Hoe haal jij je paard uit de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe haal jij je paard uit de wei

Ik lok hem met een worteltje.
6 (4%)
Als ik bij het hek sta komt ie al naar me toe
65 (49%)
Ik loop naar em toe en hij blijft gewoon stilstaan totdat ik bij hem ben en hem kan mee nemen
55 (41%)
Ik ben iedere dag een kwartier [of langer] bezig om hem te vangen!
5 (3%)

Totaal aantal stemmen: 131

Margon

Hoe haal jij je paard uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:19

De ene dag loop ik er zo ongeveer 20 minuten achteraan omdat ze er nog niet uit willen en de andere keer kan ik er zo naar toe lopen om te pakken en mee te nemen!

En jullie?

Marliesje

Re: Hoe haal jij je paard uit de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:22

Bij ons krijgen ze allemaal bij het uit de wei halen een handje brokjes (handelstal) en aangezien ze dit weten komen ze allemaal vanzelf naar het hek en hoef je ze niet te gaan halen/lokken/vangen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:22

met een halster Vork haha Vingers aflikken Hij komt altijd naar mij toe als ik eraan kom dus das wel handig Heb weleens een paard geleasd waar je dus elke dag heel lang bezig was haar te vangen........fiets je al een pokke end en dan kan je ook nog eens door de wei gaan rennen Haha!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:24

Wij hebben er 13 op de wei die allemaal even braaf blijven staan, echt ideaal, zou ook echt geen zin hebben om elke keer een kwartier te gaan vangen.
Als ze uitgebroken zijn dan duurt het wel wat langer maar meestal kunnen we ze na het rollen ook meteen weer meepakken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:28

Ook bij ons liggen er altijd wat brokjes in de bak te wachten op stal. Ze komen zich altijd spontaan melden aan het hek. Sterker, ze rennen als gekken heen en weer als ik ze niet snel genoeg kom halen. Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:38

Margon schreef:
De ene dag loop ik er zo ongeveer 20 minuten achteraan omdat ze er nog niet uit willen en de andere keer kan ik er zo naar toe lopen om te pakken en mee te nemen!

En jullie?

ik heb precies hetzelfde Ja

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:45

Over het algemeen komt Troef altijd naar me toe lopen, tenzij ze net een nieuw stukje gras heeft gekregen, dan moet ik haar halen. Ook als het erg warm is, blijft ze wel eens staan, maar weglopen doet ze gelukkig nooit!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:49

Nou mijn pony staat wat naar me te staren en wta ik allemaal zit te doen enz. Ze komt soms wel eens uit zichzelf maar meestal niet Tong uitsteken

Ik pak gewoon het halster en dan loop ik naar haar toe Lachen Ze loopt gewoon rustig mee Haha!

Soms heeft ze van die dagen dat ze echt geen zin heeft en dan rent ze weg Tong uitsteken Dan moet ik haar lokken met brokjes haha

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:06

Ishanti blijft soms staan, dan moet ik dr halen, soms komt ze ook gewoon naar me toe.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:10

Famke blijft altijd staan dus loop ik maar naar haar toe. Slapen
Halstertouw vast en dan gaat ze mee naar binnen. Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:12

Als ze lang op de wei staat komt ze naar me toe gedraafd, want dan vindt ze het niet meer boeiend..
Als ze minder lang erop staat roep ik haar en laat een peen zien, dan komt ze ook naar me toe en als ze geen eten ziet dan loop ik naar haar toe en loopt ze me meestal het laatste stukje tegemoet of blijft staan.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:17

Lady kijkt altijd en probeert dan weg te lopen. Op dit moment is ze niet zo snel met d'r 9 maanden dracht. Ik heb haar ook zo door. Ze loopt altijd naar rechts (van mijn kant gezien dan). Dus ik loop standaard rechtsom, dan pak ik haar, beloon d'r, laat haar nog een even een hapje gras pakken en dan gaat ze mee.

In de paddock gooi ik gewoon de deur open en roep zoiets van: Kom maar, dan aarzeld ze wel even, maar komt uit eindelijk wel. Volgens mij heeft ze altijd door dat ze weer aan het werk moet Haha!
Niet dat ze geen dagje rust heeft ofzo, maar rij toch wel 4 a 5 keer per week

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:20

meestal staat paard lief te wachten bij t hek maar zo niet, ik loop dr op af, pak dr halster, geef dr een kusje en loop incl. paard naar stal
en als t regent... ik doe t hek open, zie een bruine vlek en paard staat op stal Cool stel je voor dat je nat wordt...

