Paard verkopen wat niet aan je eisen voldoet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

Paard verkopen wat niet aan je eisen voldoet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:34

Naar aanleiding van het topic: Staat jouw paard te koop?'vroeg ik me af of jullie je paard zouden verkopen als na een hele periode blijkt dat hij toch niet aan jouw eisen voldoet.... Terwijl je helemaal gek ben met het beestje, maar je met rijden hele andere verwachtingen hebt?

Zegt dan nog iedereen, nee ik verkoop hem nooit, enkel voor een heeeeel hoog bod, of ligt het nu anders?

xSuusx

Re: Paard verkopen wat niet aan je eisen voldoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:41

Me shetlandertje zal niet meer weggaan en doet redelijk aan me eisen.

Me pony is wat koppig en 1kennig,in de omgang ze is erg braaf en aardig voor mij volgt me als een hondje en hinnekt etc.
Maar met rijden is ze een echte draak,en Loopt het niet lekker.
Ik weet eigelijk niet hoelang ik haar nog hou,Bn wel nadenken of ik haar te koop aanbied.

ze doet dus redelijk aan me eisen,maar met rijden klikt het niet tussen ons,ze loopt gewoon vaak buiten en ik berij der niet veel meer.Geen zin om nogmaals te vliegen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:43

Voor Kawa ging dat al niet op, die voldeed aan verwachting. Lachen

Een ander paard zou er daarom zeker uitgaan.
Ik heb er ook al 1 verkocht waar ik geen klik mee kreeg en Kawa hem liever doodschopte dan hem in de buurt wilde.
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Paard is namelijk niet happy met de situatie, Kawa niet en ik niet
Dus waarom dan nog houden?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:54

Als er iemand is die zegt dat ze haar paard nooit zou verkopen,ben ik dat wel.
Toch heb ik dat wel een keer gedaan.
Een paar jaar terug had ik een ruin waar ik helemaal stapel op was.
Op stal en in de omgang was het de grootste knuffel die je je voor kan stellen.
Toch kreeg ik met rijden problemen met hem en werd ik bang van hem.
Uiteraard geprobeerd met goede begeleiding hieroverheen te komen.
Helaas is dit niet gelukt.
Gevolg:een paard dat niet meer gelukkig was en een eigenaar die elke dag huilend van stal kwam.
Daar kwam bij dat het echt een springpaard was in hart en nieren en ik wilde dressuren.
Kortom: we maakten elkaar diep ongelukkig.
Uiteindelijk met héél veel verdriet de knoop doorgehakt en hem verkocht.
Hij is naar Amerika gegaan om een nieuwe carriere als springpaard te beginnen en ik heb een ander paard terug gekocht.
Ik heb hem wel met pijn in m'n hart laten gaan,maar het was het beste zo,zowel voor hem als voor mij.
Ik heb er dan ook nooit spijt van gehad,zeker toen ik hoorde dat hij het daar supergoed doet en dat z'n nieuwe eigenaresse ook helemaal gek van hem is.
Wel vond ik dit één van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen.
Maar nu kan ik wel zeggen:het is goed zo.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:56

Ik koop mijn paard pas als hij aan alle eisen voldoet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:59

En dat weet jij altijd van te voren?

Ik wist echt niet dat Kawa hem bijna de wei uit wilde meppen, toen hij op het verkoop adres stond Haha!
Zeker omdat dit de eerste keer is dat kawa dat bij een paard heeft.
Hij kan normaal bij elk paard in de wei gezet worden.

dat daardoor het gekochte paard, zich niet meer helemaal lekker in zijn vel voelt en zich ook minder leuk gaat gedragen, is dan een bijkomstigheid die je nooit van te voren wist

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 14:01

Hermesdeux schreef:

Ja maar je eisen kunnen naar verloop van tijd veranderen, en je paard kan ook veranderen. Of toen je hem kocht het allemaal veel mooier bleek te zijn dan dat achteraf blijkt, dus een beetje kort door de bocht gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:03

