Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

LadyMadonna

Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 20:14

Merk dat mensen daar heel verschillend over denken, dus vandaar even een poll

Renske_

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:17

heb er met Destiny nooit zo over nagedacht, die kreeg nml al spat toen ik haar een goed jaar had, inmiddels 8 jaar later is ze nogsteeds bij mij en dat blijft ook zo

Quentin heb ik 4x het aankoopbedrag als bod afgeslagen, achteraf erg stom, hij is inmiddels afgekeurd en mag niet meer verkocht worden

Desire is van mn moeder is nu 20 en die gaat denk ik niet weg ivm mn moeders angst voor andere paarden

Wisteria heb ik sinds november, is nu bijna 2 jaar, voor een erg goed bod gaat ze weg, of bij een niet passende combi als ze onder t zadel is, dan zal ze wrsch ook verkocht worden, maar heb haar gekocht met de bedoeling de sport in te gaan en niet voor de verkoop.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:22

Prisca wordt alleen verkocht als ik het zelf absoluut niet meer aan zou kunnen (lichamelijk of zo) en dan alleen als er echt niemand te vinden is om haar te rijden of wat dan ook... Die kans is dus héél erg klein. Ik ben in die 4 jaar zo aan haar gehecht geraakt dat ik haar echt niet zomaar laat gaan.

Er is wel al meerdere keren gevraagd of ik haar wil verkopen,maar daar ga ik dus niet op in. Het grappigste vind ik dat de verkoper een aantal keer heeft geprobeerd haar terug te kopen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:25

schurkie als ik die verkoop heb ik oorlog in huis
hij is namelijk van mijn zoontje

vlammetje kunnen we der makkelijk bijhouden , moet er wel een HEEEEEEEEEEL goed bod worden gedaan beestje heeft al genoeg meegemaakt in zijn jonge leventje dus voorals nog niet

bolle hebben we net 48 uur Haha! we gaan eerst eens kijken of het klikt maar inprincipe is hij here to stay

pablotje , tja mijn kindje , hij staat inprincipe te koop maar alleen voor een (in mijn ogen ) een zeer goed tehuis bij iemand waarvan ik weet dat hij het daar minstens net zo goed krijgt als hier
vaker bereden (lees regelmatiger) gaat worden maar iig alleen aan iemand waarvan ik het gevoel heb dat ze hem a kunnen rijden en zijn hengst kant niet de overhand krijgt

alleen voor een goudeerlijke rustige goede ruiter met weide gang
en het liefst western Haha! en dan mag hij voor een zeer schappelijke prijs weg

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:31

als ik mijn pony niet zou kunnen onderhouden door het een of ander, dan gaat hij terug naar zijn vorige eigenaar, dat hebben we ook afgesproken zo

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:32

Mijn paard is niet te koop. Mits ik haar niet meer kan onderhouden om welke rede dan ook. Dan is het beter voor haar dat ze een ander baasje krijgt.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:38

Bij mijn vorige paard had ik absoluut op 'ja' gestemd, het klikte niet met haar. Bij dit paard: nee! Nu heb ik het erg luxe want mijn ouders betalen alles, dus ook geldgebrek van mijn kant zou geen belemmering zijn om dit paard te houden. Tevens rijden mij ouders er ook op, dus ook tijdgebrek gaat niet op voor mij Haha!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:43

Ik zeg nooit nooit.. maar zal er alles voor doen wat in mijn macht ligt om hem te kunnen houden. Mochten er financiele perikelen komen of als ik vind dat ik hem ga verwaarlozen.. (kan het me niet voorstellen maar je weet het nooit)
Hij is zeker niet zomaar te koop iig..

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:51

In principe niet. Maar als mijn ouders het te duur vinden worden, zal ik zelf (een deel) moeten betalen.
Dat heb ik er voor over (zal ik denk ik 's ochtends kranten rond moeten brengen, of elke dag een aantal stallen daar uitmesten ofzo)
Als ik daar de tijd voor heb zal ik alles doen om haar te houden.
Ik kan niet alle dagen heen, dat is opzich niet erg, maar als ik echt te weinig tijd krijg dan doe ik haar toch weg. Dus bij heel erg tijdgebrek ja.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:55

Op het moment niet...

