Wie volgt (niet) de clublessen van z'n vereninging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rijden jullie mee in de clublessen?

Ja, altijd.
21 (50%)
Soms.
5 (11%)
Zelden of nooit.
16 (38%)

Totaal aantal stemmen: 42

caro_vt

Wie volgt (niet) de clublessen van z'n vereninging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:27

Graag zou ik eens willen weten wie gebruikt maakt van de clublessen van zijn vereninging en wie niet. + motivatie graag vermelden!

Anoniem

Re: Wie volgt (niet) de clublessen van z'n vereninging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:36

eigenlijk bijna altijd, alleen als ik echt niet kan. Is gewoon erg gezellig en leerzaam.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:37

Niet, want die lessen zijn er niet.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:49

ik haal uit een prive les net zoveel als uit tien clublessen, het is wel gezellig maar om eerlijk te zijn heb ik alleen maar last van mijn medelessers dan. Dan neem ik liever af en toe een privelesje.
Moet ik overigens zeggen dat ik als sinds oktober geen les meer heb gehad, heb telkens niet de mogelijkheid om er naar toe te gaan en dat had ik bij de clubles dan weer wel

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:54

Ik rijd nooit mee in de groepslessen, de mogelijkheid is er wel voor en ik zou gewoon elke dag in de les kunnen rijden als ik zou willen, maar ik rijd liever lekker voor mezelf, want in deze groepslessen rijden ze in het rijtje.. En daar houd ik niet zo van..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:58

ja, behalve als ik niet kan natuurlijk Tong uitsteken

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:12

ik niet gewoon omdat het te ver is

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:18

Ja, ik rijd altijd (of ik moet gewoon niet kunnen) mee met de clublessen. We hebben altijd op woensdag les en het indoorseizoen ook op zaterdag. Het is altijd hardstikke leuk!! Het is best serieus enzo en het zijn de enige lessen die ik heb (behalve de hulp van mijn vader) dus het is ook wel heel handig.

Verder hebben we twee bakken en zijn de groepen op leeftijd en niveau ingedeeld. Ook hebben we springen en dressuurles Tong uitsteken
Soms zelfs cross-training!

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:25

Ik volg ze niet omdat de vereniging waar ik lid ben niet de stal is waar mijn paard staat (deze hebben geen vereniging) en dit is ook niet inbegrepen in de contributie. Deze vereniging is voor ruiters en amazones die puur wedstrijd willen rijden zonder bijkomstigheden als lessen e.d. Daar is de prijs dan ook naar Knipoog
Ik heb intructrice heb die aan huis komt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:34

Ik ook vrijwel altijd, er wordt gewoon goed les gegeven en vaak ook erg gezellig.
Bovendien zit het bij de contributie inbegrepen, zonde om niet te gaan.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:42

ik rijd wel in de verenigings lessen mee, nu vooral omdat hierin veel gesprongen wordt en ik dit niet aandruf zonder begeleiding ( mijn paardje is geen spring talent ) en begin het wel leuk te vinden!
maar voor de dressuur heeft het geen zin... ga dus ook meer voor de gezelligheid heen en ook omdat ik dan sowieso 1x per week in een binnenbak kan rijden, wat vooral in de winter wel handig is!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:56

Ik rijd ook mee in de clublessen.
Wij betalen los voor de lessen. zomers is het op ons clubterrein en 's winters bij onze instructeur thuis in zijn binnenbak.

Ik rijd mee omdat:

-ik in de winter elke week in elk geval in de binnenbak kan rijden, bovendien is de bak redelijk in de buurt van Moenira dus eventueel kan ik een keer extra de bak huren voor klein bedrag (ik mag ook voor elke les die ik neem bij mijn privé-instructrice een keer gratis vrijrijden in de bak bij haar thuis)

-ik op die manier vaker begeleiding heb bij het rijden, wat belangrijk is omdat ik wel eens te weinig door zet als het moeilijk wordt en er snel foutjes insluipen bij mij. En het is goedkoper dan privéles.

-het gezellig is en je sociale contacten hebt

-we dan ook af en toe eens springen voor de afwisseling, want thuis doe ik dat eigenlijk nooit omdat het teveel gedoe is in je eentje...

-we een goede instructeur hebben (allround gediplomeerd, Z-niveau rijdend en M-niveau jurerend), en kleine groepjes (3 a 4 per les) dus je krijgt genoeg, kwalitatief goede, aandacht. Het is dus ook erg leerzaam...