En idd
je eigen eisen kunnen ook gaan veranderen Ja

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:07

Met mijn vorige paard die nu overleden is klikte het rijtechnisch helemaal niet.Toen ik bij haar ging kijken 1 e keer reed ze heerlijk,en eenmaal bij mij ging het helemaal niet. Toch was ik gek op haar en heb haar gehouden,en uiteindelijk ging het ook beter,ben zelfs naar strand geweest enz. En toen ging ze dood Verdrietig Ik had haar nooit van me leven verkocht

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:10

Stel je voor dat je graag wedstrijden wilt rijden, maar je paard daar niet geschikt voor is. Dat je door blijft pushen om toch maar die resultaten te behalen en je paard daardoor te zwaar onder druk zet. En dat het uiteindelijke resultaat is dat je je paard blessures bezorgd. Is dat echte dierenliefde?

Als de klik er niet is, dan is het snel over. Dan pas je niet bij elkaar en moet ieder zijns weegs gaan. Ik heb het met mijn merrie die ik zelf heb gefokt, moet nog kijken hoe ze onder het zadel is, maar als het dan niet lukt, gaat ze toch echt weg. En dat heb ik van dag een gezegd. Haar moeder, inmiddels 6 jaar in mijn bezit, voldoet aan alle verwachtingen en we klikken heel goed met elkaar. Die gaat dus nooit meer weg.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:48

Het eigenlijk heel makkelijk te zeggen, als de klik er niet is, nou dan werkt het niet. Maar gebeurt het ook echt zo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:54

Ik denk dat het niet altijd opgaat. En die klik kan groeien. Een klik kan ook verdwijnen. Maar ik denk niet dat een paard (net als een tweebenige partner) het verdient dat men bij elkaar blijft tot de dood je scheidt.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:58

Een relatie kan doodbloeden, dus een relatie wat je met je paard hebt kan ook doodbloeden!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:59

Cassidy schreef:
Ik denk dat het niet altijd opgaat. En die klik kan groeien. Een klik kan ook verdwijnen. Maar ik denk niet dat een paard (net als een tweebenige partner) het verdient dat men bij elkaar blijft tot de dood je scheidt.

hmm, met dat laatste begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:01

Ze bedoelt dat als het niet gaat het gewoon niet gaat! Net als mensen die gaan scheiden omdat ze veel ruzie maken, ze kunnen wel bij elkaar blijven, maar of ze er gelukkiger van worden?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:02

Ik heb Bijou nu een halfjaar, en de echte 'band' moet nog komen..
Maar als ik zie hoe ze in het begin onder het zadel was, en hoe nu, ben ik toch wel heel trots op haar..

Ze doet zo ongeveer wel aan mijn eisen denk ik, maar als ze echt schuw en alles zou zijn dan zou ze verkocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:04

Cassidy schreef:

Vind ik voor een partner ook niet altijd gelden

nog 40 jaar ongelukkig zitten wezen met een hoop ruzie
Of uit elkaar gaan en een ander leven op bouwen, met veel kans meer geluk

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:17

Met mijn pony klikt het super goed. Hij is heel erg lief, en ik kan alles met hem.
Tot ik er op zit. Dan is hij onzeker en schrikt vaak, daardoor ben ik onzeker geworden en zelf bang om er op te gaan. We steken elkaar aan. Ik ben nu twee jaar met hem bezig, veel les, veel goede begeleiding, veel met andere paarden weg, veel oefenen aan de hand buiten aan de hand enzo. Maar ik kan nog steeds niet ontspannen met hem naar het bos, laat staan een keer alleen.
Of ik dat niet wist van te voren? Jawel, maar hij had zijn hele leven op dezelfde stal gestaan, nooit iets anders gezien, en was pas bijna 4 jaar. Ik had verwacht dat het wel over zou gaan. Niet echt dus.
Ik stop nu veel geld in paard waar ik niet mee kan doen wat ik eigenlijk wil. Dus toch met veel pijn in mijn hart besloten hem te verkopen.
Hij gaat dit weekend op proef.
Ik vind het heel erg moeilijk, het doet echt pijn, maar dit is voor allebij het beste. Ik heb geen lol, hij ook niet echt, dus dit is het beste.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:19