Al heb ik een aantal maanden wel met de gedachen gelopen om hem te verkopen omdat het gewoon niet meer ging..

Maar nu ben ik weer superblij met hem....

@stef.... ik zie je vaker van dit soort topics plaatsen... heb je ideeen om 1 van je pony's weg te doen??

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:57

Ik riep bij mn eerste pony dat ze nooitverkocht zou worden en dat ze bijmij dood zou gaan.... toch heb ik haar 'verkocht'( geruild tegen paard )

Bij Maffick heb ik al niet meer verklaard hem nooit te verkopen, ik wist immers dat dat toch anders kon gaan. Maffick is eind 2003 verkocht.

Bij Bas is het toch anders, bij hem heb ik toch het idee hem nooit te verkopen. Ik heb al veel met hem meegemaakt in een korte periode, en hij is toch specialer voor mij dan de andere 2 die ik gehad heb. En daarbij is een shet toch iets makkelijker te houden dan een rijpaard waar je bv niet zoveel tijd meer voor hebt om dagelijks te rijden.
Ik heb ook al meerdere geintresseerde voor Bas gehad die een behoorlijk bedrag boden,alleen maar om zn uiterlijk. Bij allen heb ik het afgeslagen. Bas gaat alleen maar weg als ik het financiëel echt niet meer redden zou

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:01

Ivanka gaat in principe nooit in de verkoop, kan haar echt niet missen! Maar stel dat ik haar financieel niet meer kan onderhouden en mijn ouders ook niet bij willen/kunnen springen, dan zal ze toch weg moeten...

Maar zo ver zal het vast niet komen Lachen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:03

tallie schreef:
Op het moment niet...

Al heb ik een aantal maanden wel met de gedachen gelopen om hem te verkopen omdat het gewoon niet meer ging..

Maar nu ben ik weer superblij met hem....

@stef.... ik zie je vaker van dit soort topics plaatsen... heb je ideeen om 1 van je pony's weg te doen??

Owh, is dat zo? Puur toeval.. Nee hoor, die van mij gaan onder de huidige omstandigheden niet weg. Alleen als ik het om wat voor rede dan ook niet meer op kan brengen ze de verzorging te geven die ze verdienen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:04

Mijn oude merrie van 12 gaat nooit meer weg. Ik heb teveel met haar meegemaakt. Gekocht toen ze 3.5 was. Van de B naar de Z gereden. 3 veulens uit gefokt. Veel ups en downs meegemaakt. Kootbeenbreuk.
Het is een merrie met een gouden karakter.

Haar nakomelingen staan nog wel bij mij. Deze gaan wel weg als er een goed bod komt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:06

Nee niet te koop, wat mij betreft mag hij bij me blijven tot hij dood is.
Alleen als ik hem financieel niet meer kan houden of ik niet meer goed voor hem kan zorgen.
Ook als hij niet meer bereden kan worden mag hij bij me blijven, is mij een te groot risico zo'n pony te verkopen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:08

heel moeilijk, maar zeg nooit nooit!

als we het niet meer kunnen opbrengen,tja dan zal ze toch weg moeten.

haar veulen gaat wel weg,maar die heeft mijn vriendin nu in optie[ moet nl nog geboren worden]

of iemand moet een fortuin voor haar willen betalen,dan zal ik er toch over nadenken!

ik heb een toch wel apart gekleurd paardje,een zwart few-spot appaloosa merrie en homozygoot,
dat houdt in dat ze altijd appaloosa kenmerken doorgeeft.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:24

hebben al een paar keer een bod afgeslagen, want zolang heb ik haar nog niet, en er valt nog veel meer uit te halen, en kan er nog veel te veel van leren, dus voorlopig blijft ze nog wel, maar komt er een goed bod, is ze weg Lachen maar ik ga haar niet te koop aanbieden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:28

tja, veel heb ik er natuurlijk niet over te zeggen bij mijn verzorgpaardje op dit moment.
Ik weet dat als er echt een goed bod zou komen ze wel verkocht word, maar dan moet het echt goed zijn.
Tijdgebrek geld op dit moment niet (die vrouw die is altijd thuis, werkt niemeer dus tja)
Afgekeurd zou ook niet gelden, ze zou nu waarschijnlijk wel afgekeurd worden (is niet altijd geweldig in d'r gangen, ik gok toch wel iets chronisch, maar ze heeft er geen last van als ze goed in gestapt word) want ik denk dat een buigproef niet echt geweldig zou gaan bij haar.

