Hoe combineren jullie dat eigenlijk? School/paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Hoe combineren jullie dat eigenlijk? School/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:41

Hey hey,
Ik vroeg me af hoe jullie school en de paarden combineren.
Ik rij op 1 pensionstal 1 paard, en daar verder de verzorging over 3 andere paarden waar ik ook druk mee bezig ben. En dan rij ik ook een paard bij iemand thuis. En dan zit ik nog school, met een bagger rooster en ik werk 3 avonden in de week. Dus voor andere dingen heb ik geen tijd meer! Het past niet meer. En ik kan met geen van 3 stoppen, niet met de paarden, niet met school (vind ik af en toe best jammer dat dat niet kan Tong uitsteken ) en ook niet met werken.
Ik heb dus ook eigenlijk helemaal geen tijd voor huiswerk. En ik kan zo nu en dan nog op de computer. Ik verwaarloos school eigenlijk best erg ik heb ik weet niet hoeveel werkstukken nog niet ingeleverd enz.
*zucht* Wat is dit moeilijk......... Hebben jullie daar nou ook last van? Dat je het eigenlijk TE druk hebt?

Glitch

Re: Hoe combineren jullie dat eigenlijk? School/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:44

Mijn paardje staat ook op een pensionstal.
Gelukkig is de stal vlakbij mijn school, mijn school (stal dus ook) is weer 13 km fietsen vanaf mijn huis.
Nogal begrijpelijk dus, dat ik altijd gelijk uit school naar mn paard ga.
Dan ben ik altijd behoorlijk laat thuis.
Daarna 's avonds aan gelijk mn huiswerk (of bokt Nagelbijten / Gniffelen).
Ik merk af en toe ook wel eens dat het schoolwerk eronder lijdt hoor, maargoed.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:53

Ik heb mn paard samen met mn vader en zus, omdat we de dagen moeten verdelen ga ik dus maar 2 tot 3 keer in de week. Zo valt het dus nog wel te combineren met school. In mijn eentje had ik het ook nooit gered. Mijn paard staat nu sinds zaterdag op een stal waar hij de hele dag buiten staat dus dan maakt het niet uit als ik s avonds kom. Hiervoor was hij afhankelijk van mij/ons om zijn stal uit te komen dus dan vond ik het echt zielig als ik pas s avonds kon (mn zus ging dan meestal s middags nog wel even). Zo'n druk leven als jij heb zou ik echt niet tegen kunnen...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:55

ik heb een bijrijdpaard.. En paardje staat nu nog vlakbij school..Dus dat is wel lekker, en moet ook wel zeggen dat ik een heel gunstig rooster heb/had(Krijg een nieuwe deze week..) dus dat was altijd wel handig

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:08

Mijn school ligt 2 km van mijn huis en 7 km of meer van de stal waar ik rij. Mijn huis ligt 5 km van de stal. Ik fiets er dus 20 minuten op om van huis naar stal te rijden.
Citaat:
Zo'n druk leven als jij heb zou ik echt niet tegen kunnen...

Ik kan er zelf soms ook niet tegen. In de mei vakantie ga ik lekker een paar dagen naar luxemburg met een vriendin van mij. Lekker uitrusten.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:10

Ik ken heb probleem, ik heb een eigen paardje en een bijrijdpaard. Het idee was eigenlijk dat ik 1 keer in de week mn bijrijdpaard zou doen, en 2 keer in de week mn eigen paardje. Mn moeder en zusje zouden de andere dagen doen. De praktijk is dat ik 2 keer mn bijrijdpaard doe (door de week) en het hele weekend en 3 dagen door de week mn eigen paardje. Ik ben dus alsnog alle dagen op stal. Het is een half uur fietsen heen, en dus ook een half uur terug. Verder zit ik in 5VWO, en moet er best hard voor werken. Natuurlijk heb ik ook geld nodig, wie niet, dus ik pas regelmatig op, dat kost ook nog een paar avonden. Mn rooster is verschrikkelijk, erg veel gaten (veel tussenuren) dus ik probeer in die tussenuren vaak de paarden te doen. Mn school begint er nu echt onder te lijden, en ik moet heel hard gaan werken om over te gaan. Ik heb ook het idee dat ik geen van allen op kan geven. School is verplicht, geld heb ik nodig, bijrijdpaard is van een vriendin die totaal niet uitkomt met haar tijd en daarom mij gevraagd heeft, en als ik mn eigen paardje niet doe staat het arme beestje veel te veel op stal en dat wil ik ook niet! Dus ik hoop dat ik het dit jaar ga redden, en dan zien we van de zomer wel hoe we het volgend jaar gaan doen..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:26

eerst tot half 5 naar school,en dan gelijk door naar beauty.
huiswerk maak ik nooit Bloos ik leer ook nooit ofzo,alleen in het uur studie wat we op school hebben.