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:21

Als ric me aan hoort of ziet komen vanaf dat punt loopt hij meestal de helft naar me toe en ik de andere heelft naar hem toe, gek paard Clown
Dus hij komt naar mij en ik kom naar hem!! Haha!

Hoef er inderdaad ook niet achteraan te huppelen, man we hebben zo'n paard op stal, nou dan doe ik het simpel hek open biks in de bak en ze ziet maar hoe ze komt (meestal vrij snel)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:24

Ik loop de bak in en wacht tot de twee merries komen. Die komen namelijk altijd heel enthosiast aangelopen. Meestal zet ik die eerst binnen en dan wil NIels ook wel mee.
Als ik allen Niels wil dan loop ik de bak in en soms komt hij wel, omdat hij dan net als de merries aandacht wil. En anders loop ik naar hem toe en als hij komt loop ik iets terug. uiteindelijk komt hij wel zelf naar mij toe als het goed is.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:24

Ze komen rennend naar het hek toe allemaal Haha!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:47

ik heb me paard nog niet zo lang maar als die bijv. los in de bak staat komt die altijd wel naar me toe... maar als die samen met dat andere paardje staat en korter dan een uur dan kan ik ze gan vangen Haha!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:48

als ik aankom fietsen, horen ze het geluid van het grind en denken ze:
YOEPIEJJ DAAR KOMT BAASJE MET ALLEMAAL ETENNN!!
ze komen gelijk aanstieren Haha!
ik doe het hek open en ze lopen vanzelf hun goede stal in.
goed opgevoed he Vork

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:51

meestal komt hij keihard naar me toe gegallopeerd, maar heel soms moet ik ook naar hem toe lopen. hij zal in elk gavl niet weglopen

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:56

Patch en Manon komen altijd keihard naar voren toe gerent..
Maar Dombo is al 28 jaar, en regelmatig duurt het een half uur tot 3 kwartier tot ik haar heb Tong uitsteken..Meestal laat ik dr dan gewoon staan, ze is toch al oud Haha!..alleen als het rotweer is gaat ze savonds gewoon op stal..ookal moet ik nog zolang vangen Haha!
Manuela heeft dagen dat ze ineens voor je staat, en dagen dat ze echt niet komt..maar dan pak ik wat brokjes en ik heb dr ook Lachen
De hengst..Die is maar klein maar die moeten we ong. met zn 2e pakken(iig in de stal wel) maar in de wei valt het wel mee..die staat er ook gelijk bij..

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:02

Merlin komt meestal al naar me toe gelopen, maar soms moet ik dr halen.
Dan rent ze niet weg ofzo, maar ze zet ook geen stapje dichterbij.
Luiwammes Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:04

Met het fluitje van mij pa...als ze achteraan staan horen ze me niet Knipoog . Mijn vader kan fluiten zodat je dat zelfs op 1 km afstand hoort, dus dan zien ze dat ik er sta en dan komen ze... ze krijgen eigenlijk nooit wat, maar in stal wacht avondeten Haha! Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:07

F3mke schreef:
Ishanti blijft soms staan, dan moet ik dr halen, soms komt ze ook gewoon naar me toe.

Bij mijn paard is het hetzelfde verhaal Knipoog

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:13

Als het etenstijd is dan komt hij meteen..

Als ik hem net op t land heb gezet en hij moet er na twee uur weer vanaf, krijg ik hem amper te pakken( gras is lekkerder en ik heb geen zin om te werken)

Dus erg verschillend, maar voor een wortel of zoiets is hij altijd wel te porren en dan rent hij niet weg, dus als ik geen zin heb weer ns achter m aan te moeten rennen dan doe ik het zo..

En verder laat ik hem altijd zelf komen, ik ga niet dta hele land in( tenzij hij niet komt dan moet ik wel Cool )

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:29

als ik kom Hinnikt Pasha.. en gaat ze bij de uitgang staan Lovers
Is het geen schatje Lovers