Hoe lang rijden jullie meestal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

corinapasen

Hoe lang rijden jullie meestal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:21

Mijn vraag is dus: hoe lang rijden jullie meestal?

En hoeveel dagen per week?

Ikzelf 3 keer in de week drie kwartier

Heranda

Re: Hoe lang rijden jullie meestal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:28

Ik rijd mijn verzorgpony gemiddeld 4x per week, ene week minder, en de andere week weer meer. Straks weer 1x in de week les, een uur en daarnaast gaan we meestal naar buiten, en zijn we min. een uur weg, en af en toe eens een lange rit!

linnepin22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:32

ik rijd 4 keer in de week gemiddeld een uur. de invullign van de dagen wissel ik af: dressuuruurtje, balkjes draven en behendigheid, buitenritje, conditie opbouwen en veel stappen, longeren

Zo houd ik het ook afwisselend en leuk voor het paard!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:32

hey,

Toen ik nog wedtr reed iedere dag ong een uur a 1,5 uur, nu rijd ik recreatief en mn paard is al op leeftijd Bloos aan het raken en niet gezond meer daarom longeer of wandel ik vaak met hem ipv rijden onder het zadel.
Rijden doe ik ong 2/3 keer per week nu het weer langer licht wordt longeren ong 1 a 2 keer in de week en wandelen ong 1 keer in de week, allemaal afhankelijk van het weer.
Zo krijgt ie swinters minder beweging en rijden kan ik dan alleen in het weekend maar dat is in het geval van mijn paard niet zo erg. Knipoog

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:36

het liefst rijd ik elke dag maar af en toe heb ik gewoon echt geen tijd, ik rijd dan meestal een half uur tot 3 kwartier

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:37

het lig der bij mij een beetje aan wat voor zin ik heb Bloos ik heb minimaal 1x per week 1 uur les.. en ze rijd ook minimaal 1x per week voor de kar is altijd verschillend minimaal 2 uur wel
voorderest.. loopt ze altijd wel bij ons op een soort straatje met bak.. en als ik dan nog is extra zin heb in een buitenrit ofso.. dan pak ik haar gewoon en ga lekker rijden:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:39

Ik studeer, dus zie mijn paardjes enkel in t weekend.

Dan rijd ik met de haf ongeveer 1 á 2 keer per weekend, meestal de ene keer een goed uur tot anderhalf uur. De tweede keer kan een langere rit zijn tot max 3 uur. De Tinker wordt een half uur heel matig bereden, is nl hoogdrachtig.

In de vakantie's rijd ik om de dag ongeveer. Dan hangt het van het weer af, hoe moe ik ben en alles, maar meestal ergens tussen de 1 - 4 uur Lachen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:42

Elke dag een uurtje.
Maar ze heeft meestal in op maandag vrij Lachen
(Dan heb ik weinig tijd)

Soms, als ik haast heb 3 kwartier, maar dat komt niet vaak voor.
Op buitenrit blijven we meestal vrij lang weg.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:53

Ongeveer 5 dagen per week wordt ze gereden..En ik rijd 2 a 3 dagen per week./.En dat verschilt van 45 min tot 60 min

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:53

Licht eraan hoe het gaat. Als het super goed gaat maar een halfuurtje. En als het slecht gaat een uur of meer. Maar het verschilt ook per paard. Het ene paard rij ik meestal standaard anderhalf uur. Het andere paard gaat ook vaak de stapmolen in voor een halfuurtje. Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:58

Ongeveer 6x per week, tijd is verschillend. Van een half uur dressuurtraining tot 4 uur conditie training.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:04

Als mijn merrie weer goed op conditie is rijdt ik 5 a 6 dagen per week een dan zo'n 1tot 1,5 uur. En af en toe longeer ik haar een half uurtje. Of ga een buitenrit maken en dan ben ik ckr wel 2 uur onderweg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:10

Het wisselt bij Duvel per dag hoeveel hij moet lopen.
Hij loopt eigenlijk wel elke dag. Tegenwoordig loopt hij ook vaak 2x per dag onder het zadel, bijv. 's morgens een 3 kwartier dressuur met de eigenares (werkt hij niet overdreven hard, maar heeft wel lekker beweging) en dan ik 's middags nog dressuurtraining van ong. 3 kwartier, of een buitenrit van 1,5 uur of een uur springles...
Op de dagen dat ik alleen rijdt, probeer ik hem of 's morgens te rijden en dan 's middags nog buiten wandelen of fietsen of rijden, of 's morgens lekker een poos los en dan 's middags rijden.
Hij wordt eigenlijk wel elke dag minstens een uur gereden, maar niet perse een uur achter elkaar.
Soms ben ik ook wel eens fanatiek met hem bezig en trainen we ruim een uur achter elkaar, waarna hij dan nog lekker een half uurtje buiten wordt uitgestapt.
Hij doet het hier prima op, ik denk dat meer beweging alleen maar beter is dan minder en wij hebben niet de mogelijkheid om hem de hele dag op de wei te zetten. Als straks het weideseizoen op stal weer begint, staat hij er vaak 's morgens een uur in (ipv los in de bak), veel langer gaat niet, omdat de wei betrekkelijk klein is voor de hoeveelheid paarden die op stal staan en hij is altijd de zondebok die in elkaar wordt getrapt als het druk is, dus dan maar niet te lang erin met een zeer select gezelschap...
Als ik dan nog met hem 's middags aan de wandel ga, laat ik hem vaak ook nog een half uurtje of zo grazen langs de wegkanten, dus echt te klagen heeft meneer niet.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:15

