij je met string?
moet je eens proberen boxershort te rijden (onderbroek met pijpjes)
ik zelf heb er gelukkig nooit last van
komt mischien omdat ik bijna altijd rij met broeken met zitvlak (leer)
maar sommige hebben daar juist last van als ze daar mee rijden,en help het wel eens om met boxer ofzo te rijden.
Kaat18 schreef:Ik heb er ook een tijdje last van gehad, vooral als ik met syntetische broeken reed (zoals die van eurostar). Een boxershort, dikkere stof en strak aansluitende rijbroeken, en een zadelbontje hebben geholpen. Een beetje talkpoeder op je kont voordat je je onderbroek + rijbroek aantrekt verzacht de pijn een beetje. T gekke is dat ik er nu geen last meer van heb. Er is dus nog hoop
, misschien is dat het probleem.
*
)
, maar het was de bedoeling niet we waren namelijk verdwaald

geeek schreef:ik heb er ook last van voornamelijk als ik veel een lang stap met m'n paard ik doe dan een boxer voor dames aan en daar heb ik geen last van verder kun je ook zo'n gel zitting voor op je zadel kopen en dat moet ook helpen!

wizziewinner schreef:bedankt
geeek schreef:ik heb er ook last van voornamelijk als ik veel een lang stap met m'n paard ik doe dan een boxer voor dames aan en daar heb ik geen last van verder kun je ook zo'n gel zitting voor op je zadel kopen en dat moet ook helpen!
is eigenlijk wel raar dat je er dan last van hebt met stappen![]()
je zult juist denken dat dat gebeurd als je galopeerd.. dat buts je meer in het zadel
ik zit dan altijd in de verlichte zit als ik galoppeer! als je stapt dan blijf je dus met je kont
stil zitten en daar komt het van althans bij mij als je draaft kom je uit het zadel en er weer in dus dan valt het ook mee en met galop zit ik helemaal niet in het zadel dus vandaar
patos schreef:Gaat het echt om je achterwerk of om je liezen? Daar heb ik namelijk vooral last van, een goede sportonderbroek (hoe oma-achtig dan ook) zit dan veel fijner dan strings en boxers.
Anouar15 schreef:Let er op dat je ondergoed van katoen is en niet synthetisch.
remsy schreef:ik heb hier ook last van gehad en bij mij was het dat het paard het zadel perfect paste maar voor mij dus niet ik had er ook alleen last van bij langere ritten
dus in jou geval kan dit ook het geval zijn dat het zadel voor jou of te groot of te klein kan zijn
nu heb ik voor mezelf en het paard een goed passend zadel en heb nergens last meer van
groetjes bren
)
alleen ze gaan zo snel kapot...