bijrijdpaard of rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

bijrijdpaard of rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:57

Vandaag vroeg ik op de manege hoe het zat met de stalling enzo toen zei die vrouw of ik van plan was een paard te kopen.
Ik zeg ja in de toekomst wel dus ik ben alvast aan het rondkijken enzo.
Zegt die vrouw tegen mij dat er een bijrijder gezocht wordt voor een paard op de manege. En de kosten van dat paard moeten dan gedeeld worden.
Dus ik ben gaan kijken en het is echt een heel mooi best en ook heel erg groot. Nadeel is wel hij is niet lief op stal als je er voor staat dan vliegt ie je aan, maar die vrouw zegt zodra je eenmaal in de stal bent dan is ie weer normaal.
Maar ja nu twijfel ik dus want ik wou eigelijk eerst me autorijbewijs gaan halen, dat is nl ook niet goedkoop..
Wat zouden jullie doen dit aanbod aanemen of tog voor je rijbewijs gaan?.
Ik vind het zo'n moeilijke keuze.

Denise1984

Re: bijrijdpaard of rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:58

Ik heb trouwens nog geen contact gehad met de eigenaar van het paard. Dus ikw eet ook niet zeker of ze mij wel als bijrijder zou willen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:01

Je moet doen wat jij denkt dat het beste is..

Ik kan wel zeggen kies voor dat paard of voor je rijbewijs.. maar ik denk dat het het beste is om naar je eigen gevoel te luisteren.. Ik heb ervoor gekozen om Rashida bij te rijden en een deel van de stalling te betalen..En dan maar geen autorijlessen, dat is dan pech gehad hebben..Dat komt nog wel als ik afgestudeerd ben enz.. Of goed gespaard heb..

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:04

Ik zou juist eerst voor de rijlessen gaa.
Een paard kan daarna wel weer.

En met het rijbewijs daar veranderen steeds zoveel dingen in, word steeds duurder, dus dat zou voor gaan. Een rijbewijs is voor je leven en er komen anders nog wel genoeg andere paarden op je pad.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:06

mjah bijrijdpaarden zijn er wel meer, ik heb sinds kort een eigen paard en ik vind het hartstikke leuk en zou hem niet meer kwijt willen, maar ik zit er wel mee dat ik ook moet wachten met mn rijbewijs en op mezelf gaan wonen tot ik afgestudeerd ben en nou de hele tijd met die rotfiets moet.. als ik had kunnen kiezen had ik liever eerst mn rijbewijs gehaald, maar ik had was al verliefd op dit paard en ik kon niet meer anders..

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:43

Ik heb ook net diezelfde beslissing moeten maken. Ik word deze maand 18 en zou rijlessen nemen. Nou heb ik alleen net een verzorgpaard aangeboden gekregen, een super lief dier KWPN'ertje van Inspekteur van 4 jaar, waar ik alles mee mag doen (ook wedstrijden rijden e.d.). Ik heb gekozen voor dit paard.
Op het moment vind ik het belangrijk te doen wat ik graag wil, en dat is verder komen in de paardensport. Ik heb wel een scooter dus vervoer heb ik zoiezo wel.

Het blijft je eigen keuze, kies anders eerst voor een proefmaand op dat paard zodat je kan ondervinden hoe die is en of het klikt tussen jullie! Dan kan je daarna altijd nog afwegen..

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:49

Ga maar lekker voor je rijlessen !! Dat geld kan je misschien nu nog besteden later wordt het een stuk lastiger ! Het is tegenwoordig zo belangrijk om je rijbewijs te hebben.. ook als je straks op zoek gaat naar werk etc..
Er zijn ook nog wel bijrijdpaarden waar je niet in de kosten hoeft mee te delen !
Ik zou gaan voor mijn rijbewijs.. Dat bijrijdpaard komt er evengoed wel Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:52

ik heb voor een paard gekozen maar bij mij lag het iets anders. Ik heb namelijk zelf een paard gekocht Haha! en het is nu bijna een jaar later en heb er nog geen dag spijt van gehad Haha! rijbewijs komt wel zodra ik weer geld heb Vingers aflikken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:53

Als jij je rijbewijs hebt kan jen aar elk paardje corsen. Dus gaan met die banaan en rijbewijs halen.

Het is erg vervelend als je steeds afhankelijk moet zijn van andere mensen

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:06

wyko schreef:
Ik zou juist eerst voor de rijlessen gaa.
Een paard kan daarna wel weer.

En met het rijbewijs daar veranderen steeds zoveel dingen in, word steeds duurder, dus dat zou voor gaan. Een rijbewijs is voor je leven en er komen anders nog wel genoeg andere paarden op je pad.

Ben ik het helemaal mee eens !

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:24

Rijlessen!! Want je rijbewijs betekent: VRIJHEID!!
Bovendien zijn rijlessen maar tijdelijk, en een paard ws voor veel langere tijd. Neem je daarna toch een bijrijdpaard?
Enneh, er zíjn ook wel bijrijdpaardjes waar je niets voor hoeft te betalen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:37

Ik zou absoluut voor je rijbewijs gaan!

En misschien is er nog wel een ander paard te vinden ook waar een kleinere/geen bijdrage voor wordt gevraagd? Alle kosten delen is nogal wat hoor!

