Kijk eens, zit het zo goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Kijk eens, zit het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:40

Ik heb bij de Lidl zo'n veiligheidscap gekocht. Naar mijn idee zit ie veel te hoog. Echt te groot is ie niet, maar wel hoog. Of niet?

Afbeelding
Afbeelding

brechje

Re: Kijk eens, zit het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:44

Ik ben vanmiddag geweest, omdat mijn zusje hem wou passen. Hij zit volgens mij wel gewoon goed, maar het is gewoon het model zo......ze vond hem op zich wel lekker zitten, maar met spiegel erbij> wou ze hem toch niet hebben (ook omdat ie zo hoog zit en ze het klepje niet mooi vond)

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:44

ach voor die prijs voor een cap mag je niks verwachten als het maar veilig is Knipoog
ik persoonlijk vind het geen mooie cap maar wat maakt het uit
opzich staat het je niet lelijk hoor Knipoog

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:48

Haha, dank je Bloos Maar zit ie niet te hoog? IK heb het idee dat ik mooi voor pieieieeiep loop zo. Hij kan nog terug, vandaar dat ik even de mening van jullie dressuurmensen nodig heb Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:49

ik vind het personlijk niet echt een mooie cap, maar veel te hoog zit ie niet, staat je wel goed Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:51

Volgens mij zit ie wel goed zo hoor, mijn cap zit ongeveer ook zo hoog..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:53

roylinde schreef:
ik vind het personlijk niet echt een mooie cap...

Ik ook niet, ik vind hem zelfs oerlelijk. Maar ik moet een cap omdat ik anders niet in de manege mag rijden. En mijn oude, zo'n onveilig ding, leeft niet lang meer denk ik. Dus zo goedkoop mogelijk is prima. Als ie roze was, had ik m nog gekocht Knipoog Het gaat er maar om dat ik er 1 heb. Maar ik wil natuurlijk niet gigantisch voor l-u-l lopen Knipoog

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:01

mag ik vragen wat ze daar kosten?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:05

Ik vind dit typisch een voorbeeld van een cap met een ''paddestoeleffect'' Haha!
Maargoed, voor zo weinig geld kan je ook niet veel verwachten. Maar het voornaamste is dat 'ie veilig is.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:06

figora schreef:
mag ik vragen wat ze daar kosten?

€ 17.99

Ik heb er vanmiddag ook één gehaald. Toen ik hem thuis liet zien aan mijn dochter en zei dat ze gerust mocht lachen zei ze: valt best mee Mam, zo rot staatie niet. Dus ik denk dat ik hem maar hou Haha! Dat is nl ongeveer het grootste compliment wat je kunt krijgen van een beginnende puber Clown

Hij zit wel lekker.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:16

Ik wilde hem ook gaan kopen. Ik rij altijd zonder ( ik weet het gevaarlijk) Maar wil weer wedstrijden gaan rijden. Dan moet je dus een cap op. Ik wil dan ook een veiligheidscap kopen maar vind deze niet echt mooi. Wel prima voor dagelijks gebruik. Ik vind hem alleen niet mooi voor op wedstrijd.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:21

volgens mij zit hij goed hoor , ze zitten niet zo laag als de welbekende kleine capjes...
helaas zijn ze een stuk minder mooi , maar wel veiliger

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:29

Heb hem vanmiddag ook gezien. Ik vind hem niet zo mooi, maar hij staat niet lelijk. Vind het persoonlijk neit mooi dat er onder het klepje nog een rand zit

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:37

hij lijkt hoog te zitten omdat die rand zo raar erop is gezet.
die rand voor zit normaal lager,bij deze caps zit die een stukje hoger,waarom dat is gedaan Verward

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:20

hier was ie al weg.. maar heb een cap, ik ga donderdag heen voor de dekens Tong uitsteken

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:31

Als ie maar veilig is zeg ik maar.
Mijn dochter is nu niet bepald zuinig op haar soms dure spullen en voor zo tussen door is ie goed genoeg
De cap die ze nu heeft is bijna 5 x zo duur en ik heb nog steeds geen boompje op mijn rug groeien.
Had helaas vandaag geen tijd .hoop dat er morgen nog iets ligt.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:41

Ik vind hem zo raar niet zitten. En ik denk inderdaad dat het lijkt dat ie zo hoog zit door het model.