Mja, een eigen paardje zou ik verkopen als ze het beter zou hebben of als ik het niet kan onderhouden natuurlijk.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:36

Nee, maar helaas kan ook in niet zeggen NOOIT. Ik kan tenslotte niet in de toekomst kijken.
Maar zelfs als ik zelf minder zin, of door bijv. lichamelijke redenen minder voor mijn paard kan zorgen. Of door geld gebrek haar zou moeten verkopen zou ik eerst nog kijken of er niet iets anders op te vinden zou zijn.
Bijv. iemand anders mijn paard laten verzorgen/(bij)rijden, maar dat ik uiteindelijk toch wel eigenaar blijf. Dat ik, als het in mijn ogen niet goed gaat met die persoon, ik mijn paard zo weer terug kan trekken.
Ik begrijp ook wel dat dit helaas ook dit niet altijd mogelijk is...

Dus; in principe NEE, maar je weet nooit!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:41

Eigenlijk is altijd alles te koop geweest, behalve mijn inmiddels overleden paard en pony Clown
Nu heb ik weer een paard staan, sja die gaat gewoon nooit meer weg, echt niet, dan heb ik nog een KWPN merrie, overweeg sterk deze ook niet te verkopen en mijn NF merrie is alleen voor heel veel geld te koop Knipoog
Maar helaas weet je nooit hoe het in het leven loopt of gaat lopen Ach gut

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:42

Nee Teuntje gaat nooit meer weg, hij is echt wat ik wil.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:00

Als er iemand een goed bod doet, dat mij aanstaat:

Gaat er een gouden strikje eromheen, en issie weg.

Daar hou ik altijd rekening mee. Het klinkt misschien raar, maar ik hou er rekening mee dat dit paard niet tot zijn 15e bij mij zal blijven. Als ie M of Z loopt, en ik kan hem voor een goed bod verkopen (of ik adverteer hem gewoon), dan gaat ie de deur uit, niet dat ik er dan niet om zal huilen, en er niet verdrietig om zal zijn. Maar ik weet al dat ik dan een paard wil die meer potentie heeft om hoger op te komen.

Maar hij staat niet ECHT te koop via advertentie's ofzo..
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 28-03-05 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:02

toen ik mijn shet had,zei ik ook,die gaat nooit meer weg,
tot ik een ander paard had en ze op verschillende oplaatsten stonden,
toen had ik er geen tijd meer voor..

Mijn huidige paard, die gaat hoop ik nooit meer weg !
hij is wat ik wil,
wij matchen samen,
ik kan niet in de toekomst kijken,
maar ik hoop dat hij bij mij heel oud mag worden !!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:06

Jahoor, voor een goed bedrag is ieder dier bij ons te koop.

Ik denk zelfs dat er voor de palomino pony die zeer weinig kan meer geboden moet worden dan voor mijn rijpaard. Clown

Bij mijn paard heb ik zelfs al een aantal keer op het punt gestaan om haar in te ruilen voor een ander, het is een lief dier maar de echte klik is er na een jaar nog steeds niet.

Bij mijn vorige paard riep ik direct dat hij bij ons mocht sterven en na 4 jaar van ons geweest te zien is hij ook bij ons gestorven in mijn bijzijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer een paard wil zien sterven, ik heb daar nog een tijdje last van gehad en als ik er nu nog aan terug denk springen de tranen weer in mijn ogen.

We zien wel wat de toekomst ons brengen zal.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:08

Hmmmm, dat is nog best een lastige vraag... want... misschien wel.
Al denk ik niet dat er gauw een hoog genoeg bod gaat komen, ik ben namelijk wel de jongste twee gesteld Haha!