wie maakt lange buitenritten en wie doet dit alleen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wie maakt lange buitenritten en wie doet dit alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 08:16

hoi

samen met je paard op wandeling , lekker genieten van de natuur en van je paard !

wie kent dit goed gevoel?

ik maak met mijn paard lange buitenritten en doe dit alleen omdat er bij me in de buurt geen mensen zitten die rustig op wandeling gaan
de meeste mensen hier maken van een buitenrit een cross rit en ik geniet liever rustig van mijn paard en de natuur

ik vroeg me af of er meer mensen alleen op wandeling gaan of jullie dit soms vervelend vinden dat je dit alleen doet zonder andere ruiters of jullie het juist leuk vinden om je eigen tempo te bepalen

ben benieuwd naar jullie reacties !!!

groetjes

Sterre

Re: wie maakt lange buitenritten en wie doet dit alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:31

Ik ga er ook regelmatig alleen (met mij paard Knipoog ) op uit.

Het ligt er wel eens aan: als er niemand tijd/zin heeft, ben ik ahw "gedwongen" om alleen te gaan, maar ik ga ook wel eens bewust alleen.
Echt lange ritten doe ik doorgaans niet alleen, omdat ik dat niet gezellig vind Knipoog , maar zo´n uurtje of 2 vind ik vaak best lekker, zo in m´n uppie.

Het scheelt wel, dat degenen met wie ik ga, de tijd van crossen al achter zich gelaten hebben Knipoog . Het gebeurd vaak zat, dat we 2-3 uur onderweg zijn en vrijwel alleen gestapt hebben, omdat we het te druk met kleppen hadden Clown .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:37

Ik ga rustig een halve dag in m'n uppie rijden. Lekker om me heen kijken, genieten van vogeltjes, reeën en heel soms een vos. Het is ook gezellig met meer en een staprit van drie uur is mij niet onbekend Haha! Eens met iemand gereden, hele rit gestapt. Zijn we bijna thuis, goh nou hebben we alleen gestapt. We hebben toen nog een ommetje gemaakt in een knetterende rengalop, paarden waren helemaal tevreden toen ze thuis kwamen Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:41

Ik heb niemand om mee te rijden dus ik ga altijd alleen.
Ik vind het ook heerlijk om soms gewoon lekker te stappen, maar ik hou ook wel van crossen dus doe het meestal een beetje om en om; dan een rengalopje, dan weer een stuk rustig stappen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:06

Het maakt mij niet zo veel uit, vind het allebei leuk. soms ga ik met stalgenootjes buiten rijden maar ik ga ook graag alleen af en toe. Als ik alleen ben is mijn pony wat rustiger (anders loopt ze de ander constant uit te dagen Knipoog )

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:14

Ik maak geen buitenritten alleen, mijn pony schrikt nogal vaak dus dat is ook niet slim dan, ik ga wel eens met een vriendin op de fiets naar mijn huis toe rijden of een stukje door het bos, verder ben ik nog niet gekomen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:37

Ik ga ook vaak op buitenrit, alleen, want alleen is Herman ook een stuk braver! Lachen En de ene keer maken we maar een ritje van een uur, maar zo zijn we ook gauw 2½ uur weg of soms langer! 1x zijn we 4 uur en 3 kwartier weggeweest!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:38

Ik rij het lieftst samen, maar ga er geregeld ook alleen op uit.

Vroeger maakte ik dagtochten in mijn uppie, dat doe ik nu met zijn tweeen.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:39

ik maak zo vaak ritten alleen, sowieso alleen naar de rijvereniging (dat is al een uur heen en een uur terug) en gewoon ook, mijn paardje is dan wat braver. Als er andere paarden bij zijn wil hij moeilijker langs dingen.. mietje

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:09

Ik ga ook vaak alleen op buitenrit, lekker rustig en eigen tempo bepalen idd. Dat buiten crossen ben ik helemaal niet weg van, geef mij maar gewoon een ritje stappen en genieten van de natuur. Lachen

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:27

Heerlijk!!!

Zelf alles bepalen, geen gezeur, geen geklep, nergens rekening mee houden. Mijn verzorgpony is erg op zichzelf en is ook veel fijner te rijden wanneer ze alleen is. Met een ander paard gaat ze dribbelen en wilt ze altijd voor lopen.

Af en toe vind ik het wel gezellig als er iemand mee rijdt, maar ik ga voornamelijk het liefst alleen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:31

Ik ga ook meestal alleen.