mijn paard gaat voor school Bloos

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:29

Flippertje schreef:
Ik ken heb probleem, ik heb een eigen paardje en een bijrijdpaard. Het idee was eigenlijk dat ik 1 keer in de week mn bijrijdpaard zou doen, en 2 keer in de week mn eigen paardje. Mn moeder en zusje zouden de andere dagen doen. De praktijk is dat ik 2 keer mn bijrijdpaard doe (door de week) en het hele weekend en 3 dagen door de week mn eigen paardje. Ik ben dus alsnog alle dagen op stal. Het is een half uur fietsen heen, en dus ook een half uur terug. Verder zit ik in 5VWO, en moet er best hard voor werken. Natuurlijk heb ik ook geld nodig, wie niet, dus ik pas regelmatig op, dat kost ook nog een paar avonden. Mn rooster is verschrikkelijk, erg veel gaten (veel tussenuren) dus ik probeer in die tussenuren vaak de paarden te doen. Mn school begint er nu echt onder te lijden, en ik moet heel hard gaan werken om over te gaan. Ik heb ook het idee dat ik geen van allen op kan geven. School is verplicht, geld heb ik nodig, bijrijdpaard is van een vriendin die totaal niet uitkomt met haar tijd en daarom mij gevraagd heeft, en als ik mn eigen paardje niet doe staat het arme beestje veel te veel op stal en dat wil ik ook niet! Dus ik hoop dat ik het dit jaar ga redden, en dan zien we van de zomer wel hoe we het volgend jaar gaan doen..

Ik ken het helemaal! ook ik moet opletten dat ik over ga want ik ben al 1x blijven zitten. *zucht* ik ben eigenlijk ook nog wel blij dat ik geen vriend heb, dat kost ook al zoveel tijd! Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:30

beautylover schreef:
huiswerk maak ik nooit Bloos ik leer ook nooit ofzo,alleen in het uur studie wat we op school hebben.

Tot je blijft zitten, dan denk je er anders over! geloof me ik kan het weten!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:41

ik ga altijd eerst naar school . dan ga ik meestal heel even achter de computer of gelijk door naar mijn paard .. daar ben ik meestal net een uurtje bezig omdat ik op het moment niet veel rijd .
op dinsdag doe ik mijn paard savonds omdat ik die middag werk
en op donderdag doe ik mijn paard snel omdat ik dan ergens heen moet savonds .
als ik dan echt niet naar mijn paard kan heb ik een heel aardig stalgenootje die het voor mij doet en als zij niet kan doe ik het voor haar ... werkt prima dus ...
in het weekend rijd ik wel en dan ben ik meteen 2 a 3 uur op stal bezig ... ook veel gewoon gezellig zijn hoor Tong uitsteken
savonds computer ik of doe ik wat huiswerk . of zijn we bezig de weide op te knappen omdat we over een tijdje gaan verhuizen naar onze stal .. als we dan op onze stal staan word het een stuk meer gehaast omdat ik dan veel bezig zal zijn met onderhoud maar ik heb het er voor over ...
Clown

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 12:14

Maandag: tot 10 over 3 naar school. En dan van 5 tot 8 werken.
Dinsdag: tot 10 over 3 naar school en dan 's avonds naar stal.
Woensdag: tot 10 voor half 3 naar school, 's avonds 5 tot 8 werken.
Donderdag: tot 10 voor 2 naar school en dan naar de paarden.
Vrijdag: tot 10 voor half 3 naar school en dan van 5 tot 8 werken.
Zaterdag heel de dag naar de paarden.
En zondag ochend naar de paarden
Op de dagen dat ik werk kan ik niet tussen door naar de paarden want dat red ik niet. :'(

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:22

Ik doe echt bar weinig voor school Bloos
Maar haal wel goede cijfers Tong uitsteken
Handig hea Knipoog

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:04

DunDijk schreef:
beautylover schreef:

Tot je blijft zitten, dan denk je er anders over! geloof me ik kan het weten!

Ik ben een paar jaar geleden ook blijven zitten, en bij mij gaan de paarden nog steeds voor huiswerk, school etc.
Huiswerk doe ik vrij weinig aan, maar wat moet dat moet, maar altijd nadat de paarden gedaan zijn.

Voor de rest, valt het allemaal super te combineren. (Nog wel)
Ik doe dit jaar eindexamen dus alles is rustig aan, weinig lesuren, veel tussenuren, geen huiswerk plus over een paar weken al zomervakantie. Ik heb mijn paarden in een wei staan hier in het dorp. Ik regel alles in mn uppie en ik zal ook nooit thuis vragen of hun de stal voor me willen uitmesten of willen voeren.
Volgend jaar wordt een ander verhaal denk ik, 2 jaar havo in 1 jaar, dus ik ben benieuwd....