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:53

Zou het wel weten, eerst me rijbewijs halen. Haha!
Heb ik zelf ook gedaan heb er zelf me pony voor verkocht en van dat geld een auto gekocht. Heb er nog geen spijt van gehad.
Is wel makkelijk als je in zo'n boerengat woont waar ze geen bus kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:35

Eerst rijbewijs, is een van de meest nuttige investeringen. Bijrijdpaard is "luxe" een rijbewijs is imo essentieel...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:35

Rijbewijs. Als je die hebt dan heb je veel meer mogelijkheden en ook meer kansen op andere bijrijdpaarden, je kunt immers ook verder weg wat zoeken. En je hebt je rijbewijs in de toekomst ook hard nodig, werk zoeken zonder rijbewijs valt niet mee.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:30

Ik verbaas me er soms over wat mensen voor een bijrijdpaard moeten betalen, soms de helft van de stalling...

Je hebt soms wel stallingsplaatsen waar je een eigen paard voor het zelfde geld (de helft dus van de stalling van het bijrijdpaard) kunt stallen, dat is toch veel leuker?

Ik zou voor m'n rijbewijs gaan als ik jou was. Zo te horen heb je nog niet echt naar andere bijrijdpaarden gezocht, er zijn vast mensen die je voor niets op hun paard laten rijden!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:57

Haal eerst je rijbewijs, dit is namelijk wel vrij duur maar heb je de rest van je leven plezier van.

Een bijrijdpaard of een verzorgpaard komt daarna wel, of je eigen paard. Want zoals je al aangeeft wil je in de toekomst toch een eigen paard aanschaffen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:03

Rijbewijs!

Er zijn nog wel andere bijrijdpaarden te vinden, en je vergroot je kansen daarop met een rijbewijs. Ook vergroot je de kans op werk, etc etc.

Paardrijden is luxe, een rijbewijs niet!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:09

Eerst je rijbewijs halen.
Ik weet zeker dat je er spijt van krijgt als je nu voor dat paar kiest. Je rijbewijs heb je zo een plezier van als je die eenmaal hebt. Een paard kan daarna nog wel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:25

Sjonniej schreef:
Eerst je rijbewijs halen.
Ik weet zeker dat je er spijt van krijgt als je nu voor dat paar kiest. Je rijbewijs heb je zo een plezier van als je die eenmaal hebt. Een paard kan daarna nog wel.

hoeft niet, ik heb ook voor mijn paard gekozen en heb er nog geen dag spijt van gehad Haha! ik ben dan ook niet afhankelijk van een rijbewijs aangezien we een bus en trein station hebben en nunspeet niet zo groot is dus ik doe alles op de fiets Haha!

En dat van de stalling

Ik betaal aan stalling 260 euro per maand, daar tegen over staat dat ik onwijs veel luxe heb. Een super grote binnen bak een super grote buiten bak, er word gemest gevoert ik hoef zelf niks te doen. Spuitplaats met warm en koud water, poetsplaatsen, mag gratis in alle lessen mee rijden omdat mijn paard daar gestald staat en het ligt midden in het bos. Mijn bijrijder hoeft niet de helft te betalen maar toch wel rond de 100 euro en daar tegen over staat dat het paard beschoud mag worden als eigen en er ook wedstrijd mogelijk heden zijn dus vind dat het van de bijrijder dan ook wel wat tegen over mag staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:28

Rijbewijs

Dan ben je niet meer afhankelijk van OV, of fiets
Je kunt makkelijker daardoor ergens een baantje vinden, ook al is het verder weg en zo gaan sparen voor een bijrijdbaard.
En misschien staat er wel 1 gratis een stukje verderop, waar je nu niet kunt komen omdat er geen ov is en het een donker stuk is waar je liever niet fietst, maar wel mag komen s'avonds met de auto van je ouders. Lachen

Rijbewijs heb je je hele leven wat aan, en dat doe ik wel als ik geld hebt, valt vaak tegen Lachen

zonnetje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:39

Ga eerst voor het rijbewijs !!
Over 10 jaar zul je balen dat je hem niet hebt. Zelf ben ik op m'n 20e ermee begonnen, verhuizing enz stonden het rijbeijs in de weg en toen is het er jaren niet van gekomen.

In ene de knop om, ov zat, afhankelijkheid zat en inmiddels ben ik ruim twee jaar in het bezit van mijn rijbewijs.
Had ik op mijn 18e al moeten doen!

Wat ook eerder is gezegd, kom je een bijrijdpaard tegen dat verder de polder in ligt zonder ov dan heb je al pech.

Je bent zo vrij met rijbewijs Hyper!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:40

Ik zou ook zeker voor het rijbewijs gaan. Ik heb zelf destijds gekozen om eerst een paard te kopen en daarna aan mijn rijbewijs te beginnen, ik kan je zeggen.. dom dom dom Bloos Ik had in gedachten dat ik wel zou gaan sparen als ik mijn paard eenmaal had, door omstandigheden kwam hier iedere keer niks van terecht. Nu ben ik inmiddels weer 1,5 jaar verder en mag ik over een maandje afrijden. Ik kan je vertellen dat het allemaal een stuk makkelijk zou zijn als ik mijn rijbewijs al had gehad!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:41

Absoluut rijbewijs!! Ik moet er niet aan denken dat ik geen rijbewijs heb. Bovendien kan je dan alle kanten op en heb je misschien wel meer keus in bijrijdpaardjes, aangezien ze dan niet beslist meer om de hoek hoeven te staan Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 09:47

Oke bedankt voor al jullie reacties ik ga voor me rijbewijs. Beter dat ik in me auto kan stappen als het heel hard regend dan dat ik het op me fiets moet doen. En de kosten waren erg duur voor alles de helft dus helft van de stalling de helft van de hoefsmit etc etc.
En zo aardig was het paard niet zodra je in de buurt van de stal komt vliegt ie al op je af.
Nogmaals bedankt