Met stalgenoten buiterijden betekent meestal crossen en daar heb ik echt geen zin meer in.

Na alle drukte op het werk een hele week lang is het gewoon heerlijk om even alleen in een rustige omgeving te zijn.

En als we al met zijn 2en gaan dan wordt er meer gekletst als gereden Haha!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 10:35

leuk zeg , wat een positieve reacties !!!

ik kom bij jullie in de buurt wonen Knipoog want hier is het zelden dat iemand een buitenrit maakt en enkel gestapt heeft
ik hou van af en toe een galop maar ik stap even graag , maakt me niet uit of ik 3 u weg ben en enkel gestapt heb

renskejive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:56

Ohwjah heerlijk lekker naar buiten stappen!
Kan ik uren doen somsin mijn eentje en soms met meerdere

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:22

Ik rij bijna altijd alleen. Lekker rustig en kan ik zelf het tempo bepalen. Meestal ben k dan wel een paar uur weg.

Op leuke stukjes of als we een heuvel op moeten dan ga ik in galop want dat vind mijn pony heel leuk. Maar voor de rest stappen we relaxt aan een lang teugeltje. Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:26

Met m'n (E) pony rij ik vaak alleen. heerlijk relax van het weer genieten. samen vind ik ook gezellig, maar heb niet altijd iemand die mee wil/kan.
Ik ben nu bezig met een nieuw paard te kopen (vorige is net weg), en of ik daarmee ook alleen naar buiten kan weet ik niet, de eerste paar keren probeer ik wel iemand mee te nemen (die kan dan mooi op m'n pony). en als hij dan braaf is ga ik het gewoon alleen proberen.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:30

Ik rijd ook meestal alleen buiten.
En het tempo verschild eigenlijk heel erg.. Soms heb ik zin in een buitenrit met veel draf en galop, maar meestal ga ik toch ook wel voor de natuur. Heerlijk zo in het lente zonnetje in het bos rijden Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:36

Ik ook! Maar toch wel met een flinke galop erbij hoor Haha! Het is natuurlijk wel leuk met meerdere erbij, maar met zn tweetjes amuseren kathy en ik ons ook wel Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:53

Ik rij eigenlijk altijd alleen , je hebt je paardje toch al bij je , juist lekker om er saampjes op uit te gaan , even geen geklep en gezeur aan je hoofd , gewoon met je paardje doen waar je zin in hebt op dat moment , je niet aan hoeven te passen aan een ander...dat moet je de hele dag al , bij dat paard even niet hoor Bloos

Die mensen die altijd samen rijden rijden en alleen maar kleppen onderweg kunnen net zo goed op de fiets gaan , hebben dat hele paard onder zich nauwelijks in de gaten

Heel af en toe komt het voor dat ik met iemand samen rijd , en dan weet ik meteen weer waarom ik altijd alleen wegga Tong uitsteken

Rena is van zichzelf snel nerveus en rennerig , het is dus zaak om haar rustig te houden en goed reagerend te houden , steeds weer die rem bevestigen zodat ze niet gaat "rennen" tegen je in.

Als ze zo'n drammerige dag heeft dan kan ik er voor kiezen om een staprit te maken , spontaan besluiten wat verder te gaan dan ik van plan was , andere route , of juist wat minder ver en haar lekker in de bak uit te laten razen...die vrijheid moet je hebben om onderweg je plannen te wijzigen.

Ook loopt ze als ze gewoon rustig is al behoorlijk door dus andere ponies / paarden houden haar niet goed bij.

Dan moet ik Rena dus steeds inhouden en daar wordt ze helemaal kriebelig van , gat ze na een tijdje doorheen drammen en dan moet ik weer veels te duidelijk inkomen met mijn rem , de fijne afstelling gaat dan weg en daar hou ik niet van , onrust , steeds rem afdwingen , bah.

En dat is dan alleen nog maar in stap Tong uitsteken

Gaan we dan draven dan IS Rena al onrustig door dat inhouden steeds , en versnelt ze af en toe een paar stapjes van drukkigheid of iets engs dat ze ziet of denkt te zien , moet ik haar weer steeds terugnemen of het andere paard versnelt ook achter haar waardoor ik haar niet af kan remmen omdat dat andere paard dan in haar kont zit....

