zelf anti-klit maken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aukjegm

zelf anti-klit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:11

hoi..
ik had ook al bij de zoekfunctie gekeken... maar daar staat eigenlijk maar 1 goede beschrijving bij het zelf maken van anti-klit..
namelijk met andrelon antiklit en water.. maar ik kan dat andrelon nergens vinden.. waarschijnlijk ben ik blind.. Bloos
heeft het mss een andere naam of heeft iemand er een plaatje van?? Schijnheilig
of mss een andere manier om zelf antiklit te maken..??
alvast bedankt Haha!

Ineke2

Re: zelf anti-klit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:14

Ik maak geen eigen anti klit, dat werkt namelijk toch niet.
Het beste werkt Cowboy Magic, je hebt er maar een heel klein beetje van nodig.
2x in de week in de manen/staart doen en je hebt een prachtig klitvrij paard, wat ook nog is lekker ruikt Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:16

Ik gebruik altijd gwn EquiShine...
werkt echt super

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:20

als je eens op cockpitspray zoekt vind je al wat meer (ook in het doe-het-zelf topic). Dat is spray van E 1,75 bij de kruidvat (zie ook kruidvattopic) om het dashboard van je auto mee op te poetsen. Je kunt het ook gebruiken voor zijn staart al is de damp ervan schadelijk (slaapverwekkend staat op de bus) maar als je het dus buiten doet lijkt het mij onschadelijk.
Ik heb het vorige week gekocht en het werkt goed.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:25

Ik gebruik al jaren cockpitspray (valma, hoogglans- de matglans wordt vettig), werkt perfect!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:55

Concorde schreef:
Ik gebruik al jaren cockpitspray (valma, hoogglans- de matglans wordt vettig), werkt perfect!

hmz, ik heb afgelopen weekend de matglans gekocht.... Koe
volgende keer de hoogglans dan maar Vork

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:05

Bloos! Cockpitspray op staart en manen? Dat is toch hartstikke chemisch spul of heb ik het nu helemaal mis?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 00:34

Ik heb altijd EquiStar of EquiShine (en komende week is er ook spul in de aanbieding bij de Lidl en bij de Horselover hebben ze ook van Global).

Ik heb het ooit eens zelf gemaakt (cremeVOEDING met water verdund), maar dat werkte voor geen meter!! Clown

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 06:54

T@nj@ schreef:
:oo Cockpitspray op staart en manen? Dat is toch hartstikke chemisch spul of heb ik het nu helemaal mis?

Iemand had mij ook getipt om dat spul te kopen. Maar ik heb het maar niet gekocht, vond het er niet echt paardhuidvriendelijk uitzien. Ik hou het dan wel bij de Equishine Cool

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:01

Ik gebruik voor de staart altijd een paar druppels babyolie. Goed verdelen over het haar (niet de staartwortel!) En het glimt je te gemoed.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:23

Geen idee hoe je het zelf kan maken ... equishine werkt iig niet, tenzij je er zoveel inspuit dat de staart en manen bijna van plastic zijn en zo erg kleven dat je er maar beter niet met je handen aan kunt komen Clown
Maar dat cowboy magic spul voor staart en manen is dat een gel-achtig iets ofzo? En is dat niet heel snel op dan ? Het zijn maar kleine flesjes en volgens mij heb je best wat nodig om de hele staart en manen te doen ofniet ?

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:44

Hoi, ik heb vorige week ook een fles cowboy magic gekocht. Werkt perfect en je hebt er maar een druppeltje van nodig en dat masseer je in de staart en manen. Ik denk dat je er veel langer mee doet als een spuitbus. Een voor deel is dat er geen siliconen in zitten, in andere antiklits wel en daar worden uiteindelijk de manen en de staart erg droog van. Nog een voordeel, mijn dochtertje heeft erg last van klithaar en daar kun je het ook gewoon voor gebruiken.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:09

Haarbalsem van het Kruidvat, het soort dat je niet moet uitspoelen.
In een spuitflacon aanmengen met water, schudden voor gebruik.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:05

Ik gebruik ook cockpitspray en mijn paard is er niet kaal van geworden Clown Ook geen rare plekken. Gebruik het meestal in de staart, maar ook soms de manen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:13

Babyolie Haha! Echt heeerlijk spul. Ik hoe maar een keer per week de staart goed uit te bortselen, de rest van de tijd hoe ik er alleen maar even doorheen te gaan en hij is weer super. Ik vlecht Ofir's manen vaak voor het rijden, en van equishine en dat soort goedjes wordt het haar zo glad dat het niet meer blijft zitten en veel te snel los gaat. Met babyolie heb ik nergens last van Cool

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:39

Ik had hier nog een pakje baydoekjes staan, die gebruik ik nu voor staart en manen, werkt heel erg goed! Maar wel een beetje duur, ik ga dus ook overschakelen op gewoon baby olie maar hoe breng je dat dan aan? Wordt het niet verschrikkelijk vet?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:56

Weet iemand een ruitersportwinkel in het Noorden waar je Cowboy Magic kan kopen? Ik wil dit ook wel eens proberen!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:52

Ik denk dat Oregon trail tack in Westerbork het wel heeft maar ja, das geen Friesland, das Drenthe Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:06

Ik heb altijd de babyolie van de Etos (huismerk), of op de borstel en dan door de staart (verspreid wat beter) of op de staart en dan borstelen. Alleen heb je met de laatste manier wel de kans dat het gaat spetteren, dus uitkijken voor je rijbroek.
Je hebt trouwens niet heel veel nodig.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:20

friesian schreef:
Hoi, ik heb vorige week ook een fles cowboy magic gekocht. Werkt perfect en je hebt er maar een druppeltje van nodig en dat masseer je in de staart en manen. Ik denk dat je er veel langer mee doet als een spuitbus. Een voor deel is dat er geen siliconen in zitten, in andere antiklits wel en daar worden uiteindelijk de manen en de staart erg droog van. Nog een voordeel, mijn dochtertje heeft erg last van klithaar en daar kun je het ook gewoon voor gebruiken.

Maar hoe kan je nou 1 druppeltje verdelen over een hele staart Verward Lijkt mij moeilijk ...

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:13

Nou hier de uitleg dan: een druppeltje op je hand doen, in je handen wrijven, heel je handen zitten dan vol met dat spul. Je wrijft met je handen door de staart en inderdaad, een druppeltje is voldoende voor de hele staart. De klitten vallen er zo uit.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:10

mij lijkt me cockpitspray wel chemisch idd.. maar dat cowboy magic lijkt me wel handig.. Haha!
is dat overal te koop?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:39

Ik meng altijd babyolie met wat water. Dan kan ik het gewoon in een oude Equishine-fles en kan ik het spuiten ipv kliederen *LOL*

Werkt super!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:04

Ah! Dat klinkt handig! En olie met water is wel goed te mengen?
Ik denk dat ik het ook eens zo ga proberen Ja

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:22

ik kam gewoon de manen en staart elke keer bij een poetsbuurt heb ik geen eqiu shin meer nodig!