Maar dan nu de vraag weet iemand wat ik het beste kan doen om hem in de trailer te krijgen????????
Het gaat me niet alleen om de wedstrijden maar ik wil ook wel eens leuk weg met hem naar het bos maar dat schiet zo niet echt op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pinacolada schreef:He Sil jij ook hier.
Wat een gedoe vandaag zeg. Hebben jullie zelf een trailer?
Ik heb dus ook een hele dikke ellende met de trailer gehad, zul je zelf ook nog wel iets van meegekregen hebben in januari.
Wat je kan doen is oefenen, oefenen, oefenen..
Geen longeerlijnen, als ie bang is werkt dat niet. Als je een 2 paardstrailer hebt kun je beter het schot eruit halen..heb je meer ruimte. En dan een hele bak eten mee en belonen als ie een stapje in de goede richting doet.
Die van mij was ook bang, maar op laatst had ie de gek met me..dus dat moet je in de gaten houden. Maar hou eerst gewoon een hele boel geduld, ik heb er thuis wel eens 2,5 uur over gedaan, maar toen stond ie er wel in! Gaat vanzelf sneller.
Of alleen bix in de trailer geven, maar denk dat dat bij jou niet werkt. Sien kreeg toen in zn box geen bix meer, maar 2x per dag in de trailer..toen vloog ie er in na een tijdje.
Succes!
Alina schreef:Ah, zo eentje HAD ik ook! (is nu genezen!)
* Trailer langs iets zetten (liefst langs een muur)
* Kruiwagen aan de andere kant erlangs (op de kop, dus omhoog) of gewoon iemand ernaast)
* Vastpakken, en richting trailer lopen, stopt hij/zij, goeie tik met de bezem van achteren. (door iem. anders laten doen)
* Flink belonen als hij/zij er in staat!
* Telkens opnieuw oefenen, in, en dan weer er uit en opnieuw die trailer in.
Bij mijn paard (en ik heb een HEEEEL vervelende...) heeft dit twee weken geduurd, hij doet het nu al 3 maanden heeeeeel braaf!![]()
GEEN GEMIER MET BROKJES! Je lokt hem/haar toch niet de trailer in...
Succes!!!
Alina schreef:Klopt, de mijne is uiterst "agressief" als er iets moet gebeuren wat hij niet wil (de hoefsmid sloeg hij ook verrot..) Een ferme tik met de bezem is juist erg goed gebleken, je moet er ook niet direct achter staan, je kunt hem die tik ook verkopen als je er wat naast staat!
Degene die het paard het meest vertrouwd moet hem de trailer in begeleiden, iem. anders geeft de tik.
De eerste reactie van het paard (uit schrik) zal toch zijn om naar voren te lopen!
Probeer het maar eens!
kimmy1985 schreef:ik heb het ook gehad hij heeft me ook een keer tegen me kaak aan geschop, en we hebben het toen ben lijnen geproveer met de armen er achter en vanalles nu doen we altijd met bix en een emmer lekker appeltjes er door heen.
nu iemand er mee laten rammelen en jij begeleid hem gaat super goed die van mij draaft nu de trailer in .
En wat maakt het uit dat je het met voer doet als je op die mannier van alle elende af bent.
succes
Maaikelove schreef:Hij is er echt bang voor dus.. misschien lukt het om de trailer eens in de bak of in de wei te zetten, zorgen dat ie stevig staat en gewoon neerzetten. Verder niets ermee doen, zodat het paard er naar kan kijken, snuffelen enz. op de site: http://www.paardnatuurlijk.nl staat ook een heel verhaal over trailerladen, heel interessant!!