Ik zit dus constant met een nerveuze pony met niet goed werkende rem dan en moet steeds dat remmen afdwingen , we komen allebei kriebelig thuis en in de week daarna moet ik haar een paar keer op d'r reet trekken omdat ze dwars door mijn inhouden heen loopt en ik de rem er weer opnieuw goed op moet zetten Scheve mond

Ook leuk met zo'n onrustig paardje dat dan degene met wie je samen rijdt flink met de stem zijn eigen paard aanspoort waardoor Rena helemaal de zenuwen krijgt , spreek je net af na een rennerige draf door de duinen dat je wel RUSTIG omhoog wilt galopperen het laatste duin op , maar dan wel STAPPEN naar beneden...en dan gaat degene met wie je samen rijdt keihard schreeuwen JAJAJAJAJAHIIIIIIHAAAAAAA GOGOGOGO !!!!!! Tegen zijn paard vlak achter je waardoor die van mij zich het leplazerus schrikt en er keihard vandoor dendert , andere paard op de hielen dus remmen gaat ook niet , heb je geluk dat je halfverwege het stuk naar beneden nog geen koprol gemaakt hebt in dat diepe zand en je paard (en jijzelf) nog leeft Stoom uit je oren

Nee dank je , ik ga wel alleen met Rena samen , veel prettiger en veiliger Ja

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:04

ik rij altijd buiten (behalve 1x in de week want dan heb ik les)
meestal alleen maar als het zo uitkomt samen met me zus. ik vind het helemaal niet erg om een buitenrit van 3 uur te maken in me eentje! lekker doen waar je zelf zin in heb en niemand die zit te zeuren Knipoog
maar met zn 2en is ook wel gezellig!

als we samen rijden gaan we meestal even hard aangezien me zus het alleen nog niet aan durft (omdat ze margarita nog niet zo lang heeft en nog niet precies weet waar ze van schrikt) maar we maken ook vaak rustige ritjes! en ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om even voluit te gaan! Haha! of een wedstrijdje te houden met me zus.. gaat hij toch altijd weer even iets harder Haha! Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:37

Ik doe dat regelmatig. Gewoon lekker in m'n eentje. De ene keer rustig en de andere keer lekker snel.
Tijdens rustige ritjes laat ik d'r meestal ook even door de vennetjes lopen die we onderweg tegenkomen. Vind ik echt heerlijk zo savonds als het nog net licht is in de zomer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:50

Ik ging er meestal alleen op uit. Tegenwoordig, vanwege de onvoorspelbaarheid van mijn ziektes, is het niet verantwoord. Dus ga ik altijd samen met iemand. Niet dat die veel kan doen als ik een hartaanval krijg ofzo... maar dan vinden ze me in elk geval niet pas weken later verrot in het bos Misselijk

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:22

Het ligt eigenlijk helemaal aan de pony zelf en je mederijders.

Met m'n eigen pony ging ik ook liever alleen, omdat ze nogal klein is en we dan heel de tijd moeten bijdraven en de ander moet stoppen. Daar heb ik een hekel aan.

Nu rij ik een andere pony, en ik vind het nog steeds heerlijk om alleen te rijden, maar met anderen is het ook super, we rijden gewoon lekker met elkaar, geen gezeur en ze gaan overal langs, nergens bang voor (die van mij dan)
Toevallig vandaag 6 uur weggeweest! Heeerlijk over het strand, door het water, rengalopje en weer lekker door de duinen, echt zalig is dat dan, geen gekke streken lekker rustig, veel gestapt.

En zelf stap ik ook vaak het meest van de rit, gewoon lekker rustig, af en toe een drafje.
Op een lange rit is het meestal wel fijn om af en toe te draven en/of galoperen, gezien je dan niet zo'n pijnlijke kont krijgt, en de paarden vinden het zelf ook hardstikke leuk!

Maar sommige paarden zijn idd niet te genieten bij andere paarden, die worden mega druk, dan hoeft het van mij ook niet!

Ebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:32

Ik ga ook meestal alleen met mijn paard op buitenrit en kan soms wel een halve dag onderweg zijn, ik kan daar echt zo van genieten, je vertrekt wanneer je wilt en blijft zolang onderweg als je wil.
Maar in groep ga ik ook graag is mee, maar dat komt maar weinig voor Knipoog .
En als ik alleen onderweg ben kan ik zelf het tempo bepalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:51

Lange buitenritten heb ik nog niet echt gemaakt. Wel ga ik altijd alleen met mijn pony. Gister heb ik nog heerlijk in een brede strook gras, onder aan de dijk met haar geraced. Vonden we allebei heerlijk Haha!
Daarna ben je echt lekker ontspannen Ja