zadel bij zadelmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

zadel bij zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:00

Heeft er al iemand een zadel gekocht bij zadelmarkt.nl?
En zo ja : zijn jullie er tevreden over?

lailapri

Re: zadel bij zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:03

3 Alle drie goed voor wat ze kosten. We zijn alle 3 tevreden

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:16

dat zou ik ook graag willen weten, de ervaringen met zadelmarkt...

Knorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:28

kris_ schreef:
Heeft er al iemand een zadel gekocht bij zadelmarkt.nl?
En zo ja : zijn jullie er tevreden over?

Ik heb geen zadel daar gekocht omdat ik vond dat het niet erg proffessioneel ging daar Slim . Ik moest alleen doorgeven of mijn paard een hoge op een lage schoft had???!!!!! Gestoord

en dat was het dan. Nerd

Kweenie

Ken wel iemand op stal bij mij die er een heeft gekocht van hun en het zadel is inmiddels vervangen wegens niet goed passen Huilen .

Het is goedkoop, maar..... goedkoop is duurk..... Blond

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes Knipoog

groetjes ellen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:33

och ik denk dat hier nog maar 10,000 topics over geweest zijn
zou zeggen gebruik de zoek functie

1 tip neem een zeer ervaren deskundige mee
sommige zadels zijn echt bagger en sommige hebben een redelijke prijs kwaliteit verhouding

denk dat een "india"zadeltje of maw een import zadel
gemiddeld een veel betere kwaliteit heeft voor de zelfde prijs
of een goed 2e hands zadel (gaat iig meestal langer mee)

wat voor een zadel zoek je ?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:52

Idd een heleboel topics over..
Ik heb er 1, een Merano dressuur en ben er best tevreden over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 00:01

Ik zou dus nooit mijn zadel bij de zadelmarkt vandaanhalen.

Misschien moet je voor de lol eens het volgende topic op bokt doorlezen:

viewtopic.php?f=15&t=124133

En als je daarna nog steeds overtuigd bent dat je er goed advies kunt krijgen en kwalitatief goede spullen vandaan kunt halen kan ik je ook neit meer helpen....

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:33

2 jaar geleden heb ik daar mijn dressuurzadel gekocht en een klein western zadeltje voor de kinderen. mijn zadel bevalt goed. zeker in verhouding tot de prijs 225,- compleet. het kinderzadeltje was ook prima voor de kids en koste maar 99,-. eind van dit jaar ga ik een nieuw zadel kopen, dit keer niet bij de zadelmarkt omdat ik een zadel wil met extra diepe zit en ik nu ook wat meer te besteden heb dus ga ik nu wel voor een merk zadel.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:45

Er zijn idd veel meer topics over, maar ik vind het geen probleem om nogmaals mijn zadel aan te prijzen.
Ik heb mijn westernzadel daar gekocht. Idd moet je iemand meenemen die je paard goed kent, en ook goed weet hoe een zadel hoort te liggen (als je dat zelf niet weet). De mensen daar denken dat alles past, maar helaas werkt dat dus niet zo Clown . De kwaliteit-prijsverhouding is prima. Heb je niet zoveel te besteden dan kun je daar best terecht, maar je moet niet verwachten dat het een kwaliteitszadel is waar je een leven lang mee vooruit kan... heb je meer geld te besteden dan is het idd mischien beter om ergens anders een zadel te kopen.
Mijn keus om daar toch een westernzadel vandaan te halen komt doordat ik er een zadel voor "erbij" wou, niet om dagelijks mee te rijden, maar af en toe eens een lange rit. En dat gaat prima!
Ik heb het zadel nu zo'n 4 jaar denk ik, ziet er nog prima uit (behalve de krassen naast de hoorn, maar die heb ik te danken aan mijn kat Bloos ).

Overigens zijn ze vrij makkelijk met ruilen van zadels, zodat je, als je bij thuiskomst ontdekt dat het niet goed ligt, het nog om kan ruilen voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:53

ik heb er de LAK 800 vandaan. op mijn mecklenburger ruin ligt het prima en ik zit er heerlijk op! het leer is fijn en hij past perfect. (maarja ik heb weleerst de lak 800 van een vriendin erop gehad om te kijken of hij past) wat je ook kan doen is een mal maken van de rug van je paard.

echt professioneel gaat het er niet aan toe...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:18

Ik had een zadel van marktplaats (gekregen bij mijn paard). Vond het echt geen goed zadel. Het leer leek wel karton, na een maand zat het vol bruine plekken en barsten en het zat voor geen meter. De voorkant was veel te breed waardoor ik last van m'n bekken en heupen kreeg en de kussens waren bol waardoor het gewicht niet over de rug werd verdeeld.
Ik heb er dus geen goeie ervaring mee.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:39

Ik had een ´Ranger 2144´.
En hetzelfde probleem als anouar, dat zadel was zo breed dat ik idd geen zit meer over hield, m´n benen pasten er simpelweg nieteens omheen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:42

ik heb daar een VZzadel vandaan die ik nu verkocht heb aan een vriedin van, die ligt prima op haar pony en ze zit er heerlijk op!
ik heb een westernzadel daar vandaan die echt prima zit en goed ligt op mn paard!

ik heb er een hoofdstel en 2dekens vandaan en alles is prima naar wens! de mensen zijn hartstikke aardig! loc. urk.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:45

Concorde schreef:
Ik had een ´Ranger 2144´.
En hetzelfde probleem als anouar, dat zadel was zo breed dat ik idd geen zit meer over hield, m´n benen pasten er simpelweg nieteens omheen!

