mylano schreef:Ik moet, vind ik, ten allen tijde de stal in kunnen.
Als zij voer hebben doe ik de stallen. De mogen hun koppie rustig in de bak houden, als ze hun kont maar bijdraaien als ik dat wil.
Voernijd?? Nee, gelukkig niet!! IK ben nl degene die ze dat voer geeft en ik hoef dat voer niet. Ze zien mij dus ook niet als een potentiele bedreiging. En dan nog.... IK ben de baas en als ik wil dat ze hun hoofd uit de bak halen, dan moeten ze dat gewoon doen! En als ik zin heb aan poetsen doe ik dat ook gewoon. Ze mogen dan uiteraard gewoon dooreten, ik poets in de stal en ze staan dan altijd los.
Ik heb nog nooit gemerkt dat ze dat vervelend vonden!
Maar zomaar slaan omdat je daar zin in hebt kan natuurlijk niet!!!!!!!
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Een in lagere rang geplaatste kuddegenoot mag pas eten als de hogere in rang daar 'toestemming' voor geeft. En als ik wil dat hij even zijn hoofd omhoog doet om het halster af te doen ofzo dan heeft hij dat maar te doen. Ook opzij gaan kan hij best als hij aan het eten is. Op voernijd heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Ook mijn hond heeft maar aan de kant te gaan als ik erbij wil, dat oefen ik regelmatig, ook met paard. Als er dan een noodgeval is kan ik er tenminste bij.
Dit hengstje heeft dus geen respect voor zijn eigenaar. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, zie andere topics die er deze week zijn verschenen over jonge mensen (kinderen) met hengsten.
Dat zij te pas en onpas haar paardje slaat kan natuurlijk niet, kennelijk is ze ergens gefrusteerd over of is ze ergens heel boos over en weet ze niet hoe ze het op een goede manier kan afreageren. Misschien kun je haar zeggen dat ze daar eens met iemand over zou kunnen praten, een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld?