wondjes ( blaren) na lang rijden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wizziewinner

wondjes ( blaren) na lang rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:27

hoi ,

als ik lang heb gereden ( of gecrost) heb ik na afloop wondjes ( blaren) op me kont Verward

zijn er mensen die daar ook last van hebben? weten hoe het komt?
en wat ik er aan kan doen?

groetjes,

LPtjuh

Re: wondjes ( blaren) na lang rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:31

een fietsbroekje onder je rijbroek aan doen mischien?
ik heb zelf alleen nog mara blaren aan mijn handen en hielen gehad van het paardrijden , heb er verder geen ervaring mee hhihihi

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:35

rij je met string?
moet je eens proberen boxershort te rijden (onderbroek met pijpjes)

ik zelf heb er gelukkig nooit last van Lachen
komt mischien omdat ik bijna altijd rij met broeken met zitvlak (leer)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:36

En stalgenootje van me had na lange buitenritten wel eens last van doorrijplekken. Ze is toen gaan rijden met zo'n bontje op haar zadel, dat hielp heel goed. Zorg ook dat je een goed passende, niet plooiende broek aan hebt, het liefst 1 die niet te warm is Knipoog Allemaal dingen die bij haar wel hielpen.
Succes, tis erg lastig (en pijnlijk Knipoog )

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:42

krijgt dur vanzelf eelt op *LOL*

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:43

mickeytje schreef:
rij je met string?
moet je eens proberen boxershort te rijden (onderbroek met pijpjes)

ik zelf heb er gelukkig nooit last van
komt mischien omdat ik bijna altijd rij met broeken met zitvlak (leer)

nee, ik rij niet met string Knipoog

bedankt voor jullie recaties!!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:52

haha ja het was mischien een raare vraag Haha! maar sommige hebben daar juist last van als ze daar mee rijden,en help het wel eens om met boxer ofzo te rijden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:59

Ik heb er ook een tijdje last van gehad, vooral als ik met syntetische broeken reed (zoals die van eurostar). Een boxershort, dikkere stof en strak aansluitende rijbroeken, en een zadelbontje hebben geholpen. Een beetje talkpoeder op je kont voordat je je onderbroek + rijbroek aantrekt verzacht de pijn een beetje. T gekke is dat ik er nu geen last meer van heb. Er is dus nog hoop Knipoog

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:48

Kaat18 schreef:
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, vooral als ik met syntetische broeken reed (zoals die van eurostar). Een boxershort, dikkere stof en strak aansluitende rijbroeken, en een zadelbontje hebben geholpen. Een beetje talkpoeder op je kont voordat je je onderbroek + rijbroek aantrekt verzacht de pijn een beetje. T gekke is dat ik er nu geen last meer van heb. Er is dus nog hoop

ik rij met een eurostar broek Bloos , misschien is dat het probleem.

als er nog meer mensen zijn met ervaringen, regageren Tong uitsteken

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:15

Misschien komen die plekken dan omdat je met een gewone onderbroek rijdt?

Ik rij met string en heb nergens last van, misschien komt het wel door mijn stevige kont die tegen alles bestand is Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:27

Ik rijd ook niet met string, nergens last van. Misschien ligt het aan je rijbroek? Zitten er plooien op je kont? *Lijkt me onlogisch, maar het kan! Schijnheilig*

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:32

maar het rare is nu juist dat als ik een uurtje op de manege/verzorgpony rijd is er niks aan de hand..

maar 2 weken geleden ofzo heb ik best wel lang op me verzorgpony gecrost, na afloop had ik dus die wondjes

afgelopen zaterdag heb ik een bosrit gemaakt van ong 8 uur Bloos
met paardjes van '' stal pink horizon'' ( zie foto's bij in the picture van pinky-girl, ik ben het meisje met die rode/rose trui aan Tong uitsteken )
en na afloop had ik weer die wondjes, ik heb maar 1 keer een stukje gecrost, voor de rest gestapt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:52

8 uur!!!! Bloos!
dan verbaasd met ut eigenlijk niet!! Schijnheilig
ik zou je kont dan gewoon een beetje rust geven Ja

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:00

ja 8 uur is inderdaad behoorlijk lang Knipoog , maar het was de bedoeling niet we waren namelijk verdwaald Tong uitsteken

maarja.. de rest van de mensen die meegingen hadden daar geen last van Verward

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:11

ik heb er ook last van voornamelijk als ik veel een lang stap met m'n paard ik doe dan een boxer voor dames aan en daar heb ik geen last van verder kun je ook zo'n gel zitting voor op je zadel kopen en dat moet ook helpen! Knipoog

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 18:13

bedankt Haha!

geeek schreef:
ik heb er ook last van voornamelijk als ik veel een lang stap met m'n paard ik doe dan een boxer voor dames aan en daar heb ik geen last van verder kun je ook zo'n gel zitting voor op je zadel kopen en dat moet ook helpen!

is eigenlijk wel raar dat je er dan last van hebt met stappen Verward
je zult juist denken dat dat gebeurd als je galopeerd.. dat buts je meer in het zadel Vork