Ik heb een goeie cap, zo niet had ik hem ook gehaald. Bij mij maakt het niet uit, een dure of een goedkope cap, ik loop toch wel voor gek, heb niet echt een hoofd voor een cap... Knipoog

En wat mag je verwachten voor dat geld, hij is goedgekeurd, dus als het goed is veilig, dat is het belangrijkste toch?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:49

Ik vind hem netjes zitten hoor, maybe wel iets te hoog, maar als ie veilig is, zie ik geen probleem...

Ik ben vanmorgen maar een rijbroek en bodywarmer wwezen halen.. Ja

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:24

Nee hoor hij zit netjes zo.Bij mij zit hij ook zo.Ik heb om de week springles en dan moet ik hem op voor de rest heb ik nooit een cap op en dan ga ik niet een hele dure kopen ik vind dit een leuk prijsje en hij zit wel heerlijk.Voor wedstrijden zou ik hem echt niet gaan gebruiken dan zou ik een mooie cap willen hebben.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:31

Mijn kop is zo groot, ik weet niet wat er allemaal inzit, maar ik pas niet in die cap!
Hij staat best netjes bij jou! Ik had hem ook genomen als ie had gepast!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:42

Hij is wel enorm groot (en ik heb een S genomen terwijl ik een hoofdmaat 56,5 heb, net op het randje dus). Maar geen paddestoeleffect, dat krijg je juist met die dingen die minder hoog zijn maar erg schuin van de onderkant (De Casco Youngster bv)
Verder is ie wat zwaar en ik denk warm, maar hij zit lekker!

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:04

Nee hoor hij zit goed zo. Dat is het nieuwe model caps.
In tegenstelling tot de oude caps, zitten de nieuwe echt BOVEN OP je hoofd.
Het probleem met de oudere caps was dat ze je hoofd min of meer 'omsloten' maar daardoor kwam de achterrand van de cap net onder de schedelrand, wat tot gevolg had dat je hierdoor net je nek zou kunnen breken bij een val, of in ieder geval ernstige wervelbeschadigingen op zou kunnen lopen. Niet echt handig voor iets wat eigenlijk voor je veiligheid hoort te zijn Lachen

vandaar het nieuwe model, ik heb er zelf ook een, en vind het absoluut niet uitzien maar goed, veiligheid is belangrijker dan er goed uitzien.

Wel vraag ik me af, hoe een cap maar €17.99 kan kosten. Alle caps (goedgekeurd) in de winkel waar ik werk kosten toch minimaal €50 (casco, horka, veltheim, e.d.)
Ik heb het nagekeken en het keurmerk en nr is hetzelfde als in mijn casco cap. Ik vraag me dan wel af waar het verschil in zit ..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:33

DAT is dus ook precies de reden dat ik hem heb gekocht. Ik rijd western en heb dus bijna nooit een cap op. Maar om in de manege te mogen rijden, moet je een cap op. DUs koop ik er maar 1 van 18 euro.
Waar het verschil zit? Geen idee, heb geen verstand van caps. Er zit gewoon een dikke vulling in en zo'n knop waar je aan kan draaien. Wel irii heb m nu op het allerstrakst staan en hij zit nu goed. Tis een maat S. Ik heb echt een mini hoofd Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:59

Op een site van vrienden werd er hier al een vergelijking mee gemaakt:
Afbeelding

Toad, van SuperMario Haha!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:15

Ik vind het niet bepaald een mooie cap, maar laten we wel wezen, welke cap is dat wel? Ik heb zelf een Casco Youngster en ik bedenk maar dat ik mezelf niet zie als ik hem op heb. Haha! De enige cap die ik een soort van mooi vind is de Pikeur GPA maar die heeft een heeeeel lelijk prijskaartje. Nagelbijten / Gniffelen

Oftewel, als ie lekker zit: gewoon houden!