Naast clubles heb ik elke 2 weken dressuurles van mijn privé-instructrice, bij haar thuis (fijne buiten en binnenbak)
Tussendoor heb ik af en toe nog een les van de eigenaresse van Moenira. Meestal neem ik vlak voor een wedstrijd een les om de proef door te rijden en de puntjes op de I te zetten.

Clubles is bij ons altijd heel gezellig, maar er wordt wel heel serieus getraind en gereden! Geen weggegooid geld dus!!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:06

Ik volg ze meestal wel. Ze worden op zondag gegeven en dan kan ik meestal alleen maar dus tja... Knipoog Daarnaast hebben we een fijne instructrice en heb ik veel van haar geleerd.
Moet er wel bij zeggen dat ik en een vriendin (beide volwassen) in de "puberles" rijden omdat onze eigen les soms zo verdomde vol zit. En dan met zijn tienen in een 20x40 bak, dat werkt voor geen meter!! Koe

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:21

De lessen zijn goed en het is ook wel gezellig zo met je club genoten Knipoog

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:35

Ik ga meestal wel naar de dresuurlessen als ik kan. Die zijn 2 keer per week. Soms als ik zin heb en kan ga ik ook naar de springles maar dat komt niet zo vaak v0or. Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:21

's winters wel: binnen bak
's zomers niet: prive les en te ver weg

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:01

Ik heb geen eigen trailer dus dat gaat al moeilijk. Kan er wel 1 huren maar dat kost 17,5 euro + mijn vader moet kunnen rijden. geen clublessen voor mij dus

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:15

ja, swinters is het bij ons op stal. Maar als ik heel de dag vrij heb, wacht ik niet om savonds met zijn 10e te rijden, terwijl smiddags de hal leeg is Knipoog
Sinds 3 maanden hebben we een hele goede instructrice, alleen heb ik pas 1 les gehad, vanwege de blessure van mijn paard.
Vanaf volgende week is het weer op het clubterrein. Dan weet ik nog niet of ik ga. Ben dan afhankelijk van andere, want alleen onder de man ga ik niet, met de trailer ben ik afhankelijk van mijn ouders. En bij stal alle voorzieningen, rustiger rijden, en om nou te zeggen dat het gezellig is Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:17

ik rij al jaren bij mijn club ( geloof al iets van 9 jaar) maar helaas, vanaf juli niet meer in de lessen kunnen rijden ivm vervoers problemen. Ben natuurlijk nog wel lid, want die contacten he, die zijn zo leuk, en ook de onderlinge concoursen Haha!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:49

Ik eigenlijk ook altijd. Meestal ook beide keren in de week (springen en dressuur zijn apparte lessen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:56

NEE!!! Doe me een lol! Was vroeger heel gezellige club maar nu echt zo'n mutsenclub. Opgesplitst in 2 groepen (kleine vereniging) en groep 1 vind zichzelf echt super Misselijk Wonen vlabij elkaar of staan bij elkaar op stal. En groep 2 klooit maar wat an. Dus ik ga voor lekker thuis priveles, wel van de clubinstructrice. En 's winters rij ik af en toe mee want de binnenbak waar gelest wordt is lekker dichtbij, kan ik onder de man naar toe bij gebrek aan trailer.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:09

Ik rij soms mee met de clublessen. Deze worden altijd op donderdagavond gereden. Ik werk onregelmatig dus kan het niet altijd voor elkaar krijgen bij de baas dat ik donderdag avond geen dienst heb. Eigelijk probeer ik alleen altijd de eerste clubles van de maand mee te rijden omdat er dan alleen dressuurles gereden wordt. De overige lessen is meer gefocused op springen en daar doen wij niet aan Bloos

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:25

Ik ga wel altijd.
Twee keer in de week.
De lessen zijn niet echt geweldig, redelijk druk, maar vind het voor de paarden wel fijn dat ze weer een keer ergens anders lopen.
Ook voor jonge paarden is dit echt een super leerles.
Tussen de andere paarden en op een vreemd terrein.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 00:12

Ik volg de lessen niet, krijg op stal priveles elke week.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 06:29

Wij moeten extra betalen voor de verenigingslessen, daarom doe ik niet mee. Ten eerste rijd ik toch geen wedstrijden, en ik ga dan wel een keertje extra naar een priveles.