Mijn vorige paard heb ik verkocht omdat hij echt niet voldeed. Er is maar één ding waar ik niet tegen kan en dat is een paard dat alleen maar steigert als ie in een bak komt (deed ie overigens achteraf ook al bij vorige eigenaar en na 8 maanden trainingsstal was het nog niet over; voor de kar ging ie als een trein en rechttoe rechtaan de polder door ook). Het paard dat ik nu heb voldoet beter dan verwacht, dus die blijft. De klik was er gelijk en de relatie is langzaam gegroeid zeg maar. Oftewel, de verliefdheid is houden van geworden. Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:07

Paard wat niet voldoet gaat eruit. Het heeft geen zin als je elkaar "in de weg zit" doordat je eisen stelt waar het paard niet aan kan voldoen.
Ik stel hele specifieke eisen. Stel dat Morris hier uiteindelijk niet aan kan voldoen (daar lijkt het wel een beetje op), dan verkoop ik hem liever aan iemand die de eisen stelt waar hij wel aan kan voldoen.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:14

hooj..

ik heb niet echt eigen paard dus ik kan der ookk niet verkopen maar ik verzorg dus een paardje dat opzich heel lief is hiinnikt naar me en is met poetsen enzo heel lief maar zodra ik der ga rijden is ze opsich te sterk voor mij ze bokt ook enzo maar ik zet gewoon door want het gaat steeds beter dus het ligt er een beetje aan aan wat voor eisen kijk klikt het niet omdat jij bijv wil dat die aan de teugel moet maar ze dat niet doet of klikt het niet omdat jij gewoon het paardje nie leuk vin..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:41

Een paard dat niet aan mijn eisen voldoet of waar ik het gewoon niet mee kan vinden gaat eruit. Ben ik in de loop der jaren heel simpel in geworden Ja

Mijn paarden gaan er trouwens ook uit als er reëel geld voor geboden wordt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:02

vivanes schreef:
Hermesdeux schreef:

Ja maar je eisen kunnen naar verloop van tijd veranderen, en je paard kan ook veranderen. Of toen je hem kocht het allemaal veel mooier bleek te zijn dan dat achteraf blijkt, dus een beetje kort door de bocht gezegd.

Misschien wat kort door de bocht, maar ik wil gewoon op alles voorbereid zijn. Ik wilde graag wedstrijd blijven rijden, dus werd daar een geschikt paard voor gezocht. Ik wilde ook een paardje waar ik wat van leerde, dit paard was L dressuur met kennis van het M dus moest lukken en ik wilde niet een te jong paard. Zijn al 3 eisen waaraan die voldeed. Verder moet ik gewoon alleen met hem in de omgang kunnen zijn, ook goed en hij heeft altijd met andere paarden gestaan en met onze paarden ging het ook goed. En anders gewoon een draad ertussen. Met rijden moesten we wel wennen maar die klik was er, en ik vraag me af, of die klik ooit nog weggaat... ik geef zoveel om dat paard dat ik de minpuntjes accepteer... en dus voldoet hij nog steeds aan mijn eisen Bloos

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:54

Jahoor,

als het dier lichamelijk niet het werk aan zou kunnen en ik ben stapel op hem dan mag hij/zij zeker blijven.

Als de klik er totaal niet is met het paard in de omgang of met het rijden gaat hij/zij er na een tijd toch uit. Paardrijden is een hobby en dan ga ik niet zitten vechten of me dood ergeren aan mijn eigen paard (dat doe ik wel aan mijn mede bakgebruikers Clown ).

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:00

Als mijn paard niet aan mijn eisen zou voldoen zou ik hem verkopen. Ik steek er veel tijd en geld in en als je er niet mee kan doen wat je wil doen, wordt zowel jijzelf als je paard er niet gelukkig van.

Nou moet ik zeggen dat ik er wel heel veel moeite mee zou hebben hoor om m'n paard weg te doen. Hij heeft geen leuk verleden gehad en het heeft een tijd geduurd voordat hij me echt ging vertrouwen. Ik zou het heel zielig vinden als hij bij een ander weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen, het gaat nu juist zo goed met hem. Maar gelukkig voldoet hij aan mijn eisen, dus heb ik dat probleem niet!