Ik hoor altijd : als je van je paard bent gevallen moet je er gelijk weer op gaan. Vooral bij kinderen word dat vaak gezegd. Ik heb eens naar een manegehouder staan kijken die zn 5 jarig dochtertje les gaf. Het kind kon niet met haar benen onder het zadel uit, en kon dus niet goed eendrijven, het paard ging elke keer stilstaan. uiteindelijk rende die man met zn longeerzweep achter t paard aan.. die rende de hoek in, en die man gaf hem een knal. toenbokte t paard dat meisje eraf, tegen de wand aan, en rende de bak uit. met gebroken teugels etc. nou, nieuwe teugels, kind er weer op want anders werd ze bang. later sprak ik de vrouw van die man, en vroeg of ze niet al bang was. weet je wat ze zei: "ze mag niet bang zijn van ons".
Nou daar zat dat kind dan, jankend op dat paard.
Nou vraag ik me af; kinderen krijgen heel snel letsel wat je niet ziet. hoe kun je je kind er dan weer gewoon opzetten?
Ook voor volwassenen, als je bent gevallen en je bent je vertrouwen kwijt in dat paard, is het dan slim om er gelijk weer op te gaan?
Ik heb t een keer gehad, ik werd tegen een hek aan gesmeten en vertrouwde dat paard niet meer. Ik ben er wel weer op gegaan, maar slim was het niet. Okee, het is natuurlijk wat anders als je paard schrikt van een vogeltje, zich omdraait en wats, daar lig je

Maar wat vinden jullie hier nu van..?