Ik rij gemiddeld 4x per week, en hoe lang hangt ervan af of ik een buitenrit maak (en dan hangt het er weer vanaf waar ik heen ga) of dat ik in de bak ga rijden (en dan hangt het ervan af hoe het gaat, als alles lukt ben ik met een half uur meestal wel klaar).

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:21

Ik rij 5x per week... meestal wel een uur...
1x per week springles en meestal op zondag naar t bos/park
de rest van de eek dressuurmatig... en as k wat minder tijd heb alleen longere

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:52

Nu ik weer aan het opbouwen ben zo'n 5 a 6 keer in de week, dit is de planning iig... ze komt er wel elke dag uit, als ik niet rij word er vaak even gestapt en ze komt als het weer t toelaat ook gewoon in t land.
ik rijd dan, aanvankelijk van of ik les heb, n half uur tot 3 kwartier, ligt er aan hoe ze is.../
ik moet nu strenger gaan worden, dus minder snel tevreden zijn enzo, dus ik zal nu ook meer gaan trainen en langer rijden. ook ga ik zomers t bos wel in, als ik zin heb ben k dan zo 2 uur of meer weg...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:55

Normaal rijdt ik 6 dagen in de week een half uur tot 45 minuten waarvan 1 keer een uur les.

Met mijn 3.5 jarige drachtige merrie rijdt ik nu 3 tot 4 dagen in de week een half uur of korter waarvan 1 dag een uur les. Daarna zal ik hem doorrijden tot 6 dagen in de week

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:35

Mijn streven is om 5 keer in de week wat te doen. Dit kan buitenritten zijn, in de bak lessen, gewoon lekker wandelen, of een sessie 'clickeren' (en ik wil beginnen met vrijspringen, maar doe dat nog niet). En hoe lang dat is, dat varieert: van een half uur tot wel 2,5 uur. Een flinke buitenrit (met héél veel stappen en af en toe pauze) duurt al snel 2,5 uur. En als ik alleen dressuuroefeningen doe, ben ik er zelf met een half uur ook wel klaar mee eigenlijk Clown .

Trouwens, mijn paard staat dag en nacht buiten in een kudde ipv op stal, dus bij mij is de noodzaak om élke dag iets te moeten doen ook minder!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:43

Ik rijd 2 a 3 keer per week ongeveer een uurtje.
Als ik een buitenrit ga maken rijd ik langer..

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:23

gem. 4/5 keer in de week 45 min. en met les een uur.
En op een buitenrit meestal iets van 2 uur.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:08

Ik rijd mijn hengst 5-6 dagen in de week en dan net zo lang tot hij voor mijn gevoel "goed" is. Tijdens 1 van die dagen ga ik ook wel lekker het bos in.
Als ik een concours op de planning heb dan train ik 5 dagen in de bak en de dag voor het concours train ik hem 's ochtends in het bos lekker ontspannen en 's avonds pak ik hem meestal nog even een 20-tal minuten in de bak. Dat lijkt veel, maar hij heeft deze regelmaat echt nodig heb ik gemerkt. En zo staat hij ook beter aan de hulpen in de proef.
Ik heb afgelopen weekend aan den lijve ondervonden wat te weinig training doet.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:37

Ik rijd mijn merrie 5-6 dagen in de week..
van 3 kwartier tot een uur Lachen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:53

Met mijn nieuwe paardje rijd ik 2 dagen en dan 1 dag longeren enz. Meestal als ik rijd 3 kwartier,longeren 20 minuutjes

kowloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:02

in de vakantie probeer ik elke dag te rijden, en dat verschilt van tijd tot tijd, gemiddeld 3 kwartier
soms is dat een halfuur, een andere keer een uur

tijdens school en zeker tijdens de winterperioden kan ik niet zoveel rijden

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:54

Die van mij rijdt ik 5/6 keer in de week. De duur van de training ligt meestal rond 30 / 45 minuten. Vaak gaan we 1 a 2 keer per week op buitenrit (2-3uur) en ook nog op wedstrijd.