Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Ze maken echt wel lichamelijk contact
Hoe komen ze er weer bij bij de NH cursus???
Ooit 2 hengsten bezig gezien?
. Verder is trappen, slaan of bijten linea recta een pak op zijn sodemieter...dan denk ik niet na maar dan raak ik hem waar ik hem raken kan
. Gelukkig heeft niet nog niet getrapt of geslagen (gericht) maar hij weet het wel... consequente aanpak en je weet wat je aan elkaar hebt. Zo is mijne lastig met manen trekken en springt dan weleens ineens naar voren...moet je hem daarvoor straffen of doet die dat uit angst/pijn? Tja, blijft moeilijk... ik let altijd maar goed op en als het te gortig wordt dan trek ik hem weleens een keer goed terug... maar slaan bij het manen trekken doe ik dan niet... omdat ik de reden niet weet... blijf altijd eerlijk...

Hetja schreef:Als mijn paard mij gericht een trap wil geven of mij bijt, dan kan hij toch zeker wel een goeie klap of schop terug krijgen!
hij gaat niet zomaar bijten of schoppen zonder reden hoor

Anouar15 schreef:Ik hoef mijn paard ook niet te slaan. Hij weet het precies als iets niet mag. Af en toe probeert hij de ton haver te pakken, daar kan hij zo bij. Dan hoef ik alleen maar m'n vinger op te steken en hij gaat gelijk weer op z'n plek staan waar hij hoort te staan. Terwijl hij een echte vreetzak is en zo de emmer haver open kan maken.
runningkawa schreef:Ik hoef die van mij ook niet te slaan
daar is euh voldoende
Die slaat, bijt, ed ook echt niet, hij weet wel dat hij dat niet moet proberen.
Maar een paard van een ander, wat niet opgevoed is, daar word het wel eens anders.
LuckySpirit schreef:Wat doe je dan als ie nie op je vinger reageert ?
Spirit
) enzwaai ik m'n arm. Reken maar dat hij (met z'n staart tussen z'n poten) terug naar z'n plek gaat en daar gaat hij dan heel zielig kijken met z'n hoofd helemaal naar beneden. Als hij daar dan weer even staat krijgt hij een aai over z'n hoofd en blijft hij gewoon daar staan. Hij staat nooit vast.
Hermesdeux schreef:runningkawa schreef:Ze maken echt wel lichamelijk contact
Hoe komen ze er weer bij bij de NH cursus???
Ooit 2 hengsten bezig gezien?
Inderdaad...die geven pas op als de ander plat ligt (in het wild)... maar goed dat even achterwege...
Mijn paard krijgt gewoon een correctie bij iets wat ik niet wil. Als hij moet wachten in zijn stal en eruit loopt dan roep ik: HE! en dan stapt die netjes weer terug... anders kom ik met de bezem in actie (grapje). Maar als ik dat toelaat dan blijft die het doen, rete irritant. Evenals niet stil blijven staan bij beugels en singel en opstappen...daar heb ik echt een hekel aan, vaak is stemverhef idd al voldoende, maar een tik op zijn hals kan die dan zo verwachten. Ik sla nooit op zijn hoofd, maar hij bijt mijn zusje regelmatig als ze langsloopt en die zwiept dan gelijk de emmer naar zijn kop... die is daar totaal niet van gedient... of die het weet![]()
. Verder is trappen, slaan of bijten linea recta een pak op zijn sodemieter...dan denk ik niet na maar dan raak ik hem waar ik hem raken kan
. Gelukkig heeft niet nog niet getrapt of geslagen (gericht) maar hij weet het wel... consequente aanpak en je weet wat je aan elkaar hebt. Zo is mijne lastig met manen trekken en springt dan weleens ineens naar voren...moet je hem daarvoor straffen of doet die dat uit angst/pijn? Tja, blijft moeilijk... ik let altijd maar goed op en als het te gortig wordt dan trek ik hem weleens een keer goed terug... maar slaan bij het manen trekken doe ik dan niet... omdat ik de reden niet weet... blijf altijd eerlijk...
paard lief= ik lief
runningkawa schreef:dream on
Er zin paarden die dat wel proberen, kijken wie de baas is.
Als jij dan alleen euh zegt, lachen ze zich kapot en gaan steeds verder.

Citaat:Dan zeg ik: NOOT!! (zo noem ik hem altijd ) enzwaai ik m'n arm. Reken maar dat hij (met z'n staart tussen z'n poten) terug naar z'n plek gaat en daar gaat hij dan heel zielig kijken met z'n hoofd helemaal naar beneden.
Anouar15 schreef:Als een paard iets niet prettig vind laat hij dat met heel kleine signalen zien omdat ze zelf heel gevoelig zijn voor lichaamstaal. Wij mensen zien die heel kleine signalen niet eens en zelfs de grotere signalen die daarna komen negeren we. Het enige dat een paard dan nog kan doen is een trap geven of bijten. En dan straffen we ze nog ook daarvoor...
Share schreef:
dus jij negeerd kleine signalen en grote signalen ik zou jou welleens met een jong paard bezig willen zien die domineerd. is kijken of je dan ook nog alleen met je handen zwaait.
Anouar15 schreef:Als een paard iets niet prettig vind laat hij dat met heel kleine signalen zien omdat ze zelf heel gevoelig zijn voor lichaamstaal. Wij mensen zien die heel kleine signalen niet eens en zelfs de grotere signalen die daarna komen negeren we. Het enige dat een paard dan nog kan doen is een trap geven of bijten. En dan straffen we ze nog ook daarvoor...
Share schreef:Anouar15 schreef:Als een paard iets niet prettig vind laat hij dat met heel kleine signalen zien omdat ze zelf heel gevoelig zijn voor lichaamstaal. Wij mensen zien die heel kleine signalen niet eens en zelfs de grotere signalen die daarna komen negeren we. Het enige dat een paard dan nog kan doen is een trap geven of bijten. En dan straffen we ze nog ook daarvoor...
![]()
en wat als een paard jou zwaaiende handen,je EHH of EUH negeerd?
, gaat dus niet helemaal op die theorie...