maar je kan daar toch ook op het zadel zitten. je kan de kwaliteit voelen er zit wel degelijk verschil in de zadels die ze aanbieden.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:28

Mijn verzorgpaardje heeft een zadelmarktzadel een veelzijdigheidsgeval (weet niet welke).
Hij heeft het nu een jaar en het voldoet nog steeds goed.
Het is niet duur, wat makkelijk is als je wat minder te besteden hebt of voor een (western) zadel erbij kijkt.
Je moet wel opletten dat het zadel goed past (paard meenemen bijvoorbeeld), maar ruilen gaat eenvoudig als je niks geks met het zadle hebt gedaan.
Je kunt er best tevreden mee zijn, maar moet geen enorme kwaliteit verwachten voor die prijs.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:35

Toen ik dat zadel daar kocht (toen waren ze daar nog niet heel lang bezig, half jaartje ofzo) kon je er niet daar op zitten.

En zo op het oog was het toch echt een hartstikke leuk zadel, één van de beteren.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:58

Ik ben wezen kijken voor een zadel maar heb het niet gekocht.

Ik ben er eerst donderdags gaan kijken en ik had twee zadels die in aanmerking komen. Dus ben ik zaterdags weer gegaan met paard. Dus ik daar zadels passen.

Eerste zadel lag strak op de schoft zeggen ze Boos! die ligt goed. Dus ik weer nee die ligt niet goed. Het werd een welles nietes gebeuren. Dus ik tweede zadel erop dat paste wel. Maar ik had er al zo de brui van dat ik het helemaal heb afgeblazen.

Maar ik vond ze ondeskundig overkomen. En als ik het eenmaal in mn kop heb zitten zit het niet in mijn kont. Oftewel ik heb deze beslissing genomen en ik koop er echt nooit een zadel.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:36

Nou echt niet kopen dus...

Je kunt beter een goede 2dehands kopen daar heb je veel meer plezier van. Mijn kieffer heb ik ook 2dehands gekocht en hij zit nog steeds heerlijk en hij ziet er ook nog prima uit.

Probeer eens hetzelfde te zeggen na 8 jaar op een zadelmarktzadel....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:56

Ik heb er een kunsstof westernzadel vandaan. Binnen een half jaar waren er 2 schroeven uitgebroken (dus ook niet te repareren).
Mijn haf pastte het niet, en ik heb het op verschillende type paarden gelegt, maar ze passen het geen van allen. De boom is wel heel, maar klopt gewoon niet. De achterkant van het zadel komt bij elk paard omhoog

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:14

Ik heb er een vzh zadel vandaan. En ik heb hem nog Haha! En hij bevalt me super! Die mensen daar zijn ook heel klantvriendelijk.

En wat wonen ze toch mooi Haha! In urk dan hé

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:30

Het zijn niet het soort zadels die ik op mijn paard wil hebben, al kon ik ze gratis krijgen dan nog had ik er geen interesse in. Zelf zou ik voor een 2e hands kwalitatief beter zadel gaan (nu is alles eigenlijk beter dan de Zadelmarktzadels) Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:37

ik heb een stockzadel gekocht bij zadelmarkt, me moeder ook. Het bevalt wel goed, zit wel fijn, gebruik het vooral met bosritten. Ik heb het nu ongeveer 2jaar.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:24

doet de zoekfunctie het dan?
die van mij helaas nog steeds niet , dat zou veel schelen.

Ik ben zelf wel wezen kijken bij zadelmarkt, maar er stonden 2 erg jonge meisjes, om mijn vragen te beantwoorden moest er eerst gebeld worden naar iemand anders, en het voelde voor mij niet goed, er lagen een paar erg lelijk afgewerkte zadels bij, ik denk dat je het moet treffen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:50

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:01

Vier maanden geleden kreeg ik een nieuw paard. Mijn oude zadel paste niet op hem, dus moesten we een nieuw zadel kopen (we besloten om dan in plaats van een VZH, gelijk maar een spring- én een dressuurzadel te kopen). Wij en vooral m'n ouders eerst bij verschillende ruiterzaken e.d. voor tweedehandsjes kijken en ik zat al te wachten op wat onvermijdelijk was: mijn vader had zadelmarkt ontdekt. Wij zijn ook de rijksten niet, dus dat leek hem wel wat.

Ik kan je zeggen dat ik dat idee van hem meteen de grond in heb geboord. Zoveel negatieve reacties hier op bokt en elders, die wegen voor mij gewoon niet meer op tegen de positieve. Voor mij was het echt absoluut zeker dat een zadelmarkt-zadel er niet in zou komen. Zeker niet omdat wij zelf niet goed kunnen zien of een zadel goed ligt, en naar aanleiding van de verhalen die ik gelezen heb denk ik niet dat die mensen erom schromen je met een niet goed passend zadel naar huis te laten gaan.

Ik heb zelf dus geen ervaring met die zadels, maar ik hecht zeker waarde aan het advies dat anderen geven, en helemaal als zij wel uit eigen ervaring spreken. Tuurlijk zijn er over gerenomeerde merken als Kieffer, Stübben en Passier óók negatieve reacties te vinden, maar dat zullen uitzonderingen of bijzondere gevallen zijn en die komen lang niet in zulke mate voor als wat ik over zadelmarkt gelezen en gehoord heb.

Overigens wil ik nog toevoegen dat hun site er ook erg onprofessioneel uitziet (vooral aan het taalgebruik erger ik me groen en geel) en dat is voor mij al een afknapper.