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:17

ik heb hier ook last van gehad en bij mij was het dat het paard het zadel perfect paste maar voor mij dus niet ik had er ook alleen last van bij langere ritten
dus in jou geval kan dit ook het geval zijn dat het zadel voor jou of te groot of te klein kan zijn
nu heb ik voor mezelf en het paard een goed passend zadel en heb nergens last meer van

groetjes bren

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:57

wizziewinner schreef:
bedankt Haha!

geeek schreef:
ik heb er ook last van voornamelijk als ik veel een lang stap met m'n paard ik doe dan een boxer voor dames aan en daar heb ik geen last van verder kun je ook zo'n gel zitting voor op je zadel kopen en dat moet ook helpen!

is eigenlijk wel raar dat je er dan last van hebt met stappen Verward
je zult juist denken dat dat gebeurd als je galopeerd.. dat buts je meer in het zadel Vork

nou nee.... ik buts niet Haha! Haha! ik zit dan altijd in de verlichte zit als ik galoppeer! als je stapt dan blijf je dus met je kont Clown stil zitten en daar komt het van althans bij mij als je draaft kom je uit het zadel en er weer in dus dan valt het ook mee en met galop zit ik helemaal niet in het zadel dus vandaar Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:44

Ik heb dat altijd alleen maar als ik op ponykamp ben, daar rijden we dan drie uur per dag terwijl ik normaal maar 2 keer per week rijd. Ik heb ook een broek van eurostar, misschien ligt het daar aan (al denk ik van niet) maar ik weet niet hoe je het kunt voorkomen, misschien is een boxershort ook wel een oplossing.. Zadelbontje lijkt me een beetje duur om te kopen als je het maar 1 week per jaar gebruikt. Dus ook voor mij, elke goede tip is welkom!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:12

Ik heb een broek van Cavallo, maar wel met van die hele kleine ribbeltjes.... Daarvan krijg ik na een uur al een pijnlijke huid.
Dus niet zo'n rib-rijbroek, maar een rijbroek met van die hele fijne, ingeweven ribbels. De Eurostar Sprint heeft dat dus bijvoorbeeld ook.
Die zijn het pijnlijkst.
Ik heb ook een paar rijbroeken, die zijn van helemaal gladde stof, daar kan je uren mee rijden, ook met warm weer.
Bijvoorbeeld van katoen of microstof.
De rijbroeken zijn tegenwoordig wel vaker van gladde stof dan vroeger.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:36

Ik heb er ook last van. Mijn persoonlijke ervaringen:

Als ik een String of een niet zo erg strak zittende gewone onderbroek krijg ik het al na een uurtje rijden.
Een boxer kruipt bij mij op in mijn liezen en is ook verre van comfortabel.
Voor mij is de uitkomst Sloggi comfort line onderbroeken.

Daarnaast moet ik ook geen rijbroek van synthetische stoffen aanhebben, of een met een kunstleren kont. Daar ga ik meer van zweten, en zodra dat gebeurt is het ook raak.
Een gewone simpele rechtoe rechtaan katoenen rijbroek dus.

Als het erg warm is buiten ga ik alsnog zweten, en kan ik er last van krijgen. Op dat soort dagen gebruik ik dan ook nog een bontje op het zadel.

En ik heb van een mederuiter de tip gekregen om kamferolie op je kont te smeren, daar zou je eelt van krijgen. Heb het nog niet geprobeerd, maar het is een poging waard...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:50

Let er op dat je ondergoed van katoen is en niet synthetisch.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:34

Gaat het echt om je achterwerk of om je liezen? Daar heb ik namelijk vooral last van, een goede sportonderbroek (hoe oma-achtig dan ook) zit dan veel fijner dan strings en boxers.

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:58

bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Haha!
patos schreef:
Gaat het echt om je achterwerk of om je liezen? Daar heb ik namelijk vooral last van, een goede sportonderbroek (hoe oma-achtig dan ook) zit dan veel fijner dan strings en boxers.

om me achterwerk

Tong uitsteken
Anouar15 schreef:
Let er op dat je ondergoed van katoen is en niet synthetisch.

ja daar ben ik inderdaad ook achter gekomen Knipoog
remsy schreef:
ik heb hier ook last van gehad en bij mij was het dat het paard het zadel perfect paste maar voor mij dus niet ik had er ook alleen last van bij langere ritten
dus in jou geval kan dit ook het geval zijn dat het zadel voor jou of te groot of te klein kan zijn
nu heb ik voor mezelf en het paard een goed passend zadel en heb nergens last meer van

groetjes bren

ik neem aan dat de zadels op de manege niet te klein zijn.. maar het zou kunnen dat het zadeltje van me verzorgpony ( a-welshje) wel voor mij te klein is... ik geloof dat op me verzorgpony een shetlandzadeltje ligt ( weet het niet 100% zeker Bloos )

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:12

Ik heb daar geen last van.. Maar ik heb wel eens een beetje dat de huid geirriteerd is en een beetje pukkeltjes.. maar dat komt doordat je dan zweet, en met een ribbeltjesrijbroek gaat dat een beetje broeien. Ik rij met een string.
Katoenen rijbroeken zijn het beste Lachen alleen ze gaan zo snel kapot...