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:29

alleen repetities en verslagen gaan voor m´n paard dus k heb genoeg tijd voor m´n paard. ik voetbal ook nog 2 keer in de week en ik werk 1 dag/avond *horeca dus is verschillend* en misschien ga ik wel meer werken.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:30

Ik moet eigenlijk elke dag tot 3 uur naar school. dan kan ik om half 4 bij het paardje zijn. Dan ben ik om 6 uur klaar en kan ik dan beginnen met mijn huiswerk. Gewoon elke dag om 6 uur met huiswerk beginnen.
Dan ga ik 2 dagen in de week niet naar het paard omdat er dan geen tijd voor is. Maar verder valt het redelijk goed te combineren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:34

Mijn paard staat bij huis, maar ik loop nu stage en studeer verkort af, dat betekent dat ik in mijn avonduren de leerstof voor leerjaar 4 moet leren om 23 mei mijn afstudeeropdracht te presenteren... daarbij komt dat ik 2x pw voetbaltraining heb. Het weekend probeer ik dan echt vrij te houden voor mijn paard, maar ik werk in de horeca dus vrij onregelmatig en veel in het weekend... dus ja, komt erop neer dat ik maar 2/3 pw echt tijd heb om echt te rijden. Tussendoor mest/poets en longeer ik hem wel hoor... en hij loopt gewoon lekker buiten... 's zomers weer meer tijd omdat ik dan elke dag pas om 13.00 begin met werken dus dan kan ik elke ochtend rijden Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:40

Tot mijn examens kan ik het makkelijk combineren, zit nu in VWO 6 en ik heb elke dag iig wel een uur vrij om naar Patos te gaan. Onder en net voor mijn examens zorgt mijn zus voor haar. Mijn wedstrijden gaan wel op een laag pitje, dus dat scheelt ook weer les- en trainingstijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:48

Toen ik nog op het VWO zat was het altijd uit school naar huis, omkleden, naar de paarden, eten, huiswerk en naar bed.

Nu zit ik 36 uur per week op mijn afstudeerplek, tegen 5 uur omkleden, naar de paarden, naar huis, eten koken, huishoudelijke klusjes en soms nog wat studie.
Oh ja, en soms wil mijn vriend ook nog wat aandacht.

Binnenkort wordt het weer wat drukker omdat het zware deel van mijn afstudeeropdracht begint, en ik nog een betaalde opdracht ga doen voor het bedrijf waar ik afstudeer Lachen

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:51

ik heb een bijrijd/verzorgpaard (fjord),
ik ga ongeveer 2 keer per week naar hem toe.. hij staat namelijk in de wei bij de eigenaren aan huis (die gaan er sowieso 2x per dag heen), samen met een vriendinnetje, dus die vermaakt zich wel..

deze week heb ik tentamen week, kom ik maar 1 x en volgende 2 weken ben ik vrij (kom ik elke dag).

tot nu toe is dit prima te doen, aangezien ik 2 dagen in de week vrij ben, maar ja ik zit ook nog op handbal (3 x per week), heb een vriendje (elke dag) en werk (1 avond in de week)..
maar ja, over twee week een nieuw rooster, dus wordt afwachten (hoop weer 2 dagen in de week vrij te zijn, maar dat is eigenlijk te mooi voor woorden).

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:00

Mja ik ga altijd eerst naar school. En ben meestal half 4 thuis. Rond een uur of 4 ga ik dan eens beginnen met rijden tot 5 en dan de 2e tot 6 uur en dan krijgen ze voer. En als mn moeder heeft gewerkt ( 3x per week) dan mest ik ook eerst nog uit en haal ze naar binnen. Sinds kort heb ik er nog 1 bij en die rijd ik dan savonds na t eten Tong uitsteken dus zeg maar om 8 uur eens klaar Lachen Maar ik rijd ze niet alle 3 elke dag dus dat scheelt. en vrijdags ben ik vaak om half 1al thuis.
( en ik doe 5 Havo)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:24

Ik zit nu in 4 VWO, 4x per week tot 4 uur school.
's winters is het meteen uit school op het paard, eten, huiswerk.
's Zomers gaat het wat makkelijker. Ik doe zowiezo op school heel veel huiswerk, in de lessen zelf en in tussenuren. Ik heb tijdens mijn hele school hooguit 3 tussenuren niets uitgevoerd. Dat scheelt echt een heleboel.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:57

Ik zit momenteel in de eerste licentie (= 3e jaar) Romaanse aan de unief. Daarnaast doe ik de opleiding AILO (drie uur per week) Ik heb een eigen Arab (met pensioen) en een aantal bijrijdpaarden op de manège. Deze week rijd ik ook nog vijf paarden op een andere stal van mensen die met vakantie zijn (het is hier nl paasverlof).
Praktisch geregeld:
- maandag heb ik van 14u-16u les: 's ochtends ga ik naar Mush en heb ik voldoende de tijd om nog een of twee paarden op de manège te doen.
- dinsdag heb ik van 9-19u les: ik probeer dan te ruilen van dag zodat ik alleen Mush te doen heb. Gaat dat niet, dan spurt ik vanuit school recht naar de manège om nog juist de late les te halen.
- woensdag heb ik van 13-16u les: 's ochtends voldoende tijd voor Mush en nog 1 à 2 paardjes, Kiskil bewaar ik sowieso voor 's avonds. Moet ik er dan nog doen, kan ik er perfect nog eentje voor de les doen en eentje in de late les (met Kis doe ik de vroege), en evt nog na de les.
- donderdag heb ik van 9-17u les: 's avonds tijd genoeg!
- vrijdag heb ik van 10-12u les: een hele namiddag en avond (mijn les valt op vrijdag pas om 21u)
- weekend: tijd zat Knipoog

Voor mijn ongeval zat ik aan 3 à 4 paarden per dag, zonder de mijne. Dat gaat prima, mits goede afspraken: vaak werd er voor gezorgd dat ik enkel moest rijden, en dat iemand anders op- en afzadelde. Dat vond ik erg jammer, maar goed, het zij zo. Beweging vind ik dan belangrijker als zelf de verzorging op mij te nemen (uitgezonderd bij Mush, daar mag niemand anders bij Bloos )

Enkel tijdens de examens pas ik regelmatig. Dan rijd ik gemiddeld 1 paard extra per dag.

Nu moet ik mezelf wsn wel gelukkig prijzen: de andere mensen uit mijn richting hebben geen leven, die staan op om te studeren en kruipen pas om 2u 's nachts terug in bed Bloos Ik heb een vrij goed geheugen, dus die dikke cursussen blijven zo wel een beetje hangen. Verder heb ik het geluk dat ik met gemak 500 blz per dag er kan in proppen, dus als ik mezelf gewoon tijdens de examens mijn paardenleven een beetje ontzeg, gaat het goed... Tot nu toe Knipoog
Bovendien, vanaf de licenties hebben we vooral papers te schrijven (of de keuze examen/paper). Gaat volgend jaar wel wat anders worden met die thesis, maar dat zijn zorgen voor later!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:58

ik doe een HBO opleiding (fysiotherapie) en heb een eigen paardje. op de middelbare school heb ik nooit problemen gehad om het te combineren, ik had weinig moeite met school dus was er ook weinig tijd aan kwijt.
opzich kan ik mijn paard en de opleiding wel goed combineren, soms heb ik wel zware periodes op school zoals nu. de meeste dagen vertrek ik om 7 uur naar school en ben ik rond 5/6 uur thuis, dan eten, naar m'n paard en 's avonds laat nog aan het huiswerk/voorbereidingswerk. mijn paardje staat om die rede ook volpension op dit moment, ze wordt dus al uitgemest en dat scheelt een hoop! ik ga wel iedere dag naar haar toe! gelukkig heb ik ook wel rustigere periodes met school.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:03

mijn pony staat op een manege die op woensdag en vrijdag de hele dag open is dus dan ga ik gewoon na school naar de manege en maak ik 's avonds mijn huiswerk,
op de andere doordeweekse dagen maak ik gelijk na school mijn huiswerk en ga ik' na het avondeten naar de manege.
In het weekend ga ik gewoon overdag en ga ik dan meestal achter de computer, en huiswerk maak ik dan op zondagmiddag voor de rest van de week.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:38

maandag: 8:15/14:00 school, daarna naar de wei, even longeren, voeren en om 5 uur terug, dan eet ik gewoon enz
dinsdag: 8:15/15:40: ga ik alleen ff voeren
woensdag: 10:00/15:40: ook meestal alleen voeren en wat poetsen
donderdag: 8:15/12:40: gewoon wat rijden of longeren
vrijdag: 8:15/11:00: buiten rijden ofzo
en weekend gewoon lekker longeren of rijden

dit geldt nog voor 1 pony, maar komt binnekort nog eentje bij, dus dan rijdt ik ze meestal om de dag, of als mijn zusje meegaat worden ze beide gereden

en huiswerk hebben we haast niet, en als we dat al hebben, maak ik dat in die les af, en leren doe ik bijna nooi Bloos en anders doe ik dat s'avonds in bed

ik doe vmbo, ( basis ) en zit in